  • 1. Data: 2004-10-03 21:48:20
    Temat: prawo pracy i czynnośći komornika
    Od: Kwiat <y...@y...yy>

    Były pracodawca winien był mi dodatkową odprawę dla zwalnianych,
    przysługującą na podstawie art. ... Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.
    Po 3 latach spotykania się w sądzie zawarłem z pozwanym ugodę na mocy
    której :
    1.Pozwany zobowiązał się wypłacić mi tytułem odprawy kwotę 10.000,00zł
    bez ustawowych odsetek w terminie 14 dni od uprawomocnienia się
    postępowania o umorzenie, przelewem na mój rachunek bankowy.
    2.Ja oświadczam, że treść niniejszej ugody wyczerpuje moje roszczenia
    wobec pozwanego.
    Ponieważ pozwany nie dopełnił warunków ugody sprawę oddałem do komornika
    (ugoda opatrzona klauzulą wykonalnośći). Po 2 tyg. dłużnik przelał na
    mój rachunek 8.100,00zł. Do komornika złożyłem więc korektę roszczeń o
    ograniczenie egzekucji z kwoty 10.000,00zł do 1.900,00zł jaka jest mi
    obeznie należna od dłużnika. Po 3 miesiącach dostałem postanowienie o
    umożeniu postępowania egzekucyjnego. Komornik uzasadnia iż dłużnik kwotę
    1.900,00zł przesłał do Urzędu Skarbowego jako zaliczkę na podatek dochodowy.
    Cy takie działanie jest zgodne z prawem, skoro w treśći ugody jest
    wyraźnie powiedziane, że pozwany zobowiązuje się wypłacić powodowi
    10.000,00zł przelewem na rachunek bankowy numer....
    Wiem, że postanowienie można zaskarżyć skargą na czynności komornika...
    Jak ma wyglądać taka skarga ?

  • 2. Data: 2004-10-04 06:38:03
    Temat: Re: prawo pracy i czynnośći komornika
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 03 Oct 2004 21:48:20 GMT, Kwiat naskrobał(a):

> [...]
    > wyraźnie powiedziane, że pozwany zobowiązuje się wypłacić powodowi
    > 10.000,00zł przelewem na rachunek bankowy numer....

    Na wyroku jest kwota brutto wiec wszystko gra.

    > Wiem, że postanowienie można zaskarżyć skargą na czynności komornika...
    > Jak ma wyglądać taka skarga ?

    chyba nie liczysz że ktoś nie kolanie napisze? :) Generalnie pismo do sądu
    rejonowego o nazwie 'skarga na czynności komornika'.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-10 07:45:28
    Od: lifeline <l...@o...pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > Na wyroku jest kwota brutto wiec wszystko gra.

    Niekoniecznie. Komornik zobowiązany jest do wykonywania orzeczeń
    sądowych i nie posiada uprawnień do dokonywania ich wykładni (w tym celu
    może zwrócić się do sądu). Jeżeli w ugodzie określono zobowiązanie na
    10.000,00 zł (bez brutto) to taką sumę powinien po wyegzekwowaniu
    przekazać wierzycielowi.

    > chyba nie liczysz że ktoś nie kolanie napisze? :) Generalnie pismo do sądu
    > rejonowego o nazwie 'skarga na czynności komornika'.

    Skargę na czynności komornika składa się do sądu rejonowego przy którym
    działa komornik. Jeżeli taka skarga nie została złożona w terminie to
    postanowienie, o którym mowa mogło się już uprawomocnić. W takim wypadku
    można ponownie złożyć wniosek o wszczęcie egzekucji brakującej części
    należności i w razie odmowy dokonania czynności (zajęcia) złożyć skargę,
    co zmusi sąd do zajęcia stanowiska w sprawie.

    --
    lifeline(malpa)o2.pl