  • 31. Data: 2009-04-03 09:43:37
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 1 Kwi, 22:36, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Ustawa to akt prawny trochę wyższego rzędu niż lokalny regulamin.

    Jakoś nie rozumiem tych dywagacji. I stypendium i dodatkowe
    świadczenia z zakładu pracy nie są prawem a przywilejem - chcesz je,
    musisz to uzasadnić.

    Kupując coś w sklepie też powiesz sprzedawcy "zgodnie z ustawą/
    konstytucją itd itd" moje pieniądze są moją prywatną własnością i nie
    mam obowiązku ich panu dać?

    --
    Regards
    Matt

  • 32. Data: 2009-04-03 15:32:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    e.googlegroups.com Matt
    <m...@g...com> pisze:

    > Jakoś nie rozumiem tych dywagacji.
    Rozumiem, ale - dalibóg - nie czuję się temu winny.

    > I stypendium i dodatkowe
    > świadczenia z zakładu pracy nie są prawem a przywilejem - chcesz je,
    > musisz to uzasadnić.
    To prawda. Niemniej nie oznacza to, że można żądać dowolnych informacji.
    Zasadniczo podstawą tworzenia regulaminu są trzy akty prawne, ale nie
    precyzują one szczegółowo metod tworzenia kryteriów przyznawania świadczeń.
    Żądanie kopii PITu jest bezzasadne (nb. podoba mi się podany tu pomysł
    zaczerniania niektórych pól).
    Może jeszcze zaświadczenie o posiadanych kredytach, oświadczenie majątkowe
    czy inne tzw. dane wrażliwe?

    > Kupując coś w sklepie też powiesz sprzedawcy "zgodnie z ustawą/
    > konstytucją itd itd" moje pieniądze są moją prywatną własnością i nie
    > mam obowiązku ich panu dać?
    No, to jakby nienajlepiej trafiona wypowiedź, musisz ją jeszcze
    przemysleć...

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-04-03 18:50:11
    Od: kam <...@...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest
    > chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa
    > ustawa.

    zastanów się kogo obowiązuje tajemnica skarbowa

    KG

  • 34. Data: 2009-04-03 19:17:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr5ms6$6ei$1@news.dialog.net.pl Rentier
    <f...@g...com> pisze:

    > Oczywiście ,że tak.
    Zaraz zobaczymy czy tak oczywiście.

    > Klient chce zapomogę, bo twierdzi,że ma chora wątrobę a leki są drogie
    > jak cholera. Oświadcza j.w.
    Nie ograniczajmy się. Niech dołączy zaświadczenie, że nie ma AIDS.
    I notarialnie potwierdzone oświadczenie, że zobowiązuje się do
    niepopełnienia samobójstwa.

    > Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal
    A skąd się on wziął?

    > i życzy sobie kwita od
    > lekarza. I ma prawo w tym celu przetwarzać dane wrażliwe.
    Poza radosnej twórczości opinią podstawę prawną bym chętnie poznał.
    W końcu jak piszesz "ma prawo" to podstawę tego prawa znasz z pewnością.
    To jak z tą oczywistością na gruncie prawa?

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2009-04-03 20:09:03
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    Oczywiście ,że tak.
    Klient chce zapomogę, bo twierdzi,że ma chora wątrobę a leki są drogie jak cholera.
    Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal i życzy sobie kwita od lekarza.
    I ma prawo w tym celu przetwarzać dane wrażliwe.

  • 36. Data: 2009-04-03 20:26:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > zastanów się kogo obowiązuje tajemnica skarbowa

    Zastanowiłem sie i nadal nie widzę żadnej podstawy do ujawniania jej przez
    pracownika (który teoretycznie ma prawo to uczynić) na żądanie pracodawcy.

  • 37. Data: 2009-04-03 20:46:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rentier wrote:
> [...]
    > jak cholera.
    > Oświadcza j.w.
    > Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal i życzy sobie kwita od

    Se może. Ale pracownik nie musi.
    Jak ma wątpliwości co do prawdziwości oświadczenia to może swoje
    wątpliwości wylać na najbliższym komisariacie.

  • 38. Data: 2009-04-03 21:52:27
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zastanowiłem sie i nadal nie widzę żadnej podstawy do ujawniania jej przez
    > pracownika (który teoretycznie ma prawo to uczynić) na żądanie pracodawcy.

    Są takie druki i na nich składa się oświadczenie o dochodach obojga małżonków.
    Potrzebne to jest np, do dofinansowania do wczasów czy na jakieś zasiłki
    na dzieci.

    --
    animka

  • 39. Data: 2009-04-03 22:10:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Są takie druki i na nich składa się oświadczenie o dochodach obojga
    > małżonków. Potrzebne to jest np, do dofinansowania do wczasów czy na
    > jakieś zasiłki na dzieci.

    OK! Ale to nie PIT-y. A o to w tym wątku chodzi. Pracownik moze nie mieć
    ochoty ujawniać przykłądowo przed pracodawcą, że robi jakieś umowy o dzieło
    na boku.

  • 40. Data: 2009-04-03 22:25:53
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > OK! Ale to nie PIT-y. A o to w tym wątku chodzi. Pracownik moze nie mieć
    > ochoty ujawniać przykłądowo przed pracodawcą, że robi jakieś umowy o dzieło
    > na boku.

    W takim przypadku pozostaje tylko podetknięcie pod nos pracodawcy
    konkretnego paragrafu, żeby się douczył i doszkolił swoich pracowników w
    płacach.

    --
    animka