    From: "zeeltom" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domofony w blokach a prawo.
    Date: Tue, 3 Oct 2006 18:36:28 +0200

    > Wg. prawa (IMHO) na pewno nie można "zagrodzić" dojścia do mieszkania
    > babci,
    > więc babcia dostanie klucz do drzwi. Podejrzewam że kwestia osób
    > odwiedzających podejrzewam że już jest poza regulacją. Więc goście babci
    > muszą mieć do niej klucz, albo się wcześniej telefonicznie anonsować.

    No dobrze, dalej drążę temat.
    Babcia nie ma telefonu, bo mieć nie musi. Poza tym musi każdemu ze znajomych
    zafundować kopię klucza do drzwi z klatki schodowej?
    Czepiacie się szczegółów technicznych, a ja się pytam o prawo, które chyba w
    jakiś sposób to reguluje. Czy spóldzielnia może w ten sposób odciąć lokatora
    od świata? A co w przypadku zasłabnięcia? Jak np. pogotowie ma się dostać do
    lokatora? Zakładam, że wszyscy z danej klatki schodowej pracują i nikogo nie
    ma w pozostałych lokalach. Wtedy co? Osoba, która zasłabła ma lecieć po
    schodach? Rozumiem, że wtedy, po śmierci lokatora, można kogoś podać do sądu
    o nieumyślne spowodowanie śmierci. Tylko kogo? Spółdzielnię, instalatora?