  • 1. Data: 2009-04-01 17:35:05
    Temat: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Regulamin ZFŚS. Jeżeli deklarujsze dochody z niższego przedziału niż
    najwyższy, musisz przedstawić PIT za ostatni rok. Pracownik ma dodatkowe
    źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać
    taki warunek?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 2. Data: 2009-04-01 17:46:38
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:
> [...]
    > źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać

    Nie.
    Możesz napisać oświadczenie jaki jest twój dochód. Byleby sie zgadzał z pit.
    Co masz na picie, z kim sie rozliczacz i co odliczasz to niech ich biznes.
    Ja zawsze pisałem, że na mocy ustawy o ochronie tajemnicy państwowej
    moje dochody są tajne i nie podlegają weryfikacji.
    Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

  • 3. Data: 2009-04-01 17:59:35
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 12:46:38 -0500, witek napisał(a) w

    > Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

    Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 4. Data: 2009-04-01 18:02:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:
    > Dnia Wed, 01 Apr 2009 12:46:38 -0500, witek napisał(a) w

    > Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

    Więc napisz oświadczenie o wysokości zarobków.

  • 5. Data: 2009-04-01 18:04:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    Szerr pisze:

    > Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

    Ale to jest bardzo dobra odpowiedź. :)
    Nie musisz podawać tych danych ale też wtedy masz takie a nie inne
    konsekwencje.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-04-01 18:25:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale to jest bardzo dobra odpowiedź. :)
    > Nie musisz podawać tych danych ale też wtedy masz takie a nie inne
    > konsekwencje.

    Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest
    chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa ustawa.
    uprawnionym na pewno nie jest zakład pracy. Zakładowi pracy powinno
    wystarczyć oświadczenie. jeśli mają podejrzenia, ze pracownik skłamał, to
    składają zawiadomienie o przestępstwie i organ uprawniony to zbada. Zresztą
    żądanie PIT-a jest nienajmądrzejszym pomysłem, bo co za sztuka zrobić dwa,
    jeden prawdziwy dla Urzędu Skarbowego, a drugi fałszywy dla pracodawcy.

  • 7. Data: 2009-04-01 18:40:44
    Od: "Michał Zygadło" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać

    Jak jest w regulaminie to może. Pracownik to akceptował przy zatrudnianiu.
    Poza tym przepis art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 o zakładowym
    funduszu świadczeń socjalnym mówi ,że przyznawanie ulg i świadczeń oraz
    wysokość dopłat uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej
    osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Natomiast ust 2 tegoż artykułu
    mówi, że zasady i warunki korzystania z ZFŚS określa pracodawca w
    regulaminie. I tyle pzdr

  • 8. Data: 2009-04-01 18:46:29
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Sa różne firmy państwowe stawiające takie wymogi np. w służbie celnej
    kserokopia PIT-a jest wymagana, jako załącznik do corocznego oświadczenia
    majątkowego. Doszło raz do sytuacji, gdy funkcjonariusz nie chciał (nie
    mógł) dołączyć małżeńskiego PIT-u, gdyż jego małżonka prowadziła działalność
    gospodarczą wraz ze wspólnikami i nie życzyli sobie ujawawniania ich
    dochodów, to o mało go nie zwolnili z pracy.
    Są i dalsze numerypracodawców, np. kserokopie praw jazdy, dane wojskowe o
    numerze karty mobilizacyjnej, adresie i numerze taktycznym jednostki,
    specjalizacji, itp.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    3981 (20090401) __________

    http://www.eset.com

  • 9. Data: 2009-04-01 18:54:14
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:40:44 +0200, Michał Zygadło napisał(a) w

    > Jak jest w regulaminie to może. Pracownik to akceptował przy zatrudnianiu.

    Nie bardzo. Regulamin uległ zmianie w trakcie trwania stosunku pracy.
    Czy zamiast PIT-u można zaproponować zaświadczenie z US? Czy US wyda takie
    zaświadczenie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 10. Data: 2009-04-01 18:54:49
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:25:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

    > Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest
    > chroniony tajemnicą skarbową.

    Uzyskuję widać sprzeczne odpowiedzi.

    --
    Quid leges sine moribus?