  • 1. Data: 2006-10-02 10:49:10
    Temat: Domofony w blokach a prawo.
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    Czy jest jakiś przepis obligujący do założenia osobnej instalacji
    przyzewowej, jeśli lokator nie chce wspólnego domofonu? Czy można takiego
    lokatora odciąć od istniejącej ibstalacji i pozostawić go bez możliwości
    dodzwonienia się z zewnątrz?

  • 2. Data: 2006-10-02 13:20:34
    Temat: Re: Domofony w blokach a prawo.
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    zeeltom napisał(a):
> [...]
    > lokatora odciąć od istniejącej ibstalacji i pozostawić go bez możliwości

    Myślę, ze te i podobne zagadnienia regulują zapisy w uchwałach Wspólnoty
    bądź Spółdzielni nieruchomości. Warto do niech zajrzeć - prawdopodobnie
    będzie tam zapis, ze większość lokatorów decyduje o zmianach i
    inwestycjach w budynku.
    Pozdrawiam, k.

  • 3. Data: 2006-10-02 15:58:43
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

> [...]
    > bądź Spółdzielni nieruchomości. Warto do niech zajrzeć - prawdopodobnie
    > będzie tam zapis, ze większość lokatorów decyduje o zmianach i

    Być może... ale chyba są jakieś ogólne wytyczne dotyczące
    ubezwłasnowolnienia lokatora przez pazerną spółdzielnię?
    Lokatorzy mogli sobie zażyczyć domofonu, ale powiedzmy szczerze nie
    wszystkich na to stać, szczególnie jak się ma malutką emeryturę. Czy można
    na podstawie uchwały spółdzielni odciąć od świata lokatora? Choćby listonosz
    nie może donieść emerytury, bo się nie dodzwania. No i latanie po schodach
    celem otworzenia drzwi od środka, bo nie ma przycisku w lokalu. Nie każdy ma
    zrowie by latać po schodach kilka pięter. Jest na to jakieś ogólne prawo?

  • 4. Data: 2006-10-02 20:53:47
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    zeeltom napisał(a):

> [...]
    > zrowie by latać po schodach kilka pięter. Jest na to jakieś ogólne prawo?

    To spółdzielnia powinna Ci zprezentować aparat, kable i ludzi do tej roboty?
    (U mnie założenie domofonu kosztuje 180 zł).

    Dostaniesz klucz i będziesz sobie kluczykiem otwierał, może jakiś dobry
    sąsiad udostępni Ci swój kod, może nie będzie tak źle jak sobie wyobrażasz.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2006-10-03 04:29:26
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

[...]

    Napisałem, że nie chodzi o samego tylko lokatora, ale też o kogoś, kto chce
    do niego przyjść. Jakiś znajomy. Jak ma go powiadomić, że chce do niego
    wejść? I czy wtedy jakaś starsza osoba np. z 4 piętra musi być zmuszona do
    ganiania po schodach celem otworzenia drzwi od środka?

  • 6. Data: 2006-10-03 13:44:36
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    Użytkownik "zeeltom" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Napisałem, że nie chodzi o samego tylko lokatora, ale też o kogoś, kto
    > chce do niego przyjść. Jakiś znajomy. Jak ma go powiadomić, że chce do
    > niego wejść?

    Telefonicznie lub telepatycznie. Lub rzucajac kamieniami w okno. Domofon by
    to ulatwil, nie?

    >I czy wtedy jakaś starsza osoba np. z 4 piętra musi być zmuszona do
    >ganiania po schodach celem otworzenia drzwi od środka?

    Skoro nie chce domofonu to nie ma innego wyjscia. Gdyby spoldzielnia
    wymienila zamek w drzwiach, jak rozumiem domagałbys sie zostawienia
    specjalnie dla ciebie drzwi ze starym zamkiem, obok drzwi z nowym dla reszty
    lokatorow? Domofon w dzisiejszych czasach tgo naprawde fajny wynalazek - w
    jakims stopniu ogranicza pętanie sie obcych po klatce, a co za tym idzie
    zwieksza bezpieczenstwo. Jak cie nie stac to zloz prosbe o platnosc na raty,
    albo gnaj do sadu procesowac sie, tez na swoj koszt niestety

    Angie

  • 7. Data: 2006-10-03 14:36:25
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > Telefonicznie lub telepatycznie. Lub rzucajac kamieniami w okno. Domofon
    > by to ulatwil, nie?

    A normalny dzwonek nie?

> [...]
    > wymienila zamek w drzwiach, jak rozumiem domagałbys sie zostawienia
    > specjalnie dla ciebie drzwi ze starym zamkiem, obok drzwi z nowym dla

    Chyba ci się coś pomyliło.

> [...]
    > zwieksza bezpieczenstwo. Jak cie nie stac to zloz prosbe o platnosc na
    > raty, albo gnaj do sadu procesowac sie, tez na swoj koszt niestety

    Nie o mnie chodzi, tylko o osobę starszą, z małymi pieniędzmi i schorowaną.
    Czyli nie ma żadnego prawa regulującego takie sprawy?

  • 8. Data: 2006-10-03 14:51:11
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    > A normalny dzwonek nie?

    Normalny dzwonek ma ta osoba przy drzwiach do mieszkania. A dodatkowy
    dzwonek na dole niczego by nie zalatwil bo i tak trzeba by zejsc i otworzyc
    nie?

    > Nie o mnie chodzi, tylko o osobę starszą, z małymi pieniędzmi i
    > schorowaną.

    Powiedzialam - raty. Albo zamiast kopac sie z koniem fundnij babci domofon.

    > Czyli nie ma żadnego prawa regulującego takie sprawy?

    Regulamin spoldzielni/wpolnoty, ktory zapewne mowi o decyzjach podejmowanych
    wiekszoscia glosow

    Angie

  • 9. Data: 2006-10-03 15:31:57
    Od: m...@g...com

    zeeltom wrote:
    [...]
    > Nie o mnie chodzi, tylko o osobę starszą, z małymi pieniędzmi i
    > schorowaną. Czyli nie ma żadnego prawa regulującego takie sprawy?

    Wg. prawa (IMHO) na pewno nie można "zagrodzić" dojścia do mieszkania babci,
    więc babcia dostanie klucz do drzwi. Podejrzewam że kwestia osób
    odwiedzających podejrzewam że już jest poza regulacją. Więc goście babci
    muszą mieć do niej klucz, albo się wcześniej telefonicznie anonsować.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-10-03 16:36:28
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

> [...]
    > odwiedzających podejrzewam że już jest poza regulacją. Więc goście babci
    > muszą mieć do niej klucz, albo się wcześniej telefonicznie anonsować.

    No dobrze, dalej drążę temat.
    Babcia nie ma telefonu, bo mieć nie musi. Poza tym musi każdemu ze znajomych
    zafundować kopię klucza do drzwi z klatki schodowej?
    Czepiacie się szczegółów technicznych, a ja się pytam o prawo, które chyba w
    jakiś sposób to reguluje. Czy spóldzielnia może w ten sposób odciąć lokatora
    od świata? A co w przypadku zasłabnięcia? Jak np. pogotowie ma się dostać do
    lokatora? Zakładam, że wszyscy z danej klatki schodowej pracują i nikogo nie
    ma w pozostałych lokalach. Wtedy co? Osoba, która zasłabła ma lecieć po
    schodach? Rozumiem, że wtedy, po śmierci lokatora, można kogoś podać do sądu
    o nieumyślne spowodowanie śmierci. Tylko kogo? Spółdzielnię, instalatora?