  • Data: 2007-01-22 13:54:13
    Temat: Re: [Dłuższe] Kupiłam kradziony rower z komisu
    Od: Rafał <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Twój pomysł wynika z niezrozumienia przepisów.
    nie wątpię...

    > A twoje dalsze pomysły na przepisy możesz realizować poprzez zgłoszenie
    > projektu obywatelskiego, ale wątpię, żeby ktoś to poparł, bo są
    > zwyczajnie idiotyczne.
    Ani nawet przez myśl mi nie przeszło by wymyślać nowe przepisy - interesuje
    mnie tylko stan faktyczny i dlaczego jest tak a nie inaczej.

    > Pomyśl przez chwilę: ten, komu ukradli, ma już pewnie nowy
    > rower/samochód, więc po cholerę mu ten stary, diabli wiedzą, w jakim
    > stanie?
    Po pierwsze: zakładasz, że ma nowy.
    Po drugie: zakładasz, że skradziona rzecz była ubezpieczona.
    Po trzecie: zakładasz, że rzecz odzyskana przedstawia znikomą wartość.

    > O którym zresztą już praktycznie zapomniał.
    Szczególnie, jeśli wydał na sprzęt ostatnie pieniądze i zbierał na niego
    kilka lat...

    > A ten, który nieświadomie nabył kradziony rower/samochód nie będzie miał
    > nic - bo ubezpieczenie w takiej sytuacji żadne nie zadziała. A od
    > skazanego może nic nie wyciągnie, albo wyciągnie mało.
    Zgadujesz, że nic nie wyciągnie. Poza tym nie zprzeczyłeś, że w ten sposób
    można wręcz z dziecinną łatwością po kilku latach zalegalizować skradziony
    towar co zaczyna brzmieć niepokojąco...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał