  • Data: 2007-01-22 20:14:56
    Temat: Re: [Dłuższe] Kupiłam kradziony rower z komisu
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar napisał(a):

    > Nie ma znaczenia w zasadzie kto jest wpisany w opisie czynu zarzuconego (w
    > zasadzie nie znaczy, ze w ogole).

    Już widzę sąd które mając w zarzucie "... skradł na szkodę X ..."
    dopuszcza w charakterze pokrzywdzonego (a w zasadzie oskarżyciela
    posiłkowego) osobę Y. Zapomnij.

    > Dla sadu wazny jest opis czynu przypisanego i w odniesieniu do niego sad dokonuje
    nastepnych rozstrzygniec

    Toż ja właśnie o opisie czynu. W opisie kradzieży zawsze figuruje osoba,
    na szkodę której jej dokonano. I w tym wypadku to będzie pierwotny
    właściciel roweru.

    > Opis czynu zarzuconego jest tylko subiektywnym stanowiskiem prokuratora jako
    > strony procesowej, sad go obiektywizuje trescia wyroku, ktory musi zawierac
    > opis czynu przypisanego jesli skazuje.

    W tym wypadku w interesującym nas aspekcie opis czynu zarzucanego nie
    może się różnić od czynu przypisanego. Pokrzywdzonym przy kradzieży nie
    może być przecież osoba, która nie posiadała/nie była właścicielem
    rzeczy w momencie kradzieży, a która nabyła przedmiot dopiero po
    przestępstwie będącym przedmiotem postępowania.
    Naprawdę wystarczy odrobina logiki.

    --
    @2007 Johnson