  • 1. Data: 2008-11-03 01:58:50
    Temat: jak znaleźć prawnika
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    Jest do wytoczenia sprawa o odszkodowanie wobec dwóch sprawców pobicia,
    skazanych prawomocnym wyrokiem. Tego typu sprawy rozpatrują zdaje się sądy
    właściwe miejscowo dla miejsca zamieszkania pozwanych, a mieszkają w
    odlegości 300 km. Jak najlepiej na taką odległość znaleźć na miejscu dobrego
    adwokata? Nie chcę wybierać losowo z książki telefonicznej, bo poprzedni
    miejscowy mecenas (ze sprawy karnej) choć polecany (czytaj ustosunkowany w
    lokalnej palestrze), był arogancki, nie przygotowywał się i trzeba mu było
    mówić co ma robić.

    Niedaleko od miejsca planowanej rozprawy jest 60-tysięczne miasto, ale to
    wciąż za mało żeby znaleźć coś w internecie. Mogę pojechać i odwiedzić kilka
    kancelarii, ale to też strzelanie na ślepo. Jak to ugryźć, żeby znów nie
    trafić na niedojdę? A może po skazaniu z kk sprawa z kc jest formalnością i
    nawet oferma jej nie rozłoży?

  • 2. Data: 2008-11-03 07:27:51
    Temat: Re: jak znaleźć prawnika
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie trafić na niedojdę? A może po skazaniu z kk sprawa z kc jest
    > formalnością i nawet oferma jej nie rozłoży?
    A możesz podać miejscowość?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-11-03 07:31:12
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "mecenas" <m...@o...pl> wrote in message
    > A możesz podać miejscowość?

    Chodziło mi raczej o patent na szukanie, chociaż jeśli ktoś akurat zna kogoś
    w okolicach Olecka lub Ełku to też poproszę.

  • 4. Data: 2008-11-03 08:10:45
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    > "mecenas" <m...@o...pl> wrote in message
    >
    > Chodziło mi raczej o patent na szukanie, chociaż jeśli ktoś akurat zna
    > kogoś w okolicach Olecka lub Ełku to też poproszę.
    Przykro mi ale to nie moje strony.
    Może ktoś się odezwie.

  • 5. Data: 2008-11-03 08:40:05
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    > Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przykro mi ale to nie moje strony.
    > Może ktoś się odezwie.

    A tak ogólnie: gdybyś planował sprawę w Pcimiu Dolnym, to jak zabrałbyś się
    do szukania adwokata na miejscu? Przyjmując że nie jesteś prawnikiem, czyli
    nie ocenisz merytorycznie przygotowania adwokata rozmawiajac z nim,
    rekomendacji z netu ani od znajomych tambylców też nie masz. Wiadomo, że z
    polecenia też bywa różnie, ale jednak to wydatnie zwiększa szanse
    znalezienia kogoś solidnego.
    Zraziłem się poprzednim razem i nie chcę powtórki.

  • 6. Data: 2008-11-03 09:21:44
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

> [...]
    > znalezienia kogoś solidnego.
    > Zraziłem się poprzednim razem i nie chcę powtórki.

    Akurat jestem radcą prawnym i trudno mi odpowiedzieć na tak postawione
    pytanie.
    Jednym ze sposobów jest szukanie mecenasa po znajomych, krewnych. Czy
    trafisz na takiego jakiego szukasz to nie ma na to prostej recepty.
    Powinieneś wyjść z założenia, że wszyscy są solidni i porządni ale jak w
    każdym zawodzie są lepsi i gorsi.

    Powodzenia.
    Michał

  • 7. Data: 2008-11-03 18:17:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    mecenas wrote:
    [...]
    > Powinieneś wyjść z założenia, że wszyscy są solidni i porządni ale jak w
    > każdym zawodzie są lepsi i gorsi.

    Dziwne założenie, bo wychodzi na to że w *każdym* zawodzie, *wszyscy* są
    solidni, ale niektórzy są jeszcze solidniejsi.

    Na prawnikach się nie znam, ale jak sobię przypomnę mechaników samochodowych
    z których usług musiałem korzystać zanim trafiłem na takich co więcej
    naprawią niż zepsują, to wychodzi na to że masz strasznie różowe okulary.

    p. m.

  • 8. Data: 2008-11-04 06:42:24
    Od: "Danusia" <D...@p...fm>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trafisz na takiego jakiego szukasz to nie ma na to prostej recepty.
    > Powinieneś wyjść z założenia, że wszyscy są solidni i porządni ale jak w

    Kiedyś szukałam adwokata specjalizującego sie w sprawach przeciwko ZUS
    (Kraków), szukałam na uczelni (UJ), w internecie i przez znajomych
    bezskutecznie. W końcu poszłam do losowo wybranej adwokatki która gdy
    zaznajomiła sie z moją sprawą to stwierdziła że jest zbyt skomplikowana i
    skierowała mnie do adwokata który faktycznie specjalizuje się w sprawach
    przeciw ZUS (miałam szczęście).
    Wynika z tego że środowisko jest hermetyczne bo konkurencja jest zbyt mała,
    a klienci niechętnie wypowiadają się na stronach internetowych
    (dlaczego???).

  • 9. Data: 2008-11-05 23:03:38
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powinieneś wyjść z założenia, że wszyscy są solidni i porządni ale jak w
    > każdym zawodzie są lepsi i gorsi.

    Bazując na swoich doświadczeniach stwierdzam coś zupełnie przeciwnego. Na 5
    adwokatów z usług których korzystałem (zarówno reprezentacja w sądzie, jak
    również porady), tylko jeden poważnie podszedł do sprawy i zapracował na
    swoja zapłatę, tzn. _sam_ przygotował się do rozprawy, udzielił rzeczowych
    porad, w sądzie umiał reprezentować klienta. Co więcej, nie był pazerny na
    pieniądze.

    Pozostali byli nastawieni tylko na zainkasowanie pieniędzy (w tym jeden
    dopuścił IMO się jawnego oszustwa, bo wziął przed rozprawą znaczną kwotę
    pieniędzy, sam nie raczył przygotować ani jednego wniosku tylko korzystał z
    przygotowanych przeze mnie, na rozprawie nie wydukał jednego zdania. Przed
    rozprawą był strasznie mądry i pewny siebie, a po rozprawie stwierdził, że w
    zasadzie to ta sprawa nie miała szansy w formie, która się odbyła i za
    kolejną sumę pieniędzy zrobi to jeszcze raz) i traktowali klienta jak
    śmiecia, którego można wydoić. Co najbardziej żenujące, ich wiedza była
    mniej niż mierna. Z perspektywy czasu i doświadczenia stwierdzam, że nie
    rozumiem w jaki sposób zdali egzaminy i zostali dopuszczeni do wykonywania
    zawodu adwokata.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 10. Data: 2008-11-06 09:30:52
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Czabu" napisał:
> [...]
    > rozumiem w jaki sposób zdali egzaminy i zostali dopuszczeni do wykonywania

    to proste, mieli tatusia prawnika, który też zdał egzaminy bo miał tatusia
    prawnika, albo w SB:O(
    np taki synuś głupiego ćwiąkalskiego, też zdał w tym roku:O(