    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Tue, 06 Jun 2006 12:52:18 -0500

    akala wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:e640d8$oap$1@inews.gazeta.pl

    > a nie zagalopowałeś się przypadkem za daleko z tymi prawami autorskimi, a
    > jakie prawo autorskie ma stolarz do kresła, które wykonał i sprzedał dla
    > mnie.
    Ależ przecież nikt nie zabiera ci prawa do odbitek, które dostałeś od
    fotografa.
    Możesz sobie robić z nimi co chcesz.

    Ale idąc dalej twoim przykładem.
    Jeśli stolarz zrobi ci krzesło, a ty na podstawie jego wzoru zaczniesz
    produkcję na własny rachunek, to dostaniesz po d.. od tego stolarza jak
    nic.

    To ty uważasz ,że fabryka ma prawo autorskie do płytek, które ty
    > kupiłeś i dalej nie możesz odsprzedać.,albo ułożyć je tak jak chcesz ?
    Płytki możesz sprzedać.
    Ale skopiować ich i sprzedawać dalej dodatkowych kopii niestety już nie.

    > Fotograf zrobił zdjęcie i otrzymał za to zapłatę, jestem pewny, że skoro dał
    > w formacie elektonicznym to tez sobie za to "policzył".
    A ty za tą zapłatę dostałeś zdjęcia, a nie prawa do ich reprodukcji.

    i na tym jego prawa
    > się kończą ,bo incaczej ja nie miałbym prawa do mojej "gęby" tyulko fotograf
    > u którego się fotografowałem.

    Tu masz rację. Fotografowi twojej geby na wystawie powiesić bez twojej
    pisemnej zgody też nie wolno.

    >Takie zdjecie nie jest wytworem sztuki ,ani
    > żadnym innym ,tylko zwykłym "wbijaniem gwoździ".

    A tu to już cię chyba fantazja poniosła.