  • 41. Data: 2009-04-04 08:01:15
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gr5q7i$ddr$1@node1.news.atman.pl...
    > W takim przypadku pozostaje tylko podetknięcie pod nos pracodawcy
    > konkretnego paragrafu, żeby się douczył i doszkolił swoich pracowników w
    > płacach.

    Po co? To pracodawca ma podać podstawę swego rządania, a nie pracownik
    wynaleźć przepis zabraniający tego.

  • 42. Data: 2009-04-04 14:58:54
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2009 10:01:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

    > To pracodawca ma podać podstawę swego żądania

    Podaje. Regulamin ZFŚS.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 43. Data: 2009-04-04 18:29:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr8707$nqm$1@news.dialog.net.pl Rentier
    <f...@g...com> pisze:

    > Jezeli OSWIADCZENIE budzi wątpliwości, zakład ma prawo to sprawdzić.
    Tak ci się wydaje?
    Otóż nie. Jeśli pracownik napisze oświadczenie, że u niego w rodzinie dochód
    na osobę jest xxxx to pracodawca nie ma jak sprawdzić. Żaden urząd mu do
    tego danych nie udostępni.

    > Oświadczenie, powtarzam, nie zaświadczenie.Więc jest to
    > przywilej.Domniemane zaufanie.
    Żaden tam przywilej.
    Kilka lat byłem członkiem komisji socjalnej.
    Ludzie często "oświadczali" niekoniecznie szczerą prawdę i wszyscy o tym
    wiedzieli.
    Ale sprawdzić nie ma jak.

    > Jak sobie stworzysz taki zapis w regulaminie działalności socjalnej
    > zakładu, to wtedy sobie go egzekwuj. A w tym wątku nie popadaj w
    > skrajności.
    Skrajności? Co ty opowiadasz? Przecież wszystko od strony prawnej załatwi
    "Regulamin działalności socjalnej zakładu", jakiemu to błędnemu pojmowaniu
    osobiście dałeś wyraz.
    Po prostu nie zaczaiłeś. Przerysowanie służyło tylko wykazaniu absurdu.
    Takiego z PITem na przykład.

    > Kpisz?
    Pytam.
    Skąd bierze się wg ciebie szmal na koncie ZFŚS?

    > "Regulamin działalności socjalnej zakładu"
    Tak czułem, że nie masz pojęcia o czym piszesz, dlatego zapytałem.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2009-04-04 18:56:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]

    > niepopełnienia samobójstwa.
    Jak sobie stworzysz taki zapis w regulaminie działalności socjalnej zakładu, to wtedy

    Kpisz?

  • 45. Data: 2009-04-04 19:55:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 4 Apr 2009 10:01:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    > Podaje. Regulamin ZFŚS.

    Regulamin ZFŚS nie może uchylić tajemnicy skarbowej, którą objęte są
    zeznania podatkowe. To akt niższego szczebla. Jesli by nawet przyjąć, ze
    pracownik wyraża zgodę podejmujac pracę (trochę naciągane, ale obleci), to
    co z jegow spółmałżonkiem, który moze sobie tego nei życzyć i zgody nie
    wyrażał już w żaden sposób.

  • 46. Data: 2009-04-05 14:32:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grac0k$vmh$1@news.dialog.net.pl Rentier
    <f...@g...com> pisze:

    > To nie takie pewne.
    > Najprostsza metoda, to zażądać od wnioskującego zaświadczenia.
    Zaświadczenia o czym i od kogo?
    Od US o średnich dochodach w gospodarstwie domowym?
    Od lekarza psychiatry, że jest zdrów na umyśle nie przejawia skłonności
    samobójczych?
    Od lekarza pierwszego kontaktu, że nie choruje?
    Co ty za farmazony wymyślasz? Komuna ci się przypomina - podpisy,
    zaświadczenia, pieczątki...

    > Tzn jako członek komisji dawałeś się rolować..
    Wręcz przeciwnie niż odwrotnie.

    > Owszem ma jak.
    Tak, tak, oczywiście, masz rację.
    Na co mi się spierać z nieznającym się?

    > Żaden absurd.
    A dowodzik jakiś, czy tak sobie gadasz?

    > "Obowiązek odpisów w zakładach zatrudniających..." itd, itd
    Ano właśnie. To są de facto _ich_ pieniądze.
    Spróbuj pokombinować tym tropem.

