  • 1. Data: 2005-10-05 20:16:15
    Temat: DG a import z przeznaczeniem na dalszą odsprzedaż. W miare pilne.... :)
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    Witam..

    Już na wstępie chciałbym zaznaczyć, że sprawa
    nie będzie prosta.. przynajmniej dla mnie :)

    A mianowicie..
    Jestem studentem I roku studiów niestacjonarnych.
    Niedawno zarejestrowałem się jako bezrobotny
    w Urzędzie Pracy.
    Otóż, jako że nie chciałbym zostać bezrobotnym
    na zawsze, planuję otworzyć własną działalność
    gosporadczą.
    Mam już pewne plany co do branży, w którą chciałbym
    wejść, ale dręczy mnie kilka pytań.
    Zdradzę kilka potrzebnych szczegółów.

    Chciałbym importować z USA odzież markowych firm
    (typu: Adidas, Nike itp.). Nabywałbym ją w sklepach
    internetowych.
    Produkty te byłyby oryginalne, będę posiadał wszelkie rachunki z tych
    sklepów.

    I tu się zaczyna problem.

    Czy mój tok myślenia jest odpowiedni, czy ktoś może
    się do tego przyczepić ?
    A mianowicie mam na myśli producentów tejże odzieży.
    Czy towar zakupiony w Stanach mogę wprowadzać na polski
    rynek ?
    Czy może jest tak, że musze mieć jakieś pozwolenie producenta na import
    towaru na własną rękę z Ameryki ?
    A może to producent ustala jakie wzory, modele czy typy mają być sprzedawane
    w danym kraju.

    Jednym słowem, czy import na własną rękę nie wpakuje
    mnie w jakieś kłopoty.

    Ps. Nie mam na myśli ilości np. 100 czy 200 szt. produktu danego producenta,
    a jedynie kilkadziesiąt sztuk miesięcznie.

    Z góry dziękuję za okazaną pomoc

    Krzysztof Winnicki

  • 2. Data: 2005-10-05 22:03:12
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    W przypadku oferty regularnej ( zadne sluzby celne USA , nie beda sprawiac
    problemow )
    Zaden z producentow odziezy nie moze wprowadzic zakazu importu ( takie
    rzeczy reguluja przepisy celne )
    W przypadku odziezy z tzw znakami prawnie chronionymi mozesz liczyc sie
    tylko i wylacznie z rewizja celna . Jezeli bedziesz normalny w stosunku do
    celnika , to zrobisz odprawe w przeciagu godziny i to wsio .

    Pozdrawiam Jacek
    www.fotomania.pl

  • 3. Data: 2005-10-06 06:55:26
    Od: "Martinezz" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ps. Nie mam na myśli ilości np. 100 czy 200 szt. produktu danego
    > producenta,
    > a jedynie kilkadziesiąt sztuk miesięcznie.

    Witam

    Moja propozycja jest taka: skontaktuj się z Nike Polska, Adidas, Reebok
    i wszystko będziesz wiedział co i jak robić.
    Sprowadzając ciuchy z firmy na firme musisz liczyć się z tym, że urząd
    celny powiadomi właściciela praw do tego znaku towarowego, a więc może
    przedłużyć
    się czas odprawy nawet do 21 dni.

    Jak coś to zapraszam na priv.

    Pozdrawiam