  • 1. Data: 2008-11-02 18:05:34
    Temat: umowa przeslana faksem lub mailem
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    1) Czy podpisania umowa a nastepnie zeskanowana i przeslana mailem jest
    wazna z punktu widzenia prawa (nie stosujac podpisu elektronicznego)?
    2) A czy przefaksowana podpisana umowa jest wazna i wiazaca?
    3) Czy wola wyrazona przez e-mail (np. oswiadczenie klienta ze zamawia dany
    produkt) ma jakas moc prawna?

    Nieraz zastosowanie takiej alternatywy jest prostrze i szybsze niz wysylanie
    umow w formie drukowanej.

  • 2. Data: 2008-11-02 18:25:56
    Temat: Re: umowa przeslana faksem lub mailem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JG pisze:
> [...]
    > 2) A czy przefaksowana podpisana umowa jest wazna i wiazaca?
    > 3) Czy wola wyrazona przez e-mail (np. oswiadczenie klienta ze zamawia dany

    O ile nie ma osobnego zastrzeżenia w przepisach, każda umowa jest ważna
    - nawet ustna. Kwestia udowodnienia jej zawarcia oraz treści.

    Tak więc zwyczajnie pomyśl: autentyczność której z powyższych form umowy
    potrafiłbyś udowodnić w sądzie? A od jakiej się wykręcić?

    > Nieraz zastosowanie takiej alternatywy jest prostrze i szybsze niz wysylanie
    > umow w formie drukowanej.

    Jest jakie?

  • 3. Data: 2008-11-02 18:59:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JG wrote:
> [...]
    > produkt) ma jakas moc prawna?
    >
    > Nieraz zastosowanie takiej alternatywy jest prostrze i szybsze niz wysylanie

    o ile nie jest to umowa, ktory wymaga formy papierowej (lub notarialnej).
    np, domu przez faks nie kupisz

  • 4. Data: 2008-11-02 19:06:39
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    > o ile nie jest to umowa, ktory wymaga formy papierowej (lub notarialnej).
    > np, domu przez faks nie kupisz

    chodzi konkretnie o umowe o dzielo

  • 5. Data: 2008-11-02 19:54:19
    Od: "__easydiver___" <d...@m...pl>

    > chodzi konkretnie o umowe o dzielo

    Ustawa precyzuje że aby ważna musi byc oryginalny podpis

  • 6. Data: 2008-11-02 19:58:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    __easydiver___ wrote:

    > Ustawa precyzuje że aby ważna musi byc oryginalny podpis

    Jaka ustawa?

    M.

  • 7. Data: 2008-11-02 19:58:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek wrote:

    > o ile nie jest to umowa, ktory wymaga formy papierowej (lub notarialnej).

    Formy pisemnej ;-), nie papierowej

    M.

  • 8. Data: 2008-11-02 20:20:26
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    Zeskanowany przestaje być oryginalny ?

    Ja robię tak. Proszę o wysłanie wersji papierowej tradycyjną
    pocztą, a "tymczasem", aby mieć wyraz dobrej woli drugiej strony
    proszę (i tymczasowo uznaję tę papierową, która do mnie leci)
    przesłaną faxem bądź mailem. Uruchamiam procedury mając
    choć "kawałek" pewności, że ktoś po drugiej stronie gra fair.

  • 9. Data: 2008-11-02 20:41:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ChOpLaCz pisze:

    > Zeskanowany przestaje być oryginalny ?

    Zeskanowany nie stanowi formy pisemnej.

> [...]
    > przesłaną faxem bądź mailem. Uruchamiam procedury mając
    > choć "kawałek" pewności, że ktoś po drugiej stronie gra fair.

    Można i tak, choć - jeśli to możliwe - ze świadczeniem umowy
    najlepiej się wstrzymać do czasu prawidłowego podpisania umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-11-02 21:35:51
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    > Zeskanowany nie stanowi formy pisemnej.

    1. Tu wracamy do kwestii ktora poruszyli juz odpowiadajacy w tym poscie -
    czy umowa o dzielo wymaga formy pisemnej aby byla wazna
    2. W sadzie jest to chyba dowod np. po analizie grafologicznej?

    Nie chodzi mi o stuprocentowa gwarancje ustawowa, chcialbym po prostu aby
    nie doszlo do sytuacji ze sie mocno przejade na takim upraszczaniu sobie
    zycia.

    JG.