eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2005-11-30 16:41:30
    Temat: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    ...i zwrocie towaru w ustawowym terminie, sprzedawca musi zwrócić
    klientowi także koszt przesyłki doliczany do towaru? Jest faktura na
    towary w wysokości X + jakaś RACJONALNA (co podkreślam, czyli koszt
    opłaty pocztowej plus koszt opakowania) opłata za wysyłkę w wysokości
    Y. Czy zwraca X+Y, czy też może zwracać samo X.

    Pytam w imieniu kolegi, który ma sklep internetowy z towarami, hmmmm,
    jednorazowego użytku że tak to określę (tzn że kupuje się je w celu
    bardzo okazjonalnego użycia, ale one się nie zużywają) i cały czas go
    kiwają klienci odsyłając mu ten towar. Kasę za towar może oddać, ale
    dlaczego ma płacić za wysyłkę tego towaru do klienta? Przy sporadycznych
    zwrotach można było to przełknąć, ale ostatnio chyba akcje uświadamiania
    konsumentów przynoszą "efekt" i zwrotów bez podania przyczyny jest coraz
    więcej.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem


  • 2. Data: 2005-11-30 16:46:56
    Temat: Re: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Samotnik napisał(a):
    > ...i zwrocie towaru w ustawowym terminie, sprzedawca musi zwrócić
    > klientowi także koszt przesyłki doliczany do towaru? Jest faktura na
    > towary w wysokości X + jakaś RACJONALNA (co podkreślam, czyli koszt
    > opłaty pocztowej plus koszt opakowania) opłata za wysyłkę w wysokości
    > Y. Czy zwraca X+Y, czy też może zwracać samo X.

    Raczej samą cenę, choć jest też pogląd, że całość.

    KG


  • 3. Data: 2005-11-30 17:54:28
    Temat: Re: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>



    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
    news:dmkkuq$fo3$1@inews.gazeta.pl...
    > Samotnik napisał(a):
    > > ...i zwrocie towaru w ustawowym terminie, sprzedawca musi zwrócić
    > > klientowi także koszt przesyłki doliczany do towaru? Jest faktura na
    > > towary w wysokości X + jakaś RACJONALNA (co podkreślam, czyli koszt
    > > opłaty pocztowej plus koszt opakowania) opłata za wysyłkę w wysokości
    > > Y. Czy zwraca X+Y, czy też może zwracać samo X.


    Koszty transportu nie podlegaja zwrotowi .

    Jacek



  • 4. Data: 2005-11-30 19:55:19
    Temat: Re: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):
    > ...i zwrocie towaru w ustawowym terminie, sprzedawca musi zwrócić
    > klientowi także koszt przesyłki doliczany do towaru? Jest faktura na
    > towary w wysokości X + jakaś RACJONALNA (co podkreślam, czyli koszt
    > opłaty pocztowej plus koszt opakowania) opłata za wysyłkę w wysokości
    > Y. Czy zwraca X+Y, czy też może zwracać samo X.
    >
    > Pytam w imieniu kolegi, który ma sklep internetowy z towarami, hmmmm,
    > jednorazowego użytku że tak to określę (tzn że kupuje się je w celu
    > bardzo okazjonalnego użycia, ale one się nie zużywają) i cały czas go
    > kiwają klienci odsyłając mu ten towar. Kasę za towar może oddać, ale
    > dlaczego ma płacić za wysyłkę tego towaru do klienta? Przy sporadycznych
    > zwrotach można było to przełknąć, ale ostatnio chyba akcje uświadamiania
    > konsumentów przynoszą "efekt" i zwrotów bez podania przyczyny jest coraz
    > więcej.


    Niech kolega weźmie przykład z firm ogłaszających się w gazetach i
    sprzedających tabletki na odchudzanie itp.

    Koszt tabletek dla firmy to, na przykład, 5zł.

    Sprzedają je za 100zł

    Plus 20zł kosztów przesyłki (małym drukiem :)

    Nawet jak klient odeśle puste opakowanie, to firma zarobi na samych
    kosztach wysyłki, które nie podlegają zwrotowi.

    Nie zawsze można mieć taką przebitkę cenową, ale przynajmniej niech
    opłata pocztowa będzie zawierała również zapłatę za wypożyczenie sprzętu.

    A dobrym klientom można zaoferować np. zwrot części kosztów
    przesyłki, jak np. wypełnią ankietę po 14 dniach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1