  • 1. Data: 2003-08-05 21:54:27
    Temat: Dlugi w sieci ERA i klopoty - PROSZE O POMOC...
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Witam!
    Od niemal roku mam klopoty z platnosciami w sieci ERA i w wyniku tego
    nazbierala sie dosc spora kwota - okolo 4000zl na dwoch, juz nieaktywnych
    numerach telefonow. Wiem, ze duzo, ale od pewnego czasu zaczalem to splacac,
    jednak tylko tyle, ile jestem w stanie - maksymalnie do 300zl miesiecznie,
    gdyz moje zarobki wynosza 800zl brutto, a wiec okolo 600zl na wyplate.
    Sprawa moich dlugow w tej sieci trafila juz do ich wewnetrznego dzialu,
    zajmujacego sie windykacja naleznosci, do ktorego skierowalem wniosek o
    rozlozenie dlugu na raty. Z uwagi na wysokosc zadluzenia, oraz moje zarobki
    wnioskowalem o rozlozenie tej kwoty na 18 rat, oni jednak przyznali mi tylko
    6 rat, z czego pierwsza rata na kazdym z dwoch numerow (to sa dwie odrebne
    sprawy i wysylalem dwa osobne pisma) wynosi ponad 500zl za kazdy. a nastepne
    raty ponad 300zl za kazdy numer, i to wszystko pod grozba natychmiastowego
    skierowania sprawy na droge sadowa. Chcialbym uniknac tej nieprzyjemnej
    procedury i dodatkowych kosztow oraz klopotow z tym zwiazanych, jednak nie
    wiem, w jaki sposob przekonac siec ERA, aby odstapila od tego zamiaru i czy
    wogole jestem w stanie to zrobic. W trakcie rozmowy telefonicznej z nimi
    uslyszalem tylko, ze wszystko mam napisane, a oni i tak na tym zarobia -
    mimo, ze place maksymalne kwoty, jakie obecnie jestem w stanie wplacac i
    prawdopodobnie wiecej, niz oni byliby w stanie sciagac z moich zarobkow
    przez komornika. Mam takze w banku umowe o kredyt odnawialny - na 3000zl,
    ktora na pewno zostalaby przedluzona, boje sie jednak, ze siec ERA poda mnie
    do rejestru dluznikow i bank nie przedluzy mi tej umowy, a wtedy bede mial
    naprawde powazne klopoty i noz na gardle. Jak sie bronic, jak przekonac siec
    ERA i jak sklonic ich do przystania na moje warunki? Mam zamiar wyslac im
    pismo z prosba o ponowne rozpatrzenie mojej sprawy i zaznaczyc, ze przesle
    im wkrotce zaswiadczenie o moich dochodach, gdyz na dzien dzisiejszy nie
    dysponuje takim, a czas dziala na moja niekorzysc. Z wyznaczonych przez nich
    rat wplacilem w ustalonym terminie (21.07.2003.) zaledwie jedna trzecia
    wymaganej kwoty, co i tak przekraczalo polowe moich dochodow - okolo 350zl.
    Co mam zrobic i co mi grozi dalej w opisanej sytuacji? Ile mam czasu i jak
    sie ratowac? I co z tym rejestrem dluznikow oraz umowa w banku, ktora mam od
    trzech lat i moge miec jeszcze przez kilka kolejnych? Bardzo prosze o
    wskazowki.

    Pozdrawiam
    zf.

  • 2. Data: 2003-08-06 08:23:40
    Temat: Odp: Dlugi w sieci ERA i klopoty - PROSZE O POMOC...
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Ponieważ wpłacasz dobrowolnie i wykazałeś wolę uregulowania swojego
    zadłużnienia to podkreśl ten fakt i zaznacz, że przy twoich dochodach
    (minimalnym wynagrodzeniu) w drodze egzekucji ERA nie może zająć Twojego
    wynagrodzenia, bo stanowi ono kwotę wolną od potrąceń. Tak więc w interesie
    Ery jest byś spłacał dobrowolnie. Jeszcze raz pisz o zawarcie ugody co do
    wysokości rat, by realnym było, że je spłacisz.
    -Renata

  • 3. Data: 2003-08-06 10:04:42
    Temat: Re: Dlugi w sieci ERA i klopoty - PROSZE O POMOC...
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ wpłacasz dobrowolnie

    Niezupelnie dobrowolnie. Zostaly mi narzucone raty w kwotach, ktore sa dla
    mnie zaporowe, wiec wplacam tyle, ile moge, ale z ich punktu widzenia jest
    to niedotrzymanie warunkow splaty zadluzenia. Nie nazwalbym tego
    dobrowolnoscia z mojej strony.

