  • 1. Data: 2006-10-02 09:41:02
    Temat: Pytanie dot. ustawy o zużytym sprzęcie elektronicznym
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    W związku z tym że dziś mija termin rejestracji w GIOŚ zgodnie z Dz.U.
    180/2005 poz.1495 - Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
    mam dwa pytania od strony praktycznej.

    Jako jednoosobowa firma informatyczna, która sprzedaje sprzęt komputerowy
    (sprzedawca detaliczny), rozumiem, że podlegam obowiązkowi rejestracji w
    rejestrze przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i
    elektronicznego, jako tzw. zbierający sprzęt.
    W związku z tym:
    1. Co powinienem wpisać we wniosku, część III. Informacje o decyzjach
    związanych z gospodarką odpadami? Czy powinny być tu umowy z firmami
    recyclingowymi? A jeśli takich umówi jeszcze nie mam?
    2. Jaką opłatę powinienem uiścić - z informacji zamieszczonych na stronie
    internetowej ( http://www.gios.gov.pl/index7.php?temat=173 ) wynika, że
    tylko "Wprowadzający sprzęt" wnoszą opłatę rejestracyjną, a pozostali nie.
    Ustawa jednak czegoś takiego nie przewiduje. Jaki jest stan faktyczny?

    Będę zobowiązany za szybką odpowiedź :-)
    Pozdrawiam
    Michał Z.