  • 1. Data: 2005-03-03 12:35:37
    Temat: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    http://info.onet.pl/1062508,11,item.html

    A.

  • 2. Data: 2005-03-03 13:03:21
    Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d070bf$29j$1@opal.futuro.pl...

    Myślę, że nie. Tylko TP SA będzie teraz cennik doręczać wraz z rachunkiem.

  • 3. Data: 2005-03-03 17:17:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Myślę, że nie. Tylko TP SA będzie teraz cennik doręczać wraz z rachunkiem.

    Szwarc to widzę. Na razie nie jest w stanie doręczyć cennika o ostatniej
    podwyżce :-P

    M.

  • 4. Data: 2005-03-03 23:04:03
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Mysle, ze nie. Tylko TP SA bedzie teraz cennik doreczac wraz z rachunkiem.

    To i tak nie rozwiaze podstawowej kwestii: czy tpsa ma prawo wtracac sie
    pomiedzy uslugowace 0-700 i ich klientow. To troche tak, jakby moj provider
    domagal sie oplat za internetowe uslugi home banking z ktorych korzystam.

    A.

  • 5. Data: 2005-03-03 23:18:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    W tym, co piszesz jest wiele racji. Ale to nie ta kwestia była krytyczna w
    wypadku omawianego wyroku.

  • 6. Data: 2005-03-04 10:16:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 4 Mar 2005 00:04:03 +0100, Ali Gator napisał(a):

> [...]
    > domagal sie oplat za internetowe uslugi home banking z ktorych korzystam.

    A twój provider kasuje połowę opłaty za prowadzenie konta w banku i ułatwia
    włamanie się na twoje konto??

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 7. Data: 2005-03-04 13:56:34
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > A twój provider kasuje połowę opłaty za prowadzenie konta w banku i
    ułatwia
    > włamanie się na twoje konto??

    A jakie ma to znaczenie? Nawet gdyby dogadal sie z moim bankiem w sprawie
    jakichs oplat, nadal nie bylby strona w naszych interesach.
    Tpsa moze sobie wystawiac rachunki dla firm 0-700, bo to z nimi podpisywala
    umowy o takie uslugi, ale nie dla ich klientow.

    Dalsza kwestia to waznosc umowy na takie uslugi. Czy samo wykrecenie takiego
    czy innego numeru telefonu jest wiazaca umowa z wlascicielem numeru?

    A.

  • 8. Data: 2005-03-04 15:08:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 4 Mar 2005 14:56:34 +0100, Ali Gator napisał(a):

    > A jakie ma to znaczenie? Nawet gdyby dogadal sie z moim bankiem w sprawie
    > jakichs oplat, nadal nie bylby strona w naszych interesach.

    Ma takie znaczenie, iż bank jest odpowiedzialny za zabezpieczenie Twoich
    pieniędzy - jeżeli jemu ukradną, to jest jego odpowiedzialność, że źle
    zabezpieczył.

    Tak samo TPSA jest odpowiedzialna, za należyte zabezpieczenie linii
    telefonicznych. Jeżeli tam się włamią i nabiją rachunek to TPSA jest
    odpowiedzialna. I z tym bywa poważny problem.
    To jest tylko przykład jednego problemu. Wcale nie jedynego.

    Bank informuje klientów jak mają się zabezpieczać przed niepowołanym
    dostępem do konta bankowego. TPSA nie bardzo, zaczęła to robić dopiero po
    pierwszych wyrokach. Utrudniała wręcz dostęp do jednego z lepszych
    zabezpieczeń w postaci blokady połączeń, pobierając za nie opłatę, dokąd
    nie została zmuszona prawem do zaprzestania tej praktyki.
    Jeżeli operator linii 0-700 cię oszuka, podając np. zaniżoną kwotę opłaty
    (wiesz, że przy każdej informacji o linii o podwyższonej opłacie jest
    obowiązek podawania operatora usługi i opłaty?) to często jest tak, iż
    operator nie otrzyma ani grosza za usługi (na podstawie umów między nim a
    TPSA, które przewidują wstrzymanie przekazania pieniążków jeżeli jest zbyt
    dużo reklamacji/skarg), natomiast sama matka najwyższych cen sobie
    skwapliwie opłaty ściągnie z biednych użyszkodników?
    Wciąż nie widzisz różnic?

  • 9. Data: 2005-03-05 09:46:55
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > Jeżeli operator linii 0-700 cię oszuka, podając np. zaniżoną kwotę opłaty
    > (wiesz, że przy każdej informacji o linii o podwyższonej opłacie jest
    > obowiązek podawania operatora usługi i opłaty?)

    To nadal nie dotyka istoty problemu.
    Przypuscmy ze prowadzisz dzialalnosc polegajaca na tym samym co 0-700, tyle
    ze mowisz o pogodzie i nie przez telefon, ale przez wlasny domofon.
    Przypuscmy ze przychodze odwiedzic znajomych mieszkajacych w tym samym domu
    co ty, ale wciskam przez pomylke guzik z twoim nr-em mieszkania. Po
    wysluchaniu 2 zdan n/t zachmurzenia odchodze.
    Po kilku dniach otrzymuje wezwanie do zaplaty za usluge, wraz z zalcznikami
    z ktorych jasno wynika, ze za kazde slowo o pogodzie liczysz sobie $100.
    Siec kamer i mikrofonow zainstalowanych przy domofonie nie pozostawia
    zadnych watpliwosci co do mojej tozsamosci i tego, ze korzystalem z uslugi.
    Zeby analogia byla bardziej scisla, rachunek wystawia mi twoja spoldzielnia
    mieszkaniowa.
    Pomijam kwestie uzyskania adresu klienta, chodzi o sama metode dzialania.

    A.

  • 10. Data: 2005-03-05 13:40:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Ali Gator" <a...@p...fm> popełnił 05 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d0bv8r$tv5$1@opal.futuro.pl:

    > Pomijam kwestie uzyskania adresu klienta, chodzi o sama metode
    > dzialania.
    To do dopełnienia analogii dodaj przy guziku
    (w innym kolorze i kształcie od innych) domofonu na wizytowce
    (czerwonej) informację o konieczności poniesienia opłaty.

    Ja mogę ze swej strony dodać analogię odpowiedzialności
    hydraulika/elektryka/zduna/użytkownika za popełniane błedy.

    Tak, Premium-Rate są PROBLEMEM, nie leży on jednak w tym, o czym piszesz.

    --
    pozdro
    poreba