  • 1. Data: 2005-03-03 11:26:49
    Temat: Sad rejonowy (wydzial grodzki) a odroczenie sprawy
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Witam!

    Jestem poszkodowany w pewnej sprawei (oprocz mnie jeszcze 3 osoby) mam razem
    zemna 3 swiadkow. Dzisiaj miala odbyc sie rozprawa ale... sie nie odbyla.
    Powod: Obronca (adwokat) sprawcy mial wazny wyjazd! sprawa zostala odroczona
    do niewiadomo kiedy. Dodam ze sprawa dotyczy kwietnia 2003 do sadu zostala
    przekazana w maju 2004 a teraz odbyla sie rozprawa (a wlasciwie mala byc)
    Dodam ze bardzo mnie to zszokowalo ! bo wszyscy swiadokowie sie stawili
    (poszkodowani niewszyscy bo nie musieli) poszkodowny nie tylko dostarczyl
    pisemko do sedziego a ten srawe odroczyl.
    O co kurde tu chodzi! Wezwania zostaly wyslane prawie miesiac wczensije. Czy
    nie powinna sie spraw odbyc i tak? Przeciez mugl sobie mecenas ustawic dzien
    inaczej. W taki sposob ta sprawa wogole moze sie nie odbyc! Jak w takiej
    sytuacji powinienem zareagowac?
    Pozmozcie bo juz rece opadaja:(
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-03-03 12:18:12
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Jaka to była sprawa:
    a. karna
    b. cywilna
    c. wykroczeniowa
    Bo od tego zależy odpowiedź na pytanie?
    Takie to są sądy...

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 3. Data: 2005-03-03 12:29:19
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Jaka to była sprawa:
    > a. karna
    > b. cywilna
    > c. wykroczeniowa
    > Bo od tego zależy odpowiedź na pytanie?
    > Takie to są sądy...

    Na pewno nie cywilna. Chodzi o zniszczenie mienia. byl napisany artykul z
    ktorego go skarza na wokandzie :) Rozbija sie o kwote 350zl wiec raczej nie
    wykroczenie... ale nie wiem...Keneralnie zglosilem na policje fakt
    zniszczenia mienia wskazalem swiadkow i poszkodowanych (mienie wspolne)
    pozniej sprawa zostala spkierowana w sadzie i tam sobie lezala dzisija byla
    rozprawa.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-03 13:24:54
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Ok. Trochę się jaśniej zrobiło...Moment sprawdzam przepisy w kpk:

    1. nieobecność oskarżonego i obrońcy powinna zostać usprawiedliwiona.
    2. w przeciwnym razie można oskarżonego doprowadzić przymusowo
    3. i tyle w sumie
    3. takie postanowienia powinien wydać sąd.
    4. zastanawiam się czy w ogóle to nie jest sprawa w postępowaniu
    uproszczonym, gdzie można było by wydać wyrok zaoczny w takim przypadku
    nieusprawiedliwionej nieobecności.
    Ha i tak to powinno być, bo teraz to załapałem.

    Sprawa o zniszczenie mienia z art. 288 kk może być prowadzona w trybie
    uproszczonym, gdy wartość zniszczonej rzeczy nie przekracza 50.000 zł, i
    było prowadzone dochodzenie. W takim razie na podstawie art. 479 kpk
    można wydać wyrok zaoczny, gdy:
    - doręczono oskarżonemu wezwanie;
    - nie stawił się on na rozprawę;
    - i nie było obrońcy.
    Haaa, ale nie wolno wydać wyroku zaocznego, gdy oskarżony usprawiedliwił
    swoją nieobecność i wnosi o odroczenie rozprawy.

    Czyli po ludzku:
    - czy sąd doręczył prawidłowo wezwania stronom - czyli jeszcze bardziej
    po ludzku - czy dostał na rozprawę tzw. zwrotki czyli potwierdzenie
    odbioru wezwania.
    - jeśli tak to czy usprawiedliwił nieobecność oskarżonego i obrońcy.
    - dlatego chyba odroczył rozprawę?
    - bał się też przeprowadzać postępowanie dowodowe bez udziału
    oskarżonego i obrońcy, choć chyba mógł to zrobić.

    Długie co? takie to polskie prawo jest. Kłania się FOZZ

    Generalnie nic nie można zrobić. Czekać, czekać i czekać. Może się uda.
    Powodzenia

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 5. Data: 2005-03-03 17:29:54
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

> [...]
    > Haaa, ale nie wolno wydać wyroku zaocznego, gdy oskarżony usprawiedliwił
    > swoją nieobecność i wnosi o odroczenie rozprawy.

    dokladnie o 288 chodzi :-) wartosc nie przekracza 50000 :) Najlepsze jest to
    ze oskarzony sie pojawuil tyle tylko ze jego obronca mial wazny wyjazd
    "chociaz wydaje mi sie ze do sadu wchodzili obaj :) pozniej tamten drugi
    (jego obronca) sie jakos ulotnil :P (przynajmniej tak mi sie z konfrontacji
    gdzie widzialem jego prawnika gosc kojazy ale to bylo dosyc dawno i reki za
    to nie dam uciac :) :)

    > Czyli po ludzku:
    > - czy sąd doręczył prawidłowo wezwania stronom - czyli jeszcze bardziej
    > po ludzku - czy dostał na rozprawę tzw. zwrotki czyli potwierdzenie
    > odbioru wezwania.

    Skoro oskarzony przybyl to cyba doreczyli mi wezwanie :)

    > - jeśli tak to czy usprawiedliwił nieobecność oskarżonego i obrońcy.

    W prozaiczny sposob ale usprawiedliwil (wazny wyjazd ehhhh)

    Tak wlasnie myslalem :( ehhh ta Polska

    Dzieki za wyjasnienie