eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › DZIĘki za ceenne rady
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2011-04-30 19:17:33
    Temat: Re: DZIĘki za ceenne rady
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:524f.00000022.4dbbf223@newsgate.onet.pl...

    > Dałam radę przeczytać tylko 1/3 waszych bzdetów i wstyd mi za takie
    > płytkie
    > odpowiedzi maa się wrażenie ,że jakieś dzieci z początkowych klas
    > podstawówki .
    > CO SIĘ STAŁO Z TUM NARODEM - TYLE ZŁOŚCI ,GŁUPOTY, PROSTACTWA ...
    Trzeba dużej głupoty, złości, prostactwa, żeby po lekturze zaledwie 1/3
    postów w jednym wątku na konającej grupie dyskusyjnej formułować opinie nt
    całego Narodu (sic!).
    Właściwa odpowiedź jednak padła.
    Zaś twój wstyd jest uzasadniony ale nie tak, jak ci się zdaje.


  • 12. Data: 2011-05-01 10:16:05
    Temat: Re: DZIĘki za ceenne rady
    Od: "t" <...@...pl>

    Czyli byś chciała aby się ktoś wczuł w sytuację, przemyślał, zrozumiał,
    przychylił się do problemu, przytulił, pogłaskał, na końcu zapłacił.

    A wy o jakiś obowiązkach w brutalnym świecie i indywidualnej
    odpowiedzialności.

    t



  • 13. Data: 2011-05-01 10:49:04
    Temat: Re: DZI?ki za ceenne rady
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "t" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ipjbss$g8p$...@p...nask.net.pl...
    > Czyli by? chcia?a aby si? kto? wczu? w sytuacj?, przemy?la?, zrozumia?,
    > przychyli? si? do problemu, przytuli?, pog?aska?, na ko?cu zap?aci?.
    >
    > A wy o jaki? obowi?zkach w brutalnym ?wiecie i indywidualnej
    > odpowiedzialno?ci.

    Niby warszawiak, a nawet nie potrafi ustawić czytnika.


  • 14. Data: 2011-05-01 11:30:08
    Temat: Re: DZI?ki za ceenne rady
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ipjdqj$1o6$1@inews.gazeta.pl...

    > Niby warszawiak, a nawet nie potrafi ustawić czytnika.
    To właśnie dlatego...

    --
    Jotte


  • 15. Data: 2011-05-01 15:57:33
    Temat: Re: DZI?ki za ceenne rady
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-01 13:30, Jotte pisze:
    > Użytkownik "qwerty"<q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > news:ipjdqj$1o6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Niby warszawiak, a nawet nie potrafi ustawić czytnika.
    > To właśnie dlatego...

    Chodzi Ci, że dlatego, że przez małe w - tak sądzę.


    --
    animka


  • 16. Data: 2011-05-04 09:46:55
    Temat: Re: DZIĘki za ceenne rady
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 30 Apr 2011 13:27:31 +0200, anna napisał(a):

    > Dałam radę przeczytać [...]

    *Składaj pisemny wniosek do "gazowni" o rozłożenie rachunku na raty, załącz
    np. oświadczenie o dochodach, o kosztach utrzymania, zaproponuj w tej
    prośbie jak byś widziała te rozłożenie tzn ile rat w jakiej wysokości itp.
    Czekaj na odpowiedź. Jak będzie odmowna, a sądzę że nie będzie -
    ewentualnie kontakt z regionalnym przedstawicielem URE (linki na stronie
    podanej poniżej).
    Jak już pisałem w tamtym wątku - idiotyzmem "gazowni" byłoby odrzucenie
    prośby rozłożenia na raty rachunku i spłaty zadłużenia przez odbiorcę.

    http://www.ure.gov.pl/portal/odb/518/3669/Masz_klopo
    t_z_terminowym_oplaceniem_rachunku_za_pobrana_energi
    e_elektryczna_czy_.html

    Masz kłopot z terminowym opłaceniem rachunku za pobraną energię elektryczną
    czy gaz ? - niezwłocznie zgłoś się po pomoc do przedsiębiorstwa
    energetycznego lub gazowni.


    Wzrastające ceny energii elektrycznej czy gazu ziemnego powodują, że
    odbiorcy mają problem z terminowym opłaceniem rachunku za pobraną energię
    elektryczną czy gaz ziemny. W takim przypadku nie należy zwlekać z
    powiadomieniem o tej sytuacji przedsiębiorstwa energetycznego czy gazowni.
    Jak wykazały prowadzone w Urzędzie Regulacji Energetyki analizy,
    przedsiębiorstwa energetyczne wprowadziły z własnej inicjatywy programy
    służące pomocą w opłaceniu rachunku. Każde przedsiębiorstwo wprowadziło
    jednak inne rozwiązania, dlatego też należy niezwłocznie skontaktować się z
    przedsiębiorstwem, z którym odbiorca ma podpisaną umowę sprzedaży czy umowę
    kompleksową.

