  • 1. Data: 2004-10-03 18:56:38
    Temat: Domek w spadku
    Od: "MMas" <w...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam taki problem :
    Po zmarłej mamie został domek,
    odbyła się sprawa spadkowa i sąd
    podzielił domek na trzy (w zasadzie cztery)
    1/3 mnie, 1/3 bratu, 1/6 córce drugiego zmarłego brata,
    1/6 drugiej córce tegoż brata.
    Czy sąd może pozbawić mnie prawa do mojej 1/3,
    po podaniu sprawy przez pozostałych, że wypłaciłam
    pieniądze z konta do którego miałam od mamy
    upoważnienie, bo jej życzeniem było abym to ja
    je dostała ?

    Dziękuję i pozdrawiam. J.K.

  • 2. Data: 2004-10-03 21:14:02
    Temat: Re: Domek w spadku
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    > po podaniu sprawy przez pozostałych, że wypłaciłam
    > pieniądze z konta do którego miałam od mamy
    > upoważnienie, bo jej życzeniem było abym to ja
    > je dostała ?

    A kiedy je wypłaciłaś? Upoważnienei traci moc z chwilą śmierci osoby,
    która je wydała.

    --
    Wiktor

  • 3. Data: 2004-10-03 21:21:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy s=3Fd może pozbawić mnie prawa do mojej 1/3,
    > po podaniu sprawy przez pozostałych, że wypłaciłam
    > pieni=3Fdze z konta do którego miałam od mamy
    > upoważnienie, bo jej życzeniem było abym to ja
    > je dostała ?

    Jesli wyplacilas je po smierci ... to raczej nie bedzie dzialac na twoja
    korzysc. Bo bez wzgledu na tresc pelnomocnictwa te pieniadze wchodzily w
    sklad masy spadkowej.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-10-04 06:50:39
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > po podaniu sprawy przez pozostałych, że wypłaciłam
    > pieniądze z konta do którego miałam od mamy
    > upoważnienie, bo jej życzeniem było abym to ja

    Witam,
    Jeśli wypłaciłaś te pieniądze po śmierci mamy to popełniłaś przestępstwo,
    gdyż upoważnienie już nie działało. Jest to przestępstwo ścigane z kodeksu
    karnego, nie pamiętam niestety teraz art. Więc jeśli ktoś zgłosi ten fakt
    Policji, to ta przeprowadza dochodzenie i kieruje sprawę do prokuratury. I
    niestety nie jest dobrze. Jeśłi wcześniej nie byłaś karana to można liczyć
    na karę w zawieszeniu i grzywnę.
    Tak więc jeśli pozostali już zgłosili fakt wypłacenia pieniędzy z konta, to
    oczekuj sprawy sądowej, niestety.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 5. Data: 2004-10-04 07:20:59
    Od: "Wiesław Sowa - PSS" <w...@s...net.pl>

    Wypłaciłam je prawie dwa lata przed śmiercią

  • 6. Data: 2004-10-04 07:21:28
    Od: "Wiesław Sowa - PSS" <w...@s...net.pl>

    Wypłaciłam je prawie dwa lata przed śmiercią

  • 7. Data: 2004-10-04 07:21:42
    Od: "Wiesław Sowa - PSS" <w...@s...net.pl>

    Wypłaciłam je prawie dwa lata przed śmiercią

  • 8. Data: 2004-10-04 07:35:16
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Wypłaciłam je prawie dwa lata przed śmiercią

    Czyli nie ma żadnego problemu.
    Ta wypłata nie ma wpływu na sprawę spadkową.
    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 9. Data: 2004-10-04 07:44:17
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oczywiście, że może mieć, jeśli te pieniądze potraktuje się jako darowiznę dokonaną
    przez Mamę za życia...
    JaC

  • 10. Data: 2004-10-04 09:11:46
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Oczywiście, że może mieć, jeśli te pieniądze potraktuje się jako darowiznę
    dokonaną przez Mamę za życia...
    > JaC

    Jak udowodnisz, że to była darowizna i nie odprowadzono podatku, bo
    rozumiem, że to może być temat dla US ?
    Było pełnomocnictwo do dysponowania środkami na koncie, pieniądze zostały
    wypłacone i np. mogły być przekazane właścicielowi konta czyli matce a co
    ona z tymi pieniędzmi zrobiła to już cięzko ustalić, bo nie żyje.
    Tak więc udowodnienie teraz, że to była darowizna jest niemożliwe.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN