  • 1. Data: 2011-12-04 19:47:10
    Temat: Do kiedy obowiązuje rozp. o bezpieczeństwie w górach i nad wodą?
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    do kiedy, w związku z wejściem ustaw o bezpieczeństwie w górach i nad wodą,
    obowiązuje ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie
    określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach,
    pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne?

    Znalazłem kilka dat, każdy ma stosowne interpretacje:

    do 31 grudnia 2011 r.
    do 1 stycznia 2011 r.
    do 16 października 2012 r.
    do czasu wejścia w żcyice rozporządzeń wydanych na podstawie nowcyh ustaw
    (ktore wchodzą 31 grudnia i 1 stycznia).

    A może jeszcze inna data?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2011-12-04 20:58:27
    Od: pwz <p...@o...eu>

    On Sun, 4 Dec 2011 20:47:10 +0100
    "Arek" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > do czasu wejścia w żcyice rozporządzeń wydanych na podstawie nowcyh ustaw
    > (ktore wchodzą 31 grudnia i 1 stycznia).

    Stąd: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1997057
    0358 wynika, że to rozporządzenie obecnie obowiązuje. A do kiedy? Przypuszczam, że do
    momentu wydania nowego rozporządzenia przez właściwego ministra, ewentualnie do
    chwili w której przestanie obowiązywać delegacja ustawowa do tego rozporządzenia
    (czyli do momentu do którego obowiązuje art. 54 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej).
    Chyba żę nowa ustawa/nowe rozporządzenie podtrzymują poprzednie...

    --
    pwz

  • 3. Data: 2011-12-04 22:42:32
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2011 21:58, pwz pisze:

> [...]
    (czyli do momentu do którego obowiązuje art. 54 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej).

    Ustawa o kulturze fizycznej została uchylona. To po pierwsze. A po
    drugie sprawy bezpieczeństwa w górach reguluje wchodząca w życie ustawa
    o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach, z którą zapisy zawarte w
    rzeczonym rozporządzeniu stoją w sprzeczności i przechodzą do historii.

    Lech

    Klub Sudecki z Poznania - http://ksp.orangespace.pl

  • 4. Data: 2011-12-05 09:57:22
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Lech" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpieczeństwie i ratownictwie w górach, z którą zapisy zawarte w
    > rzeczonym rozporządzeniu stoją w sprzeczności i przechodzą do historii.

    Ale w podanej ustawie o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach jest zapis:

    Art. 91. 1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie:
    1a) art. 54 ust. 3 ustawy, o której mowa w art. 93 pkt 1 (dop. o kulturze
    fizycznej), w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa osób przebywających w
    górach zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych
    na podstawie art. 39 ust. 5 niniejszej ustawy,

    a właśnie rzeczone rozporządzenie wydana na postawie art. 54 ust 3 ustawy o
    kulturze fizycznej (co prawda uchylonej, ale z uwagą jw.). Ponieważ nie ma
    jeszcze przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy o
    bezpieczeństwie i ratownictwie w górach, chyba jednak to rozporządzenie
    obowiązuje?

    Jaki jest zatem stan prawny tego rozporządzenia?

    --
    Arek

  • 5. Data: 2011-12-05 10:11:07
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2011 10:57, Arek pisze:
> [...]
    > rozporządzenie obowiązuje?
    >
    > Jaki jest zatem stan prawny tego rozporządzenia?

    Z chwilą wejścia w życie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o
    bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach
    narciarskich przestaje obowiązywać rozporządzenie RM z dnia 6 maja 1997
    r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w
    górach, pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne, które
    nawiasem mówiąc jest/było aktem prawnym niższego rzędu od ustawy.

  • 6. Data: 2011-12-05 13:57:22
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne, które nawiasem
    > mówiąc jest/było aktem prawnym niższego rzędu od ustawy.

    To rozporządzenie jest nie tylko aktem niższego rzędu. Jest przepisem
    wykonawczym wydanym na podstawie art. 54 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej.
    Ale przecież ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach w art. 91 ust.
    1 pkt 1a stanowi, iż właśnie dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na
    podstawie art. 54 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej (czyli nasze
    rozporządzenie), w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa osób przebywających w
    górach zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych
    na podstawie art. 39 ust. 5 (nowej) ustawy o bezpieczeństwie i ratownictwie
    w górach. A takowych jeszcze nie ma, więc czy rozporządzenie do czaasu
    wydania nowych aktów wykonawczych nie powinno jednak obowiązywać w tym
    zakresie?
    Inaczej, czego miałby dotyczyć art. 91 ust. 1 pkt 1a) ustawy o

  • 7. Data: 2011-12-05 14:03:29
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Ok, jasne.

    --
    Arek

  • 8. Data: 2011-12-05 21:29:58
    Od: "Piotr" <p...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne, które nawiasem
    > mówiąc jest/było aktem prawnym niższego rzędu od ustawy.

    Nieprawda, ustawa wchozi w zycie 3 mies. po ogłoszeniu ina dodatek brak
    wszystkich rozporządzeń.
    Serwis ISAP podaje, że stare roporządenie jeszcze jest obowiązujące.
    Piotr

  • 9. Data: 2011-12-06 07:55:24
    Temat: Re: Do kiedy obowi?zuje rozp. o bezpiecze?stwie w g?rach i nad wod??
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2011 22:29, Piotr pisze:

    > Nieprawda, ustawa wchozi w zycie 3 mies. po ogloszeniu ina dodatek brak
    > wszystkich rozporzadzen.

    A właśnie że prawda. Ustawa, która m.in. znosi obowiązek przewodnicki w
    górach, wchodzi w życie za niespełna miesiąc. Rozporządzenie w sprawie
    bezpieczeństwa w górach nie będzie już potrzebne, skoro Sejm uchwalił
    specjalną ustawę o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach. Nie ma
    potrzeby dublowania ustawy rozporządzeniem ministerialnym odnośnie
    bezpieczeństwa w górach. To by było zresztą pozbawione sensu.

  • 10. Data: 2011-12-11 20:22:33
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne, które nawiasem
    > mówiąc jest/było aktem prawnym niższego rzędu od ustawy.

    A czy zapis w rgulaminie Karkonoskiego Parku Narodowego:

    3. Turystyka piesza zorganizowana może odbywać się w grupie nie
    przekraczającej 50 osób, tylko pod kierownictwem uprawnionego przewodnika
    górskiego (sudeckiego).

    jest/będzie zgodny z prawem?

    http://www.kpnmab.pl/pl/zasady-udostepniania-kpn,197

    --