  • 1. Data: 2005-10-05 19:00:01
    Temat: Ustawa o wodzie-może ktoś zorientowany sie wypowie
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

    Witam
    Zmiana ustawy "o zbiorowym zaopatrzeniu w wode i odprowadzanie(..)"
    wprowadziła wpólną odpowiedzialność lokatorów za zużycie wody- czy to jest
    zgodne z prawem, że ja mam płacić za nieuczciwego sąsiada lub za awarie
    sieci wodociągowej, która jest własnością własciciela budynku?

    Pozdrawiam
    Mar

  • 2. Data: 2005-10-06 12:10:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zmiana ustawy "o zbiorowym zaopatrzeniu w wódę i odprowadzanie(..)"
    > wprowadziła wspólną odpowiedzialność lokatorów za zużycie wody- czy
    to jest
    > zgodne z prawem, że ja mam płacić za nieuczciwego sąsiada lub za
    awarie
    > sieci wodociągowej, która jest własnością właściciela budynku?

    Nie chce mi się analizować tej ustawy, ale przecież nie zabroniła
    chyba wtórnego dochodzenia roszczeń od osoby winnej przez osoby, które
    pokryły spowodowane przez niego straty.

  • 3. Data: 2005-10-06 14:10:29
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie chce mi się analizować tej ustawy, ale przecież nie zabroniła
    > chyba wtórnego dochodzenia roszczeń od osoby winnej przez osoby, które

    Sugerujesz, że co roku oddawać do sądu właściciela budynku.

  • 4. Data: 2005-10-06 19:55:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sugerujesz, że co roku oddawać do sądu właściciela budynku.

    Nie, sugeruję by ewentualnie oddać do sądu osobę, która jest winna
    strat w wodzie.

  • 5. Data: 2005-10-07 07:32:46
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

    > Nie, sugeruję by ewentualnie oddać do sądu osobę, która jest winna
    > strat w wodzie.

    A jak mam to ustalić, kto kradnie lub gdzie jest wyciek, takie kompentcja ma
    własciciel budynku ewentualnie wybrany przez niego zarządca.

  • 6. Data: 2005-10-07 13:12:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak mam to ustalić, kto kradnie lub gdzie jest wyciek, takie
    kompentcja ma
    > własciciel budynku ewentualnie wybrany przez niego zarządca.

    I w tym właśnie tkwi problem :-) Teraz już wiesz, czemu odpowiadacie
    solidarnie? Zrzucanie tego na właściciela budynku ma o tyle mały sens,
    że on i tak doliczy to do czynszu przecież.