  • 1. Data: 2006-10-02 07:44:01
    Temat: Prawo autorskie - konkurs foto
    Od: "galex" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    pewnien portal ogłosił konkurs fotograficzny. Oto wyjątek z regulaminu:
    "Zgłoszenie zdjęcia do Konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na
    swobodne używanie i rozporządzanie nim przez Organizatora i jednocześnie
    oznacza rezygnację z wszelkich roszczeń majątkowych i niemajątkowych związanych
    ze zdjęciem. W szczególności Organizator ma prawo wykorzystywania zdjęcia w
    celach promocyjnych i reklamowych."

    Jak się ma t a rezygnacja z "wszelkich roszczeń majątkowych i niemajątkowych" w
    świetle art 16 Ustawy o prawie autorskim?
    Chodzi mi zwłaszcza o prawa osobiste - z zasady niezbywalne.

    pozdr.
    --
    galex

  • 2. Data: 2006-10-03 07:58:49
    Temat: Re: Prawo autorskie - konkurs foto
    Od: "Szymon Kosydor" <n...@s...pl>

    Witam,

> [...]
    > niemajątkowych" w
    > świetle art 16 Ustawy o prawie autorskim?
    > Chodzi mi zwłaszcza o prawa osobiste - z zasady niezbywalne.

    Tak jak napisałeś osobiste prawa autorskie są niezbywalne. Autorem zdjęcia
    dalej pozostaniesz, ale oni moga je np sprzedać.
    Organizatorom chodzi generalnie o to, że jeśli dzięki Twojemu zdjęciu
    osiągną jakieś korzyści majątkowe ( sponsorzy itp ), to nie będą zobowiązani
    do zapłaty autorowi jakiejś części wynagrodzenia / dotacji, a także że będą
    mogli sobie zrobić np baner reklamowy z tym zdjęciem ( swobodne używanie i
    rozporządzanie ) i także nie będą musieli nic płacić autorowi zdjęcia. Jak
    organizatorzy się choć trochę szanują to podpiszą wszelkie publikacje
    zdjęcia autorem, no chyba że w takich banerkach gdzie ciężko cokolwiek
    podpisać to można wybaczyć, pozostanie satysfakcja :) Najlepiej dokładnie
    przeczytać regulamin konkursu, odnośnie planów wykorzystania zdjęć.

    Pozdrawiam, Szymon

  • 3. Data: 2006-10-04 13:13:43
    Od: "galex" <g...@p...onet.pl>

    > Tak jak napisałeś osobiste prawa autorskie są niezbywalne. Autorem zdjęcia
    > dalej pozostaniesz, ale oni moga je np sprzedać.
    (...)

    Dziękuję
    pozdr.
    --