  • 11. Data: 2010-04-08 11:09:37
    Temat: Re: Dług od osoby prywatnej
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2010 12:19), bim-bom wrote:

    > Jeszcze inna sprawa - z tego co pamietam, od umowy pozyczki powinno sie
    > oplacic podatek PCC (nie wiem, czy pozyczkodawca, czy pozyczkobiorca
    > powinien oplacic). Wiec jesli to zostanie uznane za pozyczke, to ktorys
    > z was moze dostac kare z tego powodu

    Nie ktoś tylko pożyczkobiorca.

    p. m.

  • 12. Data: 2010-04-08 12:43:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Nie ktoś tylko pożyczkobiorca.

    Kiedyś było chyba solidarnie.

    W każdym razie jeśli nie zapłacił tym bardziej się wyprze ;)

  • 13. Data: 2010-04-08 19:32:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplacic podatek PCC (nie wiem, czy pozyczkodawca, czy pozyczkobiorca
    > powinien oplacic). Wiec jesli to zostanie uznane za pozyczke, to ktorys z

    A przypadkiem czynności prawne pomiędzy osobami fizycznymi o wartości
    poniżej 1000 zł, nie są zwonione z PCC?

  • 14. Data: 2010-04-08 19:42:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A przypadkiem czynności prawne pomiędzy osobami fizycznymi o wartości
    > poniżej 1000 zł, nie są zwonione z PCC?

    1000zł to limit sprzedaży rzeczy ruchomej. W przypadku pożyczek limit
    zawyczaj jest większy.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-04-09 02:26:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Umowa pożyczki, której wartość przenosi pięćset złotych, powinna być
    > stwierdzona pismem.

    co nie wyklucza jej waznosci jesli nie jest.

    > Co najwyżej pieniądze można być może odzyskać na zasadzie bezpodstawnego
    > wzbogacenia - tak, jakbyśmy pomyłkowo przelali komuś pieniądze na konto.

    tez.

  • 16. Data: 2010-04-13 18:19:28
    Od: "Krzysztof Wostal" <w...@o...eu>

    Dziękuję wszystkim za rady i opinie.
    Pieniądze odzyskuję.:)
    Pismo chyba wystarczyło.
    Krzysztof Wostal.

    --
    Zapraszam na:
    www.gluchoniewidomi.pl

  • 17. Data: 2010-04-13 18:51:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Wostal pisze:
    > Dziękuję wszystkim za rady i opinie.
    > Pieniądze odzyskuję.:)
    > Pismo chyba wystarczyło.

    Tak, często o tym zapominamy. Nie da się, nie ma umowy itp. Samemu
    kiedyś w takim przypadku (brak umowy) udało mi się namówić dłużnika do
    podpisania weksla - już po fakcie. Tak więc nie można się poddawać ;)

    --
    Liwiusz