    Brak wniesienia opłaty za pobraną energię elektryczną czy paliwo gazowe
    może bowiem spowodować wstrzymanie dostaw tych mediów, na podstawie art. 6
    ust. 3a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (zobacz
    także zamieszczone w Poradniku Odbiorcy materiały nt. wstrzymywania
    dostarczania paliw gazowych, i energii elektrycznej).

    Spółki stosują bardzo zindywidualizowane podejście do form i zakresu
    udzielanej pomocy, która uzależniona jest od aktualnej sytuacji
    indywidualnego odbiorcy, co wydaje się podejściem jak najbardziej
    uzasadnionym. Odbiorca może zatem uzyskać pomoc pochodzącą od samej spółki,
    której ona ponosi koszty, i od spółki współdziałającej z ośrodkami pomocy
    społecznej - co jest świadczeniem Państwa udzielanym w ramach pomocy
    społecznej.

    Formy pomocy odbiorcom, w tym tzw. odbiorcom wrażliwym społecznie.
    Przedsiębiorstwa energetyczne stosują różne działania pomagające odbiorcom
    uniknąć wstrzymania dostaw:

    W przypadku odbiorców, którzy mają przejściowe lub cykliczne kłopoty z
    terminowym opłacaniem rachunków, stosuje się rozłożenie na raty zaległych
    płatności.
    W sytuacjach, gdy odbiorca nie może tymczasowo regulować w terminie
    należności za pobraną energię, istnieje możliwość prolongaty terminu
    płatności, na wniosek odbiorcy.
    Odstąpienie od naliczania odsetek za nieterminowe wniesienie opłaty,
    zaniechanie naliczania odsetek przez pewien okres czy przyjęcie w miejsce
    ustawowych odsetek umownych odsetek o określonej wartości, pozwala uniknąć
    kumulacji zadłużenia.
    W skrajnych przypadkach zaległe należności są umarzane. W jednej ze
    spółek, ma to miejsce w przypadku samotnych matek, niepełnosprawnych czy
    też instytucji charytatywnych.
    Wstrzymanie windykacji. Ma miejsce wówczas, gdy windykator stwierdzi,
    że osoby zastane w lokalu żyją w warunkach uzasadniających zwłokę w
    płatnościach lub znajdują się w ciężkiej sytuacji. W takich przypadkach
    wstrzymuje się windykację należności i pozostawia się dodatkowe upomnienie.
    Inna spółka, w ustalonych zasadach współpracy z ośrodkiem pomocy
    społecznej, zobowiązała się do nie prowadzenia windykacji w stosunku do
    odbiorców, w czasie, gdy są pod opieką ośrodka pomocy społecznej.
    Odstąpienie od wstrzymania dostaw energii w okresie przedświątecznym i
    w trakcie samych świąt, jak również w piątki. Decyzję w tej sprawie
    podejmuje dyrektor wskazanej komórki organizacyjnej.
    Dostawy energii są warunkowo wznawiane, pomimo braku spłaty zaległych
    należności, w nagłych przypadkach lub w przypadkach szczególnie
    uzasadnionych, np. chorobą lub obecnością małych dzieci.
    Odbiorcy, którym została już wstrzymana dostawa energii, zwalniani są z
    kosztów ponownego wznowienia, szczególnie w przypadkach, gdy ta opłata
    przekracza ich możliwości finansowe.
    Instalowanie przedpłatowego układu pomiarowo - rozliczeniowego, tzw.
    licznika przedpłatowego, prowadzi do nabywania przez odbiorcę umiejętności
    oszczędnego gospodarowania energią elektryczną, a także posiadanymi
    środkami finansowymi, poprzez kontrolowanie ponoszonych kosztów związanych
    z poborem energii oraz zapobiega zwiększaniu się zadłużenia, które w
    konsekwencji mogłoby doprowadzić do wstrzymania dostaw.
    Czytaj więcej na temat tego rodzaju urządzeń pomiarowych.
    Współpraca z Miejskimi Ośrodkami Pomocy Społecznej (OPS) i Miejskimi
    Ośrodkami Pomocy Rodzinie (OPR).

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1