  • 21. Data: 2006-06-06 17:48:09
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Czarek [Wawa] wrote:

    > Bzdura, w tym przypadku nie ma mowy o prawach autorskich.

    A jakies argumenty?

  • 22. Data: 2006-06-06 17:52:18
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    akala wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:e640d8$oap$1@inews.gazeta.pl

    > a nie zagalopowałeś się przypadkem za daleko z tymi prawami autorskimi, a
    > jakie prawo autorskie ma stolarz do kresła, które wykonał i sprzedał dla
    > mnie.
    Ależ przecież nikt nie zabiera ci prawa do odbitek, które dostałeś od
    fotografa.
    Możesz sobie robić z nimi co chcesz.

    Ale idąc dalej twoim przykładem.
    Jeśli stolarz zrobi ci krzesło, a ty na podstawie jego wzoru zaczniesz
    produkcję na własny rachunek, to dostaniesz po d.. od tego stolarza jak
    nic.

    To ty uważasz ,że fabryka ma prawo autorskie do płytek, które ty
    > kupiłeś i dalej nie możesz odsprzedać.,albo ułożyć je tak jak chcesz ?
    Płytki możesz sprzedać.
    Ale skopiować ich i sprzedawać dalej dodatkowych kopii niestety już nie.

    > Fotograf zrobił zdjęcie i otrzymał za to zapłatę, jestem pewny, że skoro dał
    > w formacie elektonicznym to tez sobie za to "policzył".
    A ty za tą zapłatę dostałeś zdjęcia, a nie prawa do ich reprodukcji.

    i na tym jego prawa
    > się kończą ,bo incaczej ja nie miałbym prawa do mojej "gęby" tyulko fotograf
    > u którego się fotografowałem.

    Tu masz rację. Fotografowi twojej geby na wystawie powiesić bez twojej
    pisemnej zgody też nie wolno.

    >Takie zdjecie nie jest wytworem sztuki ,ani
    > żadnym innym ,tylko zwykłym "wbijaniem gwoździ".

    A tu to już cię chyba fantazja poniosła.

  • 23. Data: 2006-06-06 17:53:23
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Jacek_Placek wrote:
    > I jestem całkowicie jestem przekonany, że nie chodziło o żadne prawa
    > autorskie, bo facet z labu nic o tym nie mówił.

    Zapewniam cię, że o to chodziło, tylko facet zamiast powiedzieć to
    wprost zaczął wymyślać jakieś durne wymówki.

  • 24. Data: 2006-06-06 17:56:40
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > MegaROTFL
    >
    > I co jeszcze?
    >
    > Może jak przyniosę zbyt dobrze wyglądające zdjęcia krajobrazów mam
    > przynieść poświadczone notarialne zeznania świadków, że to ja robiłem, a
    > nie jakiś profesjonalista?

    Nie. Napisz oświadczenie, że to ty je zrobiłeś. Szczególnie jak sam na
    tym zdjęciu jesteś.

    > Zakłady fotograficzne nie są organem upoważnionym do kontrolowania
    > przestrzegania praw autorskich - jeśli mają jakieś podejrzenia, to mogą
    > najwyżej zrobić donos na policji.

    A zakłady robiące zdjęcia nie mają być ochoty pociągnięte 'za ucho"
    przez fotografa, który to zdjęcie wykonał.

    > Pomijam już taki detal, że w tym przypadku człowiek przyniósł własny
    > wizerunek,

    Ależ wizerunek to on sobie może przynieść.
    Jak wsadzi buźkę do maszyny drukującej, to każdy fotograf mu takie
    odbitki wydrukuje.

    > który w dodatku nie miał w sobie żadnej 'esencji'
    > artystycznej, bo sposób robienia zdjęć do dokumentów jest dość
    > konkretnie sprecyzowany.

    to już bajka.

  • 25. Data: 2006-06-06 17:57:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > A ty za tą zapłatę dostałeś zdjęcia, a nie prawa do ich reprodukcji.

    Prorok jakiś, czy co? Skąd znasz treść umowy pomiędzy fotografem a
    Autorem wątku? Poza tym, zakład fotograficzny nie jest od rozstrzygania
    tego problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2006-06-06 18:00:27
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Henry (k) napisał(a):

    > Jeśli wywiesza cennik mogę to potraktować jako ofertę i wolę zawarcia
    > umowy. Wprawdzie jest wątpliwość co do tego czy cennik jest ofertą ale
    > powołujac się na KC art 71 i 72 możesz podejść do lady i zapytać "czy
    > zrobicie mi odbitkę 10x15 z pliku który mam na CD" - jeśli odpowiedzą "tak"
    > to umowa jest zawarta. Jeżeli Ci teraz odmówią to już art z KW który
    > podałem wyżej. No bo jak dla mnie odmowa wykonania odbiki tylko dlatego
    > że są na niej 4 zdjecia legitymacyjne to "widzimisię" labu
    > a nie konkretny powód.

    Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, (...) umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, *do którego jest
    obowiązany*, podlega karze grzywny.

    Pytam jeszcze raz, do świadczenia jakiej usługi obowiązany jest zakład
    fotograficzny?

  • 27. Data: 2006-06-06 18:01:11
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Prorok jakiś, czy co? Skąd znasz treść umowy pomiędzy fotografem a
    > Autorem wątku? Poza tym, zakład fotograficzny nie jest od rozstrzygania
    > tego problemu.

    Bo przekazanie praw licencyjnych musi być w formie pisemnej.
    A taka umowa nie istnieje.

    Zakład fotograficzny ma prawo nie brać udziału w przestępstwie.
    Tak jak napisałem powyżej.
    Kwestią sporna jest, czy zakład ma prawo odmówić wykonania usługi, czy nie.
    Natomiast na miejscu zakładu fotograficznego poprosiłbym o podpisanie
    oświadczenia, że jest się autorem tego zdjęcia.

  • 28. Data: 2006-06-06 18:06:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > Bo przekazanie praw licencyjnych musi być w formie pisemnej.
    > A taka umowa nie istnieje.

    A to wiesz z kryształowej kuli?

  • 29. Data: 2006-06-06 18:14:02
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > A to wiesz z kryształowej kuli?

    A istnieje?
    Mówimy o konkretnej sprawie, a nie gdybamy o możliwych przypadkach.
    Jak istnieje, to wystarczyłoby ją pokazać.

  • 30. Data: 2006-06-06 18:19:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 6 Jun 2006 17:17:21 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >On 2006-06-06 15:57:39 +0200, "PaPi" <m...@c...zloty.rog> said:
    >A jakie prawo w Polsce może mnie zmusić do wykonania usługi? To moja

    Ano Kodeks Cywilny.
    Oferujesz publicznie wykonanej pewnej usługi za N zł.
    Klienbt ofertę akceptuje i w tym momencie zawarta została UMOWA.