  • 1. Data: 2003-04-13 01:04:48
    Temat: Czynsz?
    Od: "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie dotyczace placenia czynszu za lokal. Jestem wlascicielem 1/3
    czesci kamienicy. Jeden z pozostalych wlascicieli wynajal czesc tej
    kamienicy firmie prowadzacej tam dzialalnosc gospodarcza. Firma placi czynsz
    tylko temu wlascicielowi. Czy to jest zgodne z prawem? Czy firma ta ma
    obowiazek placic wszystkim wlascicielom (posiadac zgode wszystkich
    wlascicieli)? Czy moge zazadac zaplaty za czynsz za wczesniejsze miesiace,
    kiedy nie wiedzialem, ze firma uzytkuje lokal bez mojej zgody?

    Pozdr
    TR

  • 2. Data: 2003-04-13 11:34:10
    Temat: Re: Czynsz?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlascicieli)? Czy moge zazadac zaplaty za czynsz za wczesniejsze miesiace,
    > kiedy nie wiedzialem, ze firma uzytkuje lokal bez mojej zgody?

    Jeżeli to jest współwłasność, to żaden ze współwłąścicieli nie może
    sam wynajmować niczego, bo do tego jest potrzebna jest zgoda
    pozostałych.
    Jeżeli jednak macie np. umowę dot. sposobu korzystania z waszej
    nieruchomości, to każdy może wtedy samodzielnie dysponować swoją
    częścią, bo są one niejako określone i "wydzielone"
    Jak widzisz, wszystko zależy od stanu w jaki się znajduje
    wasza nieruchomośc i wasze stosunki wzajemne.

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-13 23:44:05
    Od: "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl>

    > Jeżeli to jest współwłasność, to żaden ze współwłąścicieli nie może
    > sam wynajmować niczego, bo do tego jest potrzebna jest zgoda
    > pozostałych.

    Jest to wspolwasnosc.
    A czy istnieje jakas mozliwosc (droga prawna) aby naklonic pozostalych
    wspolwlascicieli do sprzedazy?
    Czy mozna znalezc gdzies w sieci jakies materialy dot. wspolwlasnosci i
    wszelkich zwiazanych z tym przepisow?

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc
    Tomasz Rusiecki

  • 4. Data: 2003-04-14 04:59:48
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Czy mozna znalezc gdzies w sieci jakies materialy dot. wspolwlasnosci i
    > wszelkich zwiazanych z tym przepisow?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc
    > Tomasz Rusiecki

    Zobacz na dole są dwa linki do ustaw. może to was dotyczy?
    http://www.rp.pl/prawo/doc/Wspolnota/spis_tresci.htm

  • 5. Data: 2003-04-14 10:18:24
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to wspolwasnosc.
    > A czy istnieje jakas mozliwosc (droga prawna) aby naklonic pozostalych
    > wspolwlascicieli do sprzedazy?

    sprzeaż to co innego, każdy swój udział może4 sprzedawać samodzielnie i
    bez pytania o zgodę, bo sprzedajesz udział a nie fizyczna część
    nieruchomości,

    nakłonienie pozostałych współwłaścicieli do sprzedaży może odbywac się
    jedynie
    ma drodze sądowej w ściśle określonych przypadkach -
    na to nie licz raczej,
    pzdr,
    JarekM

  • 6. Data: 2003-04-14 16:01:59
    Od: "artur" <a...@r...lublin.pl>

    Jarosław Matejczuk napisał(a) w wiadomości:
    <4...@j...j
    asien.net>...

    >Użytkownik "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl> napisał w wiadomo?ci

    Mam podobna sytuacje : Jestem wlascicielem 1/8 budynku (36m2)
    otrzymalem to po rodzicach (czyli mam udzial).Jest sporzadzony akt
    notarialny
    w ktorym pisze ze ob: ze "JA" bende zarzadzal samodzielnie lokalem ( i tu
    numer
    i dane lokalu) i ponosil konsekwencje tegoz. Inni udzialowcy tez maja takie
    lokale i wynajmuja je. Kazdy z nich pobiera jakies pieniazki za to
    i wszystko gralo. Ale ujawnila sie ostatnio ostatnia wspolwlascicielka
    ktora tu nigdy nie ponosila zadnych kosztow utrzymania budynku
    Poza tym nie ma aktu notarialnego ze wskazaniem "na konkretny lokal"
    a my pozostali mamy.
    Wynajela adwokata i domaga sie od nas czesci pieniazkow w ramach
    swego udzialu. Pozostal dla niej lokal(w ramach udzialu 65m2) ale
    ktos tam mieszka i nie moze z niego korzystac. Ja rowniez przez 30 lat
    nie moglem bo mieszkal lokator. Ja swoj lokal wyremontowalem (spory koszt)
    jestem tam zameldowany. Czy ma jakies szanse aby nam odebrac
    czesc pieniedzy?
    Ryszard r...@i...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-15 00:39:39
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "artur" <a...@r...lublin.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie moglem bo mieszkal lokator. Ja swoj lokal wyremontowalem (spory koszt)
    > jestem tam zameldowany. Czy ma jakies szanse aby nam odebrac

    Czegoś nie rozumiem lub słaba jest twoja relacja. Dlaczego to wy macie jej
    płacić? Może przytoczysz jakieś bliższe szczegóły roszczeń jakie skierowane
    zostały do was. (Pewnie masz jakieś pismo od owego adwokata)

    Stan_Z