  • 21. Data: 2004-11-16 15:13:36
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    [...]

    > Dlaczego operator ma każdego 'defaultowo' traktować jako idiotę?

    Hmm... Nie do konca fakt dopuszczenia do zainstalowania na kompie dialera
    uzasadnie nazwanie uzytkownika tego komputera "idiota"... Takie postawienie
    sprawy jest moim zdaniem samo w sobie idiotyczne ;)

    j.

  • 22. Data: 2004-11-16 15:18:38
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > on 2004-11-16 12:52 HaNkA ReDhUnTeR said the following:
    > [...]
    > No fakt nie spojrzałem na subj. A z tekstu Twojego i poprzednika nie
    > wynikało.

    W KF - sprawdz czy nadal jest to usluga płatna ponieważ zgodnie z
    nowelizacja z 3 września bodajże operatorzy swiadczący usługi powszechne
    maja obowiązek zablokować za darmo polaczenia z numerami o tzw podwyższonej
    platności, a więc np 0700[ oczywiście na życzenie abonenta]

    HaNkA

  • 23. Data: 2004-11-16 15:25:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

> [...]
    > maja obowiązek zablokować za darmo polaczenia z numerami o tzw podwyższonej
    > platności, a więc np 0700[ oczywiście na życzenie abonenta]

    Faktycznie, w planie standartowym TP usluga blokowania 070x jest
    bezplatna. Co jednak z dialerami dzwoniacymi na Karaiby?

    j.

  • 24. Data: 2004-11-16 15:28:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Hmm... Nie do konca fakt dopuszczenia do zainstalowania na kompie dialera
    > uzasadnie nazwanie uzytkownika tego komputera "idiota"... Takie postawienie
    > sprawy jest moim zdaniem samo w sobie idiotyczne ;)

    No to niech będzie 'skończony lamer nie mający pojęcia o prawidłowej
    konfiguracji komputera'.

  • 25. Data: 2004-11-16 15:53:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No to niech będzie 'skończony lamer nie mający pojęcia o prawidłowej
    > konfiguracji komputera'.

    Och... Mozesz byc ekspertem od spraw bezpieczenstwa a i tak uda sie na
    Twoim komputerze zainstalowac jakis program klasy spyware. Specjalista
    zwykle jest swiadomy tego i potrafi z gory zminimalizowac ryzyko.
    Tak zwany Zwykly Uzytkownik nie ma tu zadnych szans. Dlatego
    minimalizacje ryzyka powinien wziac na siebie Operator. W koncu i za
    to bierze pieniadze.

    j.

  • 26. Data: 2004-11-16 15:57:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Och... Mozesz byc ekspertem od spraw bezpieczenstwa a i tak uda sie na
    > Twoim komputerze zainstalowac jakis program klasy spyware. Specjalista

    Założymy się?

    > zwykle jest swiadomy tego i potrafi z gory zminimalizowac ryzyko.
    > Tak zwany Zwykly Uzytkownik nie ma tu zadnych szans. Dlatego

    Bzdura. Wystarczy, że zapozna się z dokumentacją i odrobinę pomyśli.

    Ech, czasami mi się wydaje, że do komputerów też powinny wydawać swoiste
    'prawo jazdy'.

    > minimalizacje ryzyka powinien wziac na siebie Operator. W koncu i za
    > to bierze pieniadze.

    Nie. Operator bierze tylko pieniądze za dostarczenie 'kabelka'.

  • 27. Data: 2004-11-16 16:00:12
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    januszek wrote:
    > Tak zwany Zwykly Uzytkownik nie ma tu zadnych szans.
    Tak jak nieznajomość prawa nie chroni przed odpowiedzialnoscią to tu
    zasugerowałbym - nie umiesz obsługiwać komputera to go nie obsługuj bo
    sbie krzywdę zrobisz - niestety ludziska = uzyszkodniki, nawet nie
    próbuja się dowiedziec nic na temat potencjalnych zagrożeń - a prawda
    jest taka że głupie M$ Win mozna tak skonfigurowac by się nie imały Cię
    żadne świństwa nawet nie będąc guru. Poza tym, z czym mamy do czynienia
    w przypadku dialerów, ludziom się otwiera okienko a ni klik klik i po
    sprawie a dialer się zainstalował - to tak jakbys my podpisywali
    wszystko co nam podstawia pod nos bez przeczytania umowy, a niestety
    dialery przed instalacja pytaja się, ba i nawet podają warunki (nawet na
    antylach prawo jest takie, że wymaga by te warunki były widoczne - a
    niestety klikniecie okej to zgoda na zainstalowanie) - tylko nikomu się
    nie chce czytać, tylko OK OK.

    JMJ

  • 28. Data: 2004-11-16 16:03:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek Maria Jackowski rzecze:
    > Tak jak nieznajomość prawa nie chroni przed odpowiedzialnoscią to tu
    > zasugerowałbym - nie umiesz obsługiwać komputera to go nie obsługuj bo
    > sbie krzywdę zrobisz - niestety ludziska = uzyszkodniki, nawet nie

    Przestań już! Skończcie te debilne gadki, że sam sobie winien, że
    nie powinien itp. brednie bo wychodzi, że jak dałeś się oszukać,
    zgwałcić czy też zamordować to sam sobie jesteś winien bo się nie
    potrafiłeś obronić.

    Jest kodeks karny art. 286, który wyraźnie mówi "kto, w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego
    rozporządzenia [..] za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania
    błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania,podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. "

    Podkreślam "niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania "

    I wszystko na temat - dialery to ordynarne oszustwo a próby wmawiania,
    że oszukany sam sobie jest winien klasyfikują się tylko do obicia mordy
    tak mówiącym.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 29. Data: 2004-11-16 16:05:01
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    > Założymy się?

    Przy zachowaniu przecietnej funkcjonalnosci? :) To moze jeszcze
    niepsujace sie samochody umiesz robic?

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 30. Data: 2004-11-16 16:15:15
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    Arek wrote:
    > Podkreślam "niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    > działania "
    Hmmm tu chyba mówisz o niepoczytalności potencjalnego uzyszkodnika
    komputera, czy się mylę - umiesz czytać ? umiesz się ustosunkowac do
    mojego maila ? To czemu q*wa nie czytasz co jest na ekranie napisane ?
    To nie do Ciebie ale taki tekst nalezy się wiekszosci ludzi
    korzytsającym z systemu M$ Winshit - hmmm a za swoja głupotę i tak płacą
    bo jak zainstaluja sobie viruza, który im narobi bałaganu i np
    sformatuje dysk(a są takie, ot choćby pierwszym lepszym trojanem mozna
    to zrobić) to bóli za odzyskiwanie danych - a dlaczego bo nie myślał.
    Hmmm a poza tym druga sprawa - idę o zakład, że ponad 50% tych
    oszukanych ma lewe oprogramowanie - wiesz jak ich łatwo byłoby na tym
    fakcie rozłożyć ?

    JMJ