  • 11. Data: 2004-09-08 10:36:06
    Temat: Re: Domowa uprawa roślin.
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Przemek R.* napisał(a):

    > nie

    > Sorry facet ale skoro na grupie o prawie pytasz sie czy mozna hodowac
    > marihuane

    1. Uprawiać nie hodować
    2. Pytam na pl.soc.prawo bo moja znajomość prawa ograniczona jest do tego,
    że *wiem* bądź *słyszałem* , że nie wolno.
    Moje pytanie brzmiało (zacytuję bo widzę, że masz spore problemy z
    czytaniem):
    'Jeśli nie, to czemu?
    Jeśli tak, to na jakich zasadach?'
    Ty odpowiedziałeś mi:
    'no tak sobie dupki wymyslily'
    'Gdzie dokladnie to jest to nie wiem, moze w KK'
    W związku z tym dyskusję z *Tobą* uważam za zakończoną.
    Proszę o odpowiedź osoby, które coś na ten temat mają do powiedzenia.

    > albo kokaine

    Krzew koki a nie _kokainę_ to różnica taka, jak między krzewem bawełny a
    majtkami, które masz na (...).

    > to albo masz napierdolone pod kopula albo jestes 12 letnim
    > gowniarzem ktory otrzymal
    > od mamusi neostrade i przeczytal w 'Easy PC' co to usenet.

    Paradoksalnie takie samo skojarzenie miałem czytając Twoje odpowiedzi w
    wątku '
    jak byłego męza wymeldowac z mieszkania?' *agati_m*

    Rumcajs(TradeMark)

  • 12. Data: 2004-09-08 12:53:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 1. Uprawiać nie hodować

    a co za roznica,

    > 2. Pytam na pl.soc.prawo bo moja znajomość prawa ograniczona jest do tego,
    > że *wiem* bądź *słyszałem* , że nie wolno.

    slyszales, ale nie byles pewny? No to jak wczesniej napisalem, albo 12 latek
    albo xx.

    > Moje pytanie brzmiało (zacytuję bo widzę, że masz spore problemy z
    > czytaniem):
    > 'Jeśli nie, to czemu?

    bo nie ma dzemu, poniewaz prawo na to nie zezwala, ma Ci ktos teraz
    tlumaczyc co to sa narkotyki jak wplywaja
    i czemu ustawodwca tak a nie inaczej zdecydowal i czemu poslowie zaglosowali
    ZA?

    > Ty odpowiedziałeś mi:
    > 'no tak sobie dupki wymyslily'

    uwazasz ze to niezgodne z prawda? Uchwalil to dupek ktory nie najwidoczniej
    nie wie jak marihuana dziala.

    > 'Gdzie dokladnie to jest to nie wiem, moze w KK'
    > W związku z tym dyskusję z *Tobą* uważam za zakończoną.
    > Proszę o odpowiedź osoby, które coś na ten temat mają do powiedzenia.

    Kup sobie lepiej ksiazke, albo w w gogolach wpisz czemu narkotyki sa
    nieleglane.
    Bo to pytanie na poziomie 12 latka, moze zapytaj sie jeszcze czy mozna
    skanowac, drukowac pieniadze i placic nimi,
    to juz w ogole wymiekne..

    > Krzew koki a nie _kokainę_ to różnica taka, jak między krzewem bawełny a
    > majtkami, które masz na (...).

    no sie zastanow czy gdy sie posiada odczynniki gotowe do wyprodukowania
    amfetaminy czy moa Cie zamknac za to.

    > Paradoksalnie

    za duzo miodowych lat sie naogladaleś

    >takie samo skojarzenie miałem czytając Twoje odpowiedzi w
    > wątku '
    > jak byłego męza wymeldowac z mieszkania?' *agati_m*

    nie nierowno, tylko mialem styki z wscibksimi pojebanymi babkami i wiem do
    czego sa zdolne.

    P.

  • 13. Data: 2004-09-08 13:45:53
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Przemek R.* napisał(a):

    Krótko mówiąc - PLONK

    --
    Rumcajs(TradeMark)

  • 14. Data: 2004-09-08 14:39:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Krótko mówiąc - PLONK

    zalosne.. Idz do mamusi, niech do cyca przytuli.

    P.

  • 15. Data: 2004-09-08 14:51:01
    Od: Dredd<...@...pl>

    > każdym razie ten kto, wbrew przepisom ustawy, uprawia mak
    niskomorfinowy lub
    > konopie włókniste, podlega karze grzywny - a więc to wykroczenie
    (art. 51
    > cyt. ust.).

    Robert nie zacytował wszystkich istotnych przepisów, bo jest jeszcze:

    Art. 49 ust. 1. tej samej ustawy: "Kto, wbrew przepisom ustawy,
    uprawia mak, z wyjątkiem maku niskomorfinowego, lub konopie, z
    wyjątkiem konopi włóknistych,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    2. Tej samej karze podlega, kto wbrew przepisom ustawy zbiera
    mleczko makowe, opium, słomę makową, żywicę lub ziele konopi."

    Tak więc rozróżnienie na konopie włókniste i nie włókniste ma tylko to
    znaczenie że za jedne jest surowsza kara a za drugie łagodniejsza.
    Uprawa wszystkich jest jednak bezprawna i podlega karze.

