  • 11. Data: 2002-07-04 12:58:55
    Temat: Re: "Dlaczego chce pan studiowac prawo?"
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Surowiec" <m...@j...pl> wrote in message
    news:1105_1025787347@news.tpi.pl...

    > nie,
    > bo skońćzenie zależy od czegoś innego,
    > a zresztą studia prawnicze i tak nie przygotowują do zawodu,
    > więc nie ma problemu :)
    No takkk Nie ma problemu w tym, ze przyjmuja w zaleznosci od tego kto jak
    "nalga" dlaczego chce studiowac....
    No coz "skrzywienie zawodowe".

    Ubzduralem sobie, ze liczy sie wiedza, a nie umiejetnosc klamania...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-07-04 13:07:43
    Od: Marcin Surowiec <m...@j...pl>

    On Thu, 4 Jul 2002 14:58:55 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

> [...]
    > "nalga" dlaczego chce studiowac....
    > No coz "skrzywienie zawodowe".
    >
    > Ubzduralem sobie, ze liczy sie wiedza, a nie umiejetnosc klamania...

    hmmm,
    ale ktos kto ubiega sie o przyjecie na studia prawnicze,
    zazwyczaj _nic_ nie wie o prawie
    (wyjawszy wiadomosci wyniesione z "wiedzy o spoleczenstwie"),

    poza tym prawnicy nie kłamią,
    etyka im zabrania :)

  • 13. Data: 2002-07-04 13:24:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Ulysses" <u...@p...onet.pl> popełnił 03 lip 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:afuv4q$3jp$2@sunflower.man.poznan.pl:

    > Prosze, powiedzcie mi, co wg Was osoba zdajaca na prawo powinna na
    > egzaminie ustnym odpowiedziec na takie pytanie?
    Przy mnie jedno dziewczątko startujące na kierunek typowo "męski"
    (10%kobiet w zawodzie) odpowiedziało że dlatego bo tu dużo chłopców
    studiuje a ona chce jakiegoś poznać, wyjść za mąż a potem zamieszkać
    gdzieś na odludziu, z nim. Komisja tę wersję kupiła, zresztą słusznie,
    bo po 1.5 roku sam o mało co się nie przekonałem iż dziewczyna mówiła
    jak najbardziej serio!!! Do dziś nie wiem czy /nie/stety pamiętałem tamtą
    rozmowę kwalifikacyjną... i byłem czujny ;)))

    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2002-07-04 13:44:18
    Od: q...@p...com (Grzegorz Kłeczek)

    Mysle ze najlepiej powiedziec, ze mamusia i tatus od trzech pokolen sa
    prawnikami to ja tez chce zostac adwokatem, bo bede mial latwiejszy dostep
    do korporacji zawodowych. ooo.... na pewno zrozumieja wtedy motywacje.

    (tylko ze moga zajrzec do zyciorysu) upsss... :-)

    Pozdrawiam

    Grzesiek

    ------------

  • 15. Data: 2002-07-04 18:27:20
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Wed, 3 Jul 2002 23:10:49 +0200, uzytkownik "Ulysses"
    <u...@p...onet.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >Zaznaczam, ze to nie nalezy do meritum watku. Ale skoro pytasz, chce
    >studiowac prawo, bo:
    >1. najlepiej znam sie na historii, ale nie chce studiowac historii
    >2. nauka, takze pamieciowka, nie stanowi dla mnie wiekszego problemu

    Dobr studiowanie prawa to nie (tylko :> pamieciowka. To zrozumienie
    systemu w praktyce, na kazusach, przykladach a nie wkuwanie kolejnych
    regulek, definicji czy artykulow.
    Mozesz sie nauczyc na pamiec calej III Ksiegi KC, potem pojdziesz na
    egzamin do takiego Nestorowicza i wyjdziesz zmiazdzony :)

    >3. jesli juz mam sie czegos uczyc, to wole czegos co ma jakies powazanie i
    >autorytet, a nie np.studiowac politologie

    A co masz do politologi ? Bardzo ciekawy kierunek, kumpel skonczyl 3
    lata temu, teraz pracuje w MSW, jest w domu 2 tygodnie w roku ;>
    Miesiac temu nadzorowal budowe bazy sil polskich w Bagram
    (Afganistan)......

    >4. to ciekawe studiowac cos co jest podstawa, fundamentem praktycznie calego
    >zycia spolecznego i cywilizacji.

    I sie czesto przekonywac ze ani to spoelczne, ani cywilizowane :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ http://www.divx.com.pl ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \_____ WIRELESS SOLUTIONS _____/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \__ http://wap.divx.com.pl __/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 16. Data: 2002-07-04 18:28:30
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Thu, 04 Jul 2002 13:07:43 GMT, uzytkownik Marcin Surowiec
    <m...@j...pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >poza tym prawnicy nie kłamią,
    >etyka im zabrania :)

    Najwyzej w sposob razacy mijaja sie z prawda obiektywna :)

  • 17. Data: 2002-07-05 09:07:27
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    On Thu, 04 Jul 2002 20:28:30 +0200, Beerman <b...@d...com.pl>
    wrote:

    > Najwyzej w sposob razacy mijaja sie z prawda obiektywna :)

    pięknie powiedziane :)))))

  • 18. Data: 2002-07-05 15:00:24
    Od: radnor <r...@d...pl>

    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >A tak szczerze...
    >Czy to nie skandaliczne, ze od takich pogadusek zalezy,
    >czy kogos na studia przyjma ?
    skandaliczne? gdybym mógł wybierać, wolał bym, żeby bronił mnie
    adwokat z powołania i zamiłowania, niż synalek bogatego tatusia, który
    ten kierunek skończył dla pieniędzy i niewiele go cała praca
    interesuje. chociaż tu akurat wystarczy przejrzeć dorobek zawodowy
    delikwenta i po kłopocie :). ale wiele osób nie w polsce mija się z
    wybranym przez siebie zawodem tylko dlatego, że miały 1 punkt mniej na
    jakimś teście niż ktoś, kto sam nie wie, dlaczego wybrał dany
    kierunek, ale trafił akurat na łatwiejszy dla niego zestaw pytań. i to
    się nie ogranicza tylko do prawa.

    >Boguslaw

    Ranger Radnor
    #klasyka Bomb Squad

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 19. Data: 2002-07-08 11:59:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "radnor" <r...@d...pl> wrote in message

> [...]
    > adwokat z powołania i zamiłowania, niż synalek bogatego tatusia, który
    > ten kierunek skończył dla pieniędzy i niewiele go cała praca

    Imysli Pan, ze ten odpowie - ide na prawo, bo jestem synalkiem bogatego
    tatusia ......

    Boguslaw

  • 20. Data: 2002-07-08 13:32:18
    Od: "AJA" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > adwokat z powołania i zamiłowania, niż synalek bogatego tatusia, który
    > ten kierunek skończył dla pieniędzy i niewiele go cała praca

    Z pokolenia na pokolenie adwokaci to jest niezly dorobek wiedzy i
    umiejetnosci i mysle ze takiego lepiej zatrudnic :)

    AJA