  • Date: Mon, 22 Jan 2007 11:30:45 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Dłuższe] Kupiłam kradziony rower z komisu

    Rafał wrote:

    > Ta... to mi podsuwa pewien pomysł...

    [ciach]

    Twój pomysł wynika z niezrozumienia przepisów.

    A twoje dalsze pomysły na przepisy możesz realizować poprzez zgłoszenie
    projektu obywatelskiego, ale wątpię, żeby ktoś to poparł, bo są
    zwyczajnie idiotyczne.

    Pomyśl przez chwilę: ten, komu ukradli, ma już pewnie nowy
    rower/samochód, więc po cholerę mu ten stary, diabli wiedzą, w jakim
    stanie? O którym zresztą już praktycznie zapomniał. I być może nawet
    dostał zań odszkodowanie.

    A ten, który nieświadomie nabył kradziony rower/samochód nie będzie miał
    nic - bo ubezpieczenie w takiej sytuacji żadne nie zadziała. A od
    skazanego może nic nie wyciągnie, albo wyciągnie mało.

    [ciach]

    > Jeśli jest inaczej, to co z prawami pierwszego właściciela? Odsyłany z
    > kwitkiem?

    Pierwszy właściciel do procesu karnego dołącza wniosek o naprawienie
    poniesionej szkody (tam pada takie ładne określenie "powództwo
    adhezyjne"). Jeśli mienie było ubezpieczone od kradzieży, to zapewne
    przyplącze się także ubezpieczyciel.