  • 1. Data: 2008-11-02 21:26:39
    Temat: Darowizna bez notariusza
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Mam takie pytanie: Czy można obejść się bez notariusza przy darowiźnie
    części własności mieszkania, a jeżeli tak, to w jaki sposób?
    Po śmierci ojca mieszkanie (własnościowe) w spadku otrzymała mama i w
    jakichś niewielkich częściach ja i brat. Teraz mama chce je sprzedać albo
    zamienić na inne. Przeprowadzenie tych czynności, jak przypuszczam, wymaga
    obecności wszystkich współwłaścicieli. Dlatego też chcemy przekazać całość
    praw do tego mieszkania mamie, jednak nie chcemy ponosić jakichś dodatkowych
    kosztów, stąd powyższe pytanie.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 2. Data: 2008-11-02 23:40:30
    Temat: Re: Darowizna bez notariusza
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak, można bez notariusza: napisać i złożyć samodzielnie do sądu zgodny wniosek
    stron o nieodpłatne zniesienie współwłasności.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-11-02 23:53:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Tak, można bez notariusza: napisać i złożyć samodzielnie do sądu zgodny wniosek
    stron o nieodpłatne zniesienie współwłasności.
    > JaC

    Ale jeszcze raz dużymi literami.
    Nie w ramach darowizny.
    Nic nie darowujecie, tylko znosicie współwłasność na zasadzie jedna
    strona bierze wszystko.

  • 4. Data: 2008-11-02 23:58:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pt wrote:
> [...]
    > praw do tego mieszkania mamie, jednak nie chcemy ponosić jakichś dodatkowych

    Tylko zastanawiam sie po co.
    Nie taniej was wyjdzie po prostu zjawienie się u notariusza niż zabawa w
    całe to przekazywanie.
    A może zamiast cokolwiek ruszać w nieruchomości przy okazji wizyty dacie
    mamie pełnomocnictwa do sprzedaży w waszym imieniu. Wówczas mama też to
    dalej załatwi sama. Was wyniesie to koszt pełnomocnictwa notarialnego.

  • 5. Data: 2008-11-03 06:44:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2008 17:58:11 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > mamie pełnomocnictwa do sprzedaży w waszym imieniu. Wówczas mama też to
    > dalej załatwi sama. Was wyniesie to koszt pełnomocnictwa notarialnego.

    a ten koszt to zdaje się 6-10 zł ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/1-listopada-2008/ - tak było w Warszawie

  • 6. Data: 2008-11-03 06:46:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > a ten koszt to zdaje się 6-10 zł ?

    koszt czego?

  • 7. Data: 2008-11-04 09:38:34
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pt" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obecności wszystkich współwłaścicieli. Dlatego też chcemy przekazać całość
    > praw do tego mieszkania mamie, jednak nie chcemy ponosić jakichś

    Witam
    Dziękuję wszystkim, którzy zechcieli odpowiedzieć
    Pozdrawiam
    PawelT