  • 1. Data: 2012-06-17 23:02:40
    Temat: Darowizna dla 2 osób
    Od: "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl>

    Czy da sie formalnie w formie darowizny przekazać połowę własnościowego prawa
    do lokalu spółdzielczego ?
    Chodzi o to, aby dać córce i synowi.

  • 2. Data: 2012-06-18 00:53:45
    Temat: Re: Darowizna dla 2 osób
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rezydent wrote:
    > Czy da sie formalnie w formie darowizny przekazać połowę własnościowego prawa
    > do lokalu spółdzielczego ?
    > Chodzi o to, aby dać córce i synowi.

    i tak to musisz zrobic u notariusza, wiec sie jego zapytaj jak to sie robi

    Nie widze przeszkod, bo nie raz sie trafia szczegolnie "po spadku" ze
    ktos ma jakis tam procent spadku, a w spadku trafia sie kawalek mieszkania.

  • 3. Data: 2012-06-18 10:09:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2012, witek wrote:

    > i tak to musisz zrobic u notariusza, wiec sie jego zapytaj jak to sie robi

    Co racja to racja.
    Inna sprawa, że w sp-ni też powinni wiedzieć.

    > Nie widze przeszkod, bo nie raz sie trafia szczegolnie "po spadku" ze ktos ma
    > jakis tam procent spadku, a w spadku trafia sie kawalek mieszkania.

    Może isc o to, że nowelizacje daża do zlikwidowania "przez wymarcie"
    ograniczonych praw majatkowych do mieszkania:
    http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_art
    ykuly&cid=14&id=461
    +++
    Realizujšc ten cel wprowadzono do ustawy następujšce rozwišzania:
    1. Zakazano ustanawiania ograniczonych praw do lokali spółdzielczych po
    wejœciu w życie SMU, pozostawiajšc jednak prawie bez zmian prawa już
    ustanowione[...]
    ---

    W tym układzie pytaniem jest, czy próba wydzielenia prawa ułamkowego
    nie będzie taka czynnoscia "wyzwalajaca" obowiazek konwersji mieszkania
    stanowiacego własnosc sp-ni, obciażonego prawem własnosciowym, na
    mieszkanie własnosciowe.
    Nie mam zdrowia się przebijać, bo ja to "mała wspólnota".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-06-18 11:33:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Jun 2012 21:02:40 +0000 (UTC), "Rezydent"
    <r...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Czy da sie formalnie w formie darowizny przekazać połowę własnościowego prawa
    >do lokalu spółdzielczego ?
    Oczywiście że się da i wcale nie trzeba dzielić po 50%.

    WAM