    > Co do krasnodrzewu pospolitego, to nie umiem nic poradzić, gdyż
    nawet nie
    > mam pomysłu co to jest.

    Jeśłi to koka to też bym nie hodował.

    Zgodnie z art. Art. 48. 1. ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii: "Kto,
    wbrew przepisom ustawy, posiada środki odurzające lub substancje
    psychotropowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku."

    A liście koki (tak jak i kokaina) są według ustawy środkiem
    odurzającym (patrz załącznik nr 2 ustawy - pkt 1. tego załącznika)
    Jakoś nie potrafię sobie tymczasem wyobrazić krzewu bez liści :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2004-09-08 17:02:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rumcajs(TM)" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chm6ok$7sk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jak poprzednio napisałem krasnodrzew pospolity to krzew kokainowy. W jego
    > liściach znajduje się wiele alkaloidów w tym kokaina. Wyprodukowanie z
    niego
    > w warunkach domowych narkotyku jest raczej trudne (jeśli w ogóle możliwe).

    Poszukaj w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii. Z tego co pamiętam nic tam
    takiego nie ma. Innych przeciwwskazań nie ma, o ile nie ma będziesz tego do
    środowiska naturalnego próbował wprowadzić.

  • 17. Data: 2004-09-08 17:30:40
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > tam takiego nie ma. Innych przeciwwskazań nie ma, o ile nie ma będziesz
    > tego do środowiska naturalnego próbował wprowadzić.

    Czytałem. Faktycznie nic nie ma.
    Nie wiem tylko czy istnieją rozporządzenia do ustawy zawierające liste
    gatunków zakazanych do uprawy. Oczywiście rozróżniając 5ha plantację koki od
    1 doniczki :-)

    Rumcajs(TradeMark)

  • 18. Data: 2004-09-08 18:29:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Nie wiem tylko czy istnieją rozporządzenia do ustawy zawierające liste
    > gatunków zakazanych do uprawy. Oczywiście rozróżniając 5ha plantację koki

    to jak juz szukasz to poszukaj goscia (gdynia) ktorego zamkneli bo sasiad
    zobaczyl ze w doniczce na parapecie marihuane hoduje.

    P.

  • 19. Data: 2004-09-08 21:04:00
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Czytałem. Faktycznie nic nie ma.
    Ejże, jak obydwaj czytaliście? :-) Art. 32, 33, 34 mówią dokładnie w jakich
    przypadkach można uprawiać konopie. Trzeba uzyskać zgodę organu (wojewody),
    a organ nie wyda zgody, jeśli uprawa będzie prowadzona na cele inne niż
    wymienione_w_ustawie. Ustawa nie przewiduje hodowli "żeby se chałupę
    upiększyć". Tak na marginesie, zgodnie z tą ustawą wolno w Polsce
    uprawiać/hodować wyłącznie konopie_włókniste, nie wolno żadnej innej
    odmiany. Za naruszenie tych przepisów grozi kara pozbawienia wolności do lat
    2, ograniczenia wolności albo grzywny.
    Acha, wojewodowie w każdym roku wydają rozporządzenie (w oparciu o tą
    ustawę) regulujące szczegółowo komu, ile i co wolno uprawiać, i z tego co
    się orientuję - większość z nich (nie dotarłam do 2 województw) wprowadza
    całkowity zakaz uprawy maku i konopii na tzw. "potrzeby własne".

    Dodatkowo ustawa ta mówi:
    Art. 2. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do:
    1. środków farmaceutycznych, które są środkami odurzającymi lub substancjami
    psychotropowymi, w zakresie nie uregulowanym w przepisach o środkach
    farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i nadzorze
    farmaceutycznym,
    2. trucizn i środków szkodliwych, które są prekursorami*, w zakresie nie
    uregulowanym w przepisach o substancjach trujących.
    * prekursor /wg. art. 6. ustawy/ oznacza każdą substancję pochodzenia
    naturalnego lub syntetycznego, która może być przetworzona na środek
    odurzający lub substancję psychotropową albo może służyć do ich wytworzenia,
    określoną w wykazie prekursorów stanowiącym załącznik nr 1 do ustawy.

    A w tym właśnie załączniku są wymienione m.in. liście koki (chyba, że
    będziesz uprawiał odmianę bezlistą:) ) oraz ziele i żywica konopii.

    Dodatkowo można wspomnieć (zapachnie teraz Europą:-), że krzewy koki oraz
    liście konopii są wymienione, jako zabronione do hodowli/uprawy w Jednolitej
    konwencji o środkach odurzających z 1961 r.,( a konkretnie w Protokole do
    tej konwencji sporządzonym w Genewie dnia 25 marca 1972 r.)

    Mam nadzieję, że chociaż trochę rozwiałam Twoje wątpliwości.

    Pozdrawiam serdecznie

    Kaliope

    Ps. o matko, ale się rozpisałam:-)

  • 20. Data: 2004-09-08 23:12:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaliope" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ejże, jak obydwaj czytaliście? :-) Art. 32, 33, 34 mówią dokładnie w
    jakich
    > przypadkach można uprawiać konopie.

    My konopie już przerobiliśmy. Obecnie dyskutujemy nad krasnodrzewem, a o tym
    w ustawie nie wspomniano akurat.