  • 11. Data: 2006-04-22 09:03:36
    Temat: Re: Czytelny Podpis - drugie imie
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Alek napisał(a):

    > pod dokumentem napiszesz własnoręcznie swoje imię i nazwisko to jest to
    > podpis.

    A jeśli ten zapis, który nazwałeś *pod*pisem umieszczony
    zostanie nad pozostałymi zapisami na dokumencie ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 12. Data: 2006-04-22 11:30:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    p...@g...com wrote:
    > Wiele osób ma problemy w niektórych urzedach, gdyz czasem
    > pracownicy tychze instytucji zadaja czytelnego podpisu zamiast tak
    > zwanej (najczesciej nieczytelnej) parawki.

    Ja podpisuję się tak jak się podpisuję, a jak ktoś się potem dopomina o
    podpis czytelny to dopisuję pod spodem imię i nazwisko (drukowanymi,
    moje pismo odręczne też kryterium czytelności nie spełnia). W znakomitej
    większości przypadków wystarcza to i nie muszę już dalej tłumaczyć, że
    mogę 1) się podpisać, 2) zrobić coś czytelnie, ale nie jednocześnie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-04-22 19:39:42
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Alek napisał(a):
    > Jak to nie jest? Skoro _ty_ to napisałeś to jest.

    Czy jeżeli napiszesz w tekście "Jan Kowalski" (zakładam, że tak się nie
    nazywasz) to można powiedzieć, że podrobiłeś podpis Jana Kowalskiego?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 14. Data: 2006-04-22 19:42:43
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Alek napisał(a):
    > Co najmniej treść. Jeśli napiszesz "Ala ma kota" to to jest napis, jeżeli
    > pod dokumentem napiszesz własnoręcznie swoje imię i nazwisko to jest to
    > podpis.

    A jeżeli to będzie _własnoręcznie_ napisana pierwsza litera imienia i
    nazwisko, to to nie będzie podpis?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 15. Data: 2006-04-22 19:47:56
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    witek napisał(a):
    > Nie róbmy problemu tam gdzie go nie ma.
    Zgadzam się! Tylko, że to często urzędnicy robią problemy tam, gdzie ich
    nie ma (przykład podałem wcześniej). Nawiasem mówiąc niejednokrotnie to,
    co ktoś "władny" u mnie zakwestionował jako nieczytelny podpis było po
    prostu podpisem takim samym jakie m.in. figurują w pozycji "podpis" w
    moich dokumentach tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy i inne).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 16. Data: 2006-04-22 19:48:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Lookasik napisał(a):
    > podpis ma byc taki jaki normalnie jest uzywany w obrocie
    W jakim obrocie?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 17. Data: 2006-04-22 19:50:41
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    ...@...c napisał(a):
    > Chodzi o kwestie dowodowe oraz wewnętrznej kontroli.
    > Podpis najlepiej stylem pisanym a nie drukowanym ponieważ to ułatwia trace
    > grafologa. Z powyższych powodów parafka nie jest dopuszczalna.

    OK. Zatem podpis jaki figuruje w większości dokumentów tożsamości (dowód
    osobisty, paszport, prawo jazdy itp.) powinien wystarczać, prawda?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 18. Data: 2006-04-22 19:52:30
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):
> [...]
    > większości przypadków wystarcza to i nie muszę już dalej tłumaczyć, że
    > mogę 1) się podpisać, 2) zrobić coś czytelnie, ale nie jednocześnie.

    Dla mnie jest to logiczne i raczej też tak się zachowuję. Niestety
    niektórzy urzędnicy swoje powołanie widzą w komplikowaniu rzeczy prostych.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 19. Data: 2006-04-22 19:55:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ...@...c wrote:
    > Chodzi o kwestie dowodowe oraz wewnętrznej kontroli.
    > Podpis najlepiej stylem pisanym a nie drukowanym ponieważ to ułatwia trace
    > grafologa. Z powyższych powodów parafka nie jest dopuszczalna.

    Tę niedopuszczalność jesteś w stanie jakoś uzasadnić prawnie? Wewnętrzna
    kontrola petenta/klienta nie interesuje.

  • 20. Data: 2006-04-22 20:14:11
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > W jakim obrocie?