    > Niech ci będzie.
    > Byłeś w komisji socjalnej i przyklepywałeś każdy wniosek " bo nie ma jak
    > sprawdzić" Dlatego niewiele sie nauczyłeś.Chyba że funkcjonowałeś tam ze
    > 3 dni tylko, to rozumiem.
    Nic nie rozumiesz.
    Nie rozumiesz nawet tego co czytasz - wyraźnie napisałem, że kilka lat, nie
    3 dni.
    Co robiłem - tego nie wiesz, bo sobie kogoś o tym sposobie "rozumowania" z
    działań w zespole komisji nie przypominam.
    Dużo mógłbym powiedzieć o sposobie i przesłankach podejmowania decyzji przez
    komisję, w której uczestniczyłem, ale mi się nie chce.

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2009-04-05 14:34:22
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]

    > wiedzieli.
    Tzn jako członek komisji dawałeś się rolować..
    Owszem ma jak.

> [...]
    > pojmowaniu osobiście dałeś wyraz.
    > Po prostu nie zaczaiłeś. Przerysowanie służyło tylko wykazaniu absurdu.
    Żaden absurd.

  • 48. Data: 2009-04-05 17:30:14
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > Od lekarza pierwszego kontaktu, że nie choruje?
    > Co ty za farmazony wymyślasz? Komuna ci się przypomina - podpisy,
    Szczęście całe,że nie szastasz szmalem socjalnym w mojej fabryce, dając go ze
    świadomością,że cię
    dymają na kwitach.

    > Wręcz przeciwnie niż odwrotnie.
    Poprzestańmy na tym.

    > Tak, tak, oczywiście, masz rację.
    > Na co mi się spierać z nieznającym się?
    Popieram

    > Ano właśnie. To są de facto _ich_ pieniądze.
    > Spróbuj pokombinować tym tropem.
    Co rozumiesz przez słowo "ich", bo się martwię...

    > Nie rozumiesz nawet tego co czytasz - wyraźnie napisałem, że kilka lat,
    > nie 3 dni.
    kilka lat/x posiedzeń/godziny=kilka dni.

    > Co robiłem - tego nie wiesz, bo sobie kogoś o tym sposobie "rozumowania"
    > z działań w zespole komisji nie przypominam.
    Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz

    > Dużo mógłbym powiedzieć o sposobie i przesłankach podejmowania decyzji
    > przez komisję, w której uczestniczyłem, ale mi się nie chce.
    Kasę podzieliłeś i z bańki. Dobrze,że ci się nie chce.
    Bo mi się nie chce tego czytać.

  • 49. Data: 2009-04-05 17:44:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grapr4$95p$1@news.dialog.net.pl Rentier
    <f...@g...com> pisze:

    > Szczęście całe,że nie szastasz szmalem socjalnym w mojej fabryce, dając
    > go ze świadomością,że cię dymają na kwitach.
    TY masz fabrykę???
    Wolne żarty.

    > Co rozumiesz przez słowo "ich", bo się martwię...
    Napisałem żebyś pokombinował, a nie się bezproduktywnie martwił.
    Trochę wysiłku...

    > kilka lat/x posiedzeń/godziny=kilka dni.
    Właśnie takie bzdety się wypisuje jak się nie ma pojęcia.
    To nie dni, godziny, posiedzenia.
    To konkretne sprawy, konkretnych ludzi.
    Robiłeś to kiedyś, czy nie? Bo jak nie, to lepiej milcz.

    > Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz
    Nie usiłuj dedukować.
    Nie wychodzi.

    > Kasę podzieliłeś i z bańki. Dobrze,że ci się nie chce.
    > Bo mi się nie chce tego czytać.
    Kompletnie mi to zwisa.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-04-05 18:57:19
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > W końcu jak piszesz "ma prawo" to podstawę tego prawa znasz z pewnością.
    > To jak z tą oczywistością na gruncie prawa?

    Oto cytat z aktualnego regulaminu ZFŚS dużego koncernu zatrudniającego w
    Polsce kilkanaście tysięcy pracowników.
    4. Okolicznościami uzasadniającymi udzielenie pomocy są w szczególności

    1/ przewlekła choroba osoby uprawnionej (udokumentowana zaświadczeniem
    lekarskim ,

    zaświadczeniem o niepełnosprawności , poniesionymi wydatkami)

    poniesionymi wydatkami na leczenie),

    6. Osoby chcące skorzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób
    fizycznych w związku

    z udzielonymi zapomogami z tytułu indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk
    żywiołowych, długotrwałej

    choroby lub śmierci ( do kwoty 2280 zł w roku ) muszą przedstawić stosowny
    dokument potwierdzający

    zdarzenie.

    W przypadku długotrwałej choroby jest to zaświadczenie lekarza, że dana
    osoba wymaga opieki

    medycznej w dłuższym okresie czasu, czy też przebyła ciężką chorobę
    powodującą pewne

    powikłania, inne schorzenia.

    Oświadczenie mozesz sobie w buty włożyć. A szczególnie gdybyś chciał
    skorzystać ze zwolnienia podatkowego.

    wiatrak