    > i wykazałeś wolę uregulowania swojego
    > zadłużnienia to podkreśl ten fakt

    Ich to nie interesuje. Maja swoje wytyczne, a raty wyznaczyli "po swojemu".
    Moja wola jest, ale oni chca pieniedzy, i to w okreslonych kwotach i w
    konkretnych terminach, a mnie traktuja, jak jakiegos przestepce.

    > i zaznacz, że przy twoich dochodach
    > (minimalnym wynagrodzeniu) w drodze egzekucji ERA nie może zająć Twojego
    > wynagrodzenia, bo stanowi ono kwotę wolną od potrąceń.

    Na pewno nie moze? Po co wiec chca skierowac sprawe do sadu? A komornik? Co
    on moze? A przede wszystkim w jaki sposob ich przekonac? Czy bedzie
    potrzebne zaswiadczenie o zarobkach? Czy to wystarczy?

    > Tak więc w interesie
    > Ery jest byś spłacał dobrowolnie.

    Juz ich o tym informowalem - najpierw w pismie o rozlozenie zadluzenia na
    raty, a nastepnie w rozmowie telefonicznej. Uslyszalem tylko od dosc
    niemilego pana z Dzialu Windykacji Naleznosci sieci ERA: "my i tak na tym
    jeszcze zarobimy". Chca mi dolozyc dodatkowe kary za zerwanie umow z mojej
    winy (zadluzenie), odsetki, oraz koszty postepowania sadowego i na razie
    wyglada to tak, jakby bardzo im na tym zalezalo.

    > Jeszcze raz pisz o zawarcie ugody co do
    > wysokości rat, by realnym było, że je spłacisz.

    Czy oni MUSZA zgodzic sie na moje warunki i uwzglednic wysokosc moich
    zarobkow, czy to zalezy wylacznie od ich dobrej woli? Czy wystarczy samo
    pismo z mojej strony, czy jednak lepiej dolaczyc zaswiadczenie o zarobkach?

    Pozdrawiam,
    Darek.

  • 4. Data: 2003-08-06 10:42:56
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik zwykly_facet <z...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bgqjkv$1i0$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > mnie zaporowe, wiec wplacam tyle, ile moge, ale z ich punktu widzenia jest
    > to niedotrzymanie warunkow splaty zadluzenia. Nie nazwalbym tego

    Oczywiście, że dobrowolnie-w znaczeniu, że sumy te nie są ściągane w drodze
    egzekucji sądowej, tylko sam je wpłacasz.

> [...]
    > on moze? A przede wszystkim w jaki sposob ich przekonac? Czy bedzie
    > potrzebne zaswiadczenie o zarobkach? Czy to wystarczy?

    Zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach jest potrzebne. Do sądu chcą
    wnosić, zeby sie nie przedawniło, żeby cie zmobilizować, żeby wszcząć
    egzekucję, która może zostac skierowana nie tylko do twojego
    wynagrodzenia(ze względu na jego wysokość nie mogą go zająć) , ale też do
    ruchomości ( np wyposażenie mieszkania, samochód itp) wierzytelności

    >Chca mi dolozyc dodatkowe kary za zerwanie umow z mojej
    > winy (zadluzenie), odsetki, oraz koszty postepowania sadowego i na razie
    > wyglada to tak, jakby bardzo im na tym zalezalo.

    Bo skoro płacisz-to widzą, że sie obawiasz, więc chcą odzyskać wszystkie
    koszty.
    Ale jak im wykażesz, że egzekucja będzie bezskuteczna, a dobrowolnie ratami
    możesz coś tam spłacać-to się zastanowią nad wnoszeniem sprawy do sądu i
    dalszymi kosztami....

> [...]
    > zarobkow, czy to zalezy wylacznie od ich dobrej woli? Czy wystarczy samo
    > pismo z mojej strony, czy jednak lepiej dolaczyc zaswiadczenie o

    Oczywiście nie muszą się zgodzić. Zaświadczenie załącz. Poproś o pisemną
    ugodę-to ich uspokoi, bo będą mieć dowód uznania długu i bieg przedawnienia
    zostanie przerwany. I cały czas wykazuj, że jeśli płacisz sam-to coś
    dostają, a z egzekucji może nic nie wyjść, a koszty im wzrosną.
    Radzę być jednak uprzejmym w tych pismach, choć stanowczym.
    No i płać chłopie te długi, bo ja na codzień mam do czynienia z takimi
    niefrasobliwymi dłużnikami jak ty :)
    -R.

