    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Date: Sat, 4 Apr 2009 20:29:55 +0200

    W wiadomości news:gr8707$nqm$1@news.dialog.net.pl Rentier
    <f...@g...com> pisze:

    > Jezeli OSWIADCZENIE budzi wątpliwości, zakład ma prawo to sprawdzić.
    Tak ci się wydaje?
    Otóż nie. Jeśli pracownik napisze oświadczenie, że u niego w rodzinie dochód
    na osobę jest xxxx to pracodawca nie ma jak sprawdzić. Żaden urząd mu do
    tego danych nie udostępni.

    > Oświadczenie, powtarzam, nie zaświadczenie.Więc jest to
    > przywilej.Domniemane zaufanie.
    Żaden tam przywilej.
    Kilka lat byłem członkiem komisji socjalnej.
    Ludzie często "oświadczali" niekoniecznie szczerą prawdę i wszyscy o tym
    wiedzieli.
    Ale sprawdzić nie ma jak.

    > Jak sobie stworzysz taki zapis w regulaminie działalności socjalnej
    > zakładu, to wtedy sobie go egzekwuj. A w tym wątku nie popadaj w
    > skrajności.
    Skrajności? Co ty opowiadasz? Przecież wszystko od strony prawnej załatwi
    "Regulamin działalności socjalnej zakładu", jakiemu to błędnemu pojmowaniu
    osobiście dałeś wyraz.
    Po prostu nie zaczaiłeś. Przerysowanie służyło tylko wykazaniu absurdu.
    Takiego z PITem na przykład.

    > Kpisz?
    Pytam.
    Skąd bierze się wg ciebie szmal na koncie ZFŚS?

    > "Regulamin działalności socjalnej zakładu"
    Tak czułem, że nie masz pojęcia o czym piszesz, dlatego zapytałem.

    --
    Jotte