  • 11. Data: 2009-04-01 18:56:17
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest
    > chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa
    > ustawa. uprawnionym na pewno nie jest zakład pracy. Zakładowi pracy
    > powinno wystarczyć oświadczenie. jeśli mają podejrzenia, ze pracownik
    > skłamał, to składają zawiadomienie o przestępstwie i organ uprawniony to
    > zbada.

    Tak, tylko że korzystanie z ZFŚS to _prawo_ a nie _obowiązek_. Vide
    regulamin _zakładowego_ FŚS.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-04-01 19:06:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agall" <a...@m...ru> napisał w wiadomości
    > Sa różne firmy państwowe stawiające takie wymogi np. w służbie celnej
    > kserokopia PIT-a jest wymagana, jako załącznik do corocznego oświadczenia
    > majątkowego. Doszło raz do sytuacji, gdy funkcjonariusz nie chciał (nie
    > mógł) dołączyć małżeńskiego PIT-u, gdyż jego małżonka prowadziła
    > działalność gospodarczą wraz ze wspólnikami i nie życzyli sobie
    > ujawawniania ich dochodów, to o mało go nie zwolnili z pracy.

    Co wcale nie znaczy, że to prawidłowe. Przy czym akurat w wypadku Służby
    Celnej zasłanianie się tajemnicą skarbową nie jest najszczęśliwszym
    pomysłem.

    > Są i dalsze numery pracodawców, np. kserokopie praw jazdy, dane wojskowe
    > o numerze karty mobilizacyjnej, adresie i numerze taktycznym jednostki,
    > specjalizacji, itp.

    Ale te dane nie są chronione tajemnicą skarbową :-)

  • 13. Data: 2009-04-01 19:07:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, tylko że korzystanie z ZFŚS to _prawo_ a nie _obowiązek_. Vide
    > regulamin _zakładowego_ FŚS.

    Czy to oznacza, że zatem można wymyślać dowolną bzdurę?

  • 14. Data: 2009-04-01 19:09:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rentier wrote:

    > Może żądać.

    Raczej "może sobie żądać". Ewentulanie może prosić.

    > Zapisując się na socjal (dofinansowanie, zapomoga)powinieneś być
    > świadomy mozliwości grzebania w twoich dochodach czy stanie zdrowia.

    Nie grzebania co oświadczenia.
    I wcale nie musi to być pit.

  • 15. Data: 2009-04-01 19:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Zygadło wrote:
    > U?ytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Jak jest w regulaminie to mo?e. Pracownik to akceptowa? przy zatrudnianiu.
    > Poza tym przepis art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 o zak?adowym
    > funduszu ?wiadczen socjalnym mówi ,?e przyznawanie ulg i ?wiadczen oraz
    > wysoko?ae dop?at uzale?nia sie od sytuacji ?yciowej, rodzinnej i materialnej
    > osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Natomiast ust 2 tego? artyku?u
    > mówi, ?e zasady i warunki korzystania z ZF?S okre?la pracodawca w
    > regulaminie. I tyle pzdr

    Ale to nie jest na zasadzie zakład żąda pracownik musi.
    Nie chce to nie składa, a co z tym zrobią to ich problem.

  • 16. Data: 2009-04-01 19:17:09
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 21:07:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

    > Czy to oznacza, że zatem można wymyślać dowolną bzdurę?

    Co więc radzisz?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 17. Data: 2009-04-01 19:22:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 1 Apr 2009 21:07:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    > Co więc radzisz?

    Złożyć oświadczenie o dochodach. Jak się będą upierać, to im napisać ekstra
    PIT-a który nie zmieni stanu rzeczy co do wysokości dochodów, ale nie
    będzie zawierał danych, których ujawnić nie chcesz - dla świętego spokoju.
    Oszustwem to nie będzie na pewno. A fałszerstwem dokumentu również, bo to
    nie będzie dokument (ten składasz w Urzędzie Skarbowym) tylko forma
    oświadczenia o dochodach dla pracodawcy na żądanym przez niego formularzu
    podobnym do PIT-a.

  • 18. Data: 2009-04-01 19:33:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > również, bo to nie będzie dokument (ten składasz w Urzędzie Skarbowym)
    > tylko forma oświadczenia o dochodach dla pracodawcy na żądanym przez

    Wziąc pit wpisać cyferki tam gdzie trzeba i sie podpisać i tyle.
    Niech mają na druczku jaki chcą.
    Ja tam zawsze byłem kogut i stawiałem się gdzie się tylko dało.
    Zawsze kończyło się na oświadczeniu, że nie podam i już.

  • 19. Data: 2009-04-01 19:35:44
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Szerr pisze:
> [...]
    > źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać

    Może żądać.
    Każde oświadczenie może podlegać sprawdzaniu.

  • 20. Data: 2009-04-01 20:07:40
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Nie grzebania co oświadczenia.
    > I wcale nie musi to być pit.

    Nie chcesz ujawnic swoich dochodów? Nie korzystasz ze świadczeń socjalnych.
    Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem uzyskania zasiłku na
    dziecko było przedstawienie zakładowi pracy zaświadczenia z Urzędu
    Skarbowego o wysokosci dochodów. I był to wymóg ustawowy. Oczywiscie nie
    musiałeś dostarczac zaświadczenia. Ale wtedy zakład pracy NIE WYPŁACAŁ ci
    zasiłku. Nic nie musisz. Ale zakład pracy w tym przypadku też nic nie musi.
    To jest świadczenie socjalne, które jest Prawie zawsze uzależnione od
    dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt Cię do niczego nie zmusza.

    wiatrak