    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Date: Fri, 3 Apr 2009 17:32:45 +0200

    W wiadomości
    news:c2c2cbb1-ef90-4e3b-a54a-703f07466977@z19g2000yq
    e.googlegroups.com Matt
    <m...@g...com> pisze:

    > Jakoś nie rozumiem tych dywagacji.
    Rozumiem, ale - dalibóg - nie czuję się temu winny.

    > I stypendium i dodatkowe
    > świadczenia z zakładu pracy nie są prawem a przywilejem - chcesz je,
    > musisz to uzasadnić.
    To prawda. Niemniej nie oznacza to, że można żądać dowolnych informacji.
    Zasadniczo podstawą tworzenia regulaminu są trzy akty prawne, ale nie
    precyzują one szczegółowo metod tworzenia kryteriów przyznawania świadczeń.
    Żądanie kopii PITu jest bezzasadne (nb. podoba mi się podany tu pomysł
    zaczerniania niektórych pól).
    Może jeszcze zaświadczenie o posiadanych kredytach, oświadczenie majątkowe
    czy inne tzw. dane wrażliwe?

    > Kupując coś w sklepie też powiesz sprzedawcy "zgodnie z ustawą/
    > konstytucją itd itd" moje pieniądze są moją prywatną własnością i nie
    > mam obowiązku ich panu dać?
    No, to jakby nienajlepiej trafiona wypowiedź, musisz ją jeszcze
    przemysleć...

    --
    Jotte