  • 1. Data: 2003-08-06 05:45:09
    Temat: DG a ZUS
    Od: Robcio <e...@i...pl>

    Interesuje mnie następująca sprawa:
    Z dniem 1.09.2003 zakładam działalność gospodarczą, datę tę
    podaję w urzędzie gminy (we wniosku o zarejestrowanie działalności
    gospodarczej), jak i w Urzędzie Skarbowym (przepisanie nr NIP do
    działalności gospodarczej).
    Jednak na działalność tę będę poświęcał tylko ostatnie 5 dni
    każdego miesiąca. Do ZUSu chcę pójść dopiero pod koniec miesiąca, (aby
    się zarejestrować). Ponowię tam wizytę z początkiem kolejnego miesiąca,
    aby zawiesić działalność i opłacania składek. Odwieszę działalność pod
    koniec października.
    Jak takie coś wygląda ze strony prawnej? Czy ZUS lub US może się
    do czegoś przyczepić?

    --
    Pozdrawiam.

    Robcio.

  • 2. Data: 2003-08-06 06:00:27
    Temat: Re: DG a ZUS
    Od: gembon <g...@o...pl>

    Robcio napisał dnia 6 Aug 2003 05:45:09 GMT mniej wiecej tak:

    > Interesuje mnie następująca sprawa:
    [...]
    > Jak takie coś wygląda ze strony prawnej? Czy ZUS lub US może się
    > do czegoś przyczepić?

    Nie polecam. Znam taki przypadek dosc podobny.
    Dwa tygodnie skarbowka trzepala goscia.

    gembon

  • 3. Data: 2003-08-06 06:33:39
    Temat: Odp: DG a ZUS
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Witam zainteresowanych.

    Ja tak robie od 2 lat, mozna troche zaoszczedzic ale zdrowotne po ostatnich
    zmianach / od kwietnia / i tak musisz placic cale. Znacznie taniej wyszlo by
    Ci podczepienie sie pod kogos kto prowadzi dzialalnosc i robienie tego
    samego na jego konto dzielac sie kosztami i dochodem.
    Pozdr.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

    Użytkownik Robcio <e...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...0.0.1...

  • 4. Data: 2003-08-06 07:43:29
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > Nie polecam. Znam taki przypadek dosc podobny.
    > Dwa tygodnie skarbowka trzepala goscia.

    Skarbowka moze kazdego trzepac - jak w papierach ma wszystko OK to moze
    spac spokojnie.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 5. Data: 2003-08-06 08:13:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dan napisał:

    > Skarbowka moze kazdego trzepac - jak w papierach ma wszystko OK to moze
    > spac spokojnie.

    Warto pamiętać o tym, że jeżeli masz dzialanośc pół misiąc a drugie pół
    zawieszenie, to koszty poniesione w stanie zawieszenia nie są KUP.
    Odpadają na przykład telefony, chyba że wg. szczegółowego billingu.
    Niewiele osób o tym pamięta... a potem zdziwenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-08-06 15:04:06

    Do ZUS-u musisz zgłoszić działalność w ciągu 7 dni od jej rozpoczęcia.