  • 5. Data: 2003-08-06 15:37:13
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

> [...]
    > Radzę być jednak uprzejmym w tych pismach, choć stanowczym.
    > No i płać chłopie te długi, bo ja na codzień mam do czynienia z takimi

    Bardzo dziekuje za porade! :-))) Tylko jeszcze nie wiem, co z tym rejestrem
    dluznikow... Kiedy i czy wogole moga mnie tam podac? To by oznaczalo, ze
    bank, ktoremu jestem winien 3000zl z tytulu kredytu odnawialnego, nie
    przedluzy mi umowy na kolejny rok i zazada tych pieniedzy natychmiast. Czy
    wspominac o tym sieci ERA, czy na razie lepiej przemilczec ten fakt? To mnie
    najbardziej teraz przeraza.

    Darek.

  • 6. Data: 2003-08-07 10:22:58
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "zwykly_facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    >Tylko jeszcze nie wiem, co z tym rejestrem
    > dluznikow... Kiedy i czy wogole moga mnie tam podac?

    Może podać Cię w każdej w chwili jeśli Twoje zadłużenie przekroczyło 200zł i
    jest niespłacane od 60 dni

    >To by oznaczalo, ze
    > bank, ktoremu jestem winien 3000zl z tytulu kredytu odnawialnego, nie
    > przedluzy mi umowy na kolejny rok i zazada tych pieniedzy natychmiast

    Dokładnie. Bank może sobie sprawdzić w rejestrze, czy nie zalegasz z
    płatnościami i podjąć decyzję o odmowie pożyczki odnawialnej, ponieważ
    figurując w tym rejestrze nie jesteś osobą wiarygodną finansowo.

    >. Czy
    > wspominac o tym sieci ERA, czy na razie lepiej przemilczec ten fakt?

    O czym? Że funkcjonuje taki rejestr?:-)) Myślę, że oni wiedzą o tym i bez
    Ciebie i na pewno wyślą tam listę swoich dłużników.

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-08-08 09:34:55
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> napisał
    w wiadomości news:bgt9er$q0o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Może podać Cię w każdej w chwili jeśli Twoje zadłużenie przekroczyło 200zł
    > jest niespłacane od 60 dni

    Ale podobno musza poinformowac mnie o tym fakcie na 30 dni przed zgloszeniem
    do takiego rejestru??? Hm - troche OT, ale dotyczy bezposrednio opisanej
    sytuacji...

    > Dokładnie. Bank może sobie sprawdzić w rejestrze, czy nie zalegasz z
    > płatnościami i podjąć decyzję o odmowie pożyczki odnawialnej

    Przez co zdecydowanie opozni lub wreczuniemozliwi splate dlugu w sieci
    ERA...

    > O czym? Że funkcjonuje taki rejestr?:-))

    Nie - o powyzszym. Czy jesli beda mieli swiadomosc, ze zglaszajac mnie do
    takiego rejestru zablokuja sobie mozliwosc splaty przeze mnie tego dlugu,
    zgodza sie nie podawac mnie do takiego rejestru, czy wrecz przeciwnie -
    zrobia to wlasnie dlatego, abym nie podejmowal zadnych innych zobowiazan
    oprocz tych, ktore juz posiadam.

    Pozdrawiam,
    zf.

  • 8. Data: 2003-08-08 09:52:42
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > Czy jesli beda mieli swiadomosc, ze zglaszajac mnie do
    > takiego rejestru zablokuja sobie mozliwosc splaty przeze mnie tego dlugu,
    > zgodza sie nie podawac mnie do takiego rejestru,

    Nie sądzę aby miało to dla nich jakieś znaczenie. Jeśli nie spłacisz
    dobrowolnie, sprawa oprze się o sąd i pewnego pięknego dnia do Twoich drzwi
    zapuka komornik. Argumentacja "jesli trafie do tego rejestru to Wam nie
    zapłacę bo nie dostanę na to pożyczki" chyba nie trafi im do przekonania.

    >czy wrecz przeciwnie -
    > zrobia to wlasnie dlatego, abym nie podejmowal zadnych innych zobowiazan
    > oprocz tych, ktore juz posiadam.

    Aż o taką perfidię bym ich nie podejrzewała. Po prostu zgloszą Cię jako
    dłużnika - nastepna instytucja, która będzie zastanawiala sie nad
    udzieleniem Ci jakiś kredytów, rat będzie mogła podjąć decyzję wiedząc o
    ciązących na Tobie zobowiązaniach i dzięki temu okreslić ryzyko wchodzenia z
    Tobą w interesy

    HaNkA