eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy "zwykłe" ubezpieczenia AC/OC działają gdy pojazd jedzie jako pojazd uprzywilejowany? › Re: Czy "zwykłe" ubezpieczenia AC/OC działają gdy pojazd jedzie jako pojazd uprzywilejowany?
    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy "zwykłe" ubezpieczenia AC/OC działają gdy pojazd jedzie jako
    pojazd uprzywilejowany?
    Date: Tue, 07 Mar 2017 11:55:32 +0100

    On Tue, 07 Mar 2017 08:11:35 +0100 (CET), "A. Filip"
    <a...@b...pl> wrote:

    >IMHO ryzyko "zdarzeń drogowych" jest większe dla pojazdów
    >uprzywilejowanych wiec ubezpieczeniowi krwiopijcy mają podstawy
    >żądać _znacznie_ wyższych składek.
    OC w niektórych służbach (może we wszystkich - nie wiem) jest
    wykupowane zbiorczo/ryczałtowo na wszystkie pojazdy danej służby, bez
    względu na to jakie to są w danym momencie pojazdy - w trakcie roku
    pojazdy się zmieniają ale nie ma żadnych dopłat ani zgłaszania nowych
    pojazdów do ubezpieczyciela.

    Jeśli pojazd jest zarejestrowany np na komendę powiatową to polisa
    komendy głównej go obejmuje bez konieczności zgłaszania. Wszystkie
    pojazdy mają jeden i ten sam dokument OC.

    Tak jak podano w artykule - pojazdy te nie mają AC.

    Funkcjonariusze mają natomiast często ubezpieczenie OC wobec
    pracodawcy czyli przy takiej szkodzie pracodawca obciąża pracownika
    (zgodnie z przepisami do max trzykrotności uposażenia miesięcznego) a
    ubezpieczyciel zwraca tą kwotę. Za pozostałą część szkody pani płaci,
    pan płaci, my płacimy.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?