  • 1. Data: 2009-04-01 13:22:51
    Temat: Umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    Od: Szatchu <s...@g...com>

    Witam!
    W zeszlym roku otrzymywalem od pracodawcy umowy o dzieło. Zawieraja
    one punkt:
    'Zamawiający zachowuje wszystkie prawa wynikające z ustawy o prawie
    autorskim oraz prawach pokrewnych.'

    Czy ten punkt jednoznacznie okresla, ze prawa autorskie zostaly
    przeniesione?

    Sztach

  • 2. Data: 2009-04-01 13:28:51
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    >Czy ten punkt jednoznacznie okresla, ze prawa autorskie zostaly
    >przeniesione?

    Z powyzszego wynika iz tak

  • 3. Data: 2009-04-01 13:49:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Szatchu" <s...@g...com> napisał :

> [...]
    > autorskim oraz prawach pokrewnych.'
    > Czy ten punkt jednoznacznie okresla, ze prawa autorskie zostaly

    Nie bardzo, bo:

    1. Prawa do czego?
    2. Nie "wszystkie prawa" bo prawa osobiste są niezbywalne
    3. Jeżeli chodzi o prawa majątkowe, to umowa ich przeniesienia powinna
    zawierać pola eksploatacji.
    4. Nie "zachowuje", bo ich wcześniej nie posiadał ;-)

    Krystian

  • 4. Data: 2009-04-02 06:58:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 06:22:51 -0700, Szatchu napisał(a):

    > 'Zamawiający zachowuje wszystkie prawa wynikające z ustawy o prawie
    > autorskim oraz prawach pokrewnych.'
    >
    > Czy ten punkt jednoznacznie okresla, ze prawa autorskie zostaly
    > przeniesione?

    Jeśli zamawiający to pracodawca, to nic nie zostało przeniesione --
    zachowuje prawo do tego, co mu wcześniej służyło.
    Ja bym to rozumiał jako zdanie, że nawet jeśli zamawiający coś Tobie
    powierzy, to nie oznacza to przeniesienia praw do tego utworu na Ciebie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl