  • 1. Data: 2005-12-22 14:47:12
    Temat: Darowizna a brak rozdzielnosci majatkowej?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam
    Czy jelsi moja mama dostanie w darowiznie od swojej siostry mieszkanie, a
    nie ma rozdzielnosci majatkowej ze swoim mezem to ten maz (a moj ojciec)
    bedzie mial cos do powiedzenia w razie gdyby chciala mi z kolei przekazac to
    mieszkanie w darowiznie?
    Podobno darowizna w czasie trwania malzenstwa bez rozdzielnosci nie wchodzi
    do rzeczy wspolnych.
    Pozdraiwam

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-12-22 15:43:44
    Temat: Re: Darowizna a brak rozdzielnosci majatkowej?
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > to mieszkanie w darowiznie?
    > Podobno darowizna w czasie trwania malzenstwa bez rozdzielnosci nie

    Zgadza sie, nie wchodzi do majatku wspolnego - art. 33 pkt 3 KRO (chyba ze
    darczynca postanowil inaczej)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2005-12-22 16:17:30
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Zgadza sie, nie wchodzi do majatku wspolnego - art. 33 pkt 3 KRO (chyba ze
    > darczynca postanowil inaczej)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michal

    Dokładniej: darowizna dla jednego małżonka wogóle nie wchodzi do majątku
    wspólnego nawet jeśli jest wspólnota majątkowa.

    sg

  • 4. Data: 2005-12-22 18:14:32
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    >Dokładniej: darowizna dla jednego małżonka wogóle nie wchodzi do majątku
    >wspólnego nawet jeśli jest wspólnota majątkowa.

    Jesli jest _wspolnosc_ majatkowa, to nie ma rozdzielnosci, o tym wlasnie
    dyskutujemy:))

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2005-12-22 20:04:06
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czyli spokojnie moja matka moze dostawac od swojej siostry mieszkanie w
    darowiznie i ojciec nic do tego nie bedzie mial bez wzgledy na wszystko?

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 6. Data: 2005-12-22 22:14:07
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli spokojnie moja matka moze dostawac od swojej siostry mieszkanie w
    > darowiznie i ojciec nic do tego nie bedzie mial bez wzgledy na wszystko?

    Tak kategorycznie nie mozna stawiac sprawy, w KRO jest prawo zamieszkania w
    mieszkaniu wspolmalzonka, w prawie spadkowym jest mozliwosc tymczasowego
    pobytu w mieszkaniu zmarlego malzonka (jesli utrzymywali wspolne pozycie),
    jest tez ew. zachowek - no ale te dwie ostatnie instytucje to po ew. smierci
    zony.

    Wiec nie mozna powiedziec, ze ojciec nic do tego nie bedzie mial bez wzgledu
    na wszystko:)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2005-12-22 22:14:10
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Jacek23 napisał(a):
    > Czyli spokojnie moja matka moze dostawac od swojej siostry mieszkanie w
    > darowiznie i ojciec nic do tego nie bedzie mial bez wzgledy na wszystko?
    > Pozdrawiam

    dokladnie tak

    sg

  • 8. Data: 2005-12-22 22:49:10
    Od: "Justyna N" <c...@w...pl>

    Wiec jak sie zabezpieczyc przed ojcem , jesli juz matka dostane ta
    darowizne?
    testament?
    natychmiastowa darowizna dla mnie chyba nie wchodzi w gre bo gmina zarzada
    zwrotu 90% bonifikaty?
    Czy matka bedzie mogla przekazac mi w darowiznie mieszkanie ktore dostala
    bez wiedzy ojca , a jesli nie to czy on bedzie mogl w tym przeszkodzic?

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 9. Data: 2005-12-22 23:10:34
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Michał Wilk napisał(a):
> [...]
    > zony.
    >
    > Wiec nie mozna powiedziec, ze ojciec nic do tego nie bedzie mial bez wzgledu

    racja

    sg

  • 10. Data: 2005-12-22 23:12:12
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Justyna N napisał(a):
> [...]
    > testament?
    > natychmiastowa darowizna dla mnie chyba nie wchodzi w gre bo gmina zarzada

    jakiej bonifikaty ???

    > Czy matka bedzie mogla przekazac mi w darowiznie mieszkanie ktore dostala
    > bez wiedzy ojca , a jesli nie to czy on bedzie mogl w tym przeszkodzic?

    nie będzie mógł, bo to mieszkanie będzie miała ona i tylko ona i tylko
    ona sobie może tym mieszkaniem dysponować, bo to nie wejdzie to majątku
    wspólnego.

    sg