  • 31. Data: 2006-06-06 18:20:23
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 6 Jun 2006 18:26:43 +0200, "Henry (k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    >umowy. Wprawdzie jest wątpliwość co do tego czy cennik jest ofertą ale
    Jest.

  • 32. Data: 2006-06-06 18:20:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 6 Jun 2006 17:14:44 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >I teraz pytanie, czy kafelkarz ma prawo odmówić położenia kafelek?

    Tak, o ile się wcześniej do tego nie zobowiązał.

  • 33. Data: 2006-06-06 18:24:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Ano Kodeks Cywilny.
    > Oferujesz publicznie wykonanej pewnej usługi za N zł.
    > Klienbt ofertę akceptuje i w tym momencie zawarta została UMOWA.

    błędne założenie (że była oferta), to i wniosek taki sobie

    KG

  • 34. Data: 2006-06-06 18:36:56
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-06 19:48, witek wrote:

    > A jakies argumenty?

    Zdjęcie legitymacyjne nie jest dziełem w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych albowiem nie można takiemu
    zdjęciu przypisać, iż jest to przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze.

    FUT: pl.soc.prawo
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 35. Data: 2006-06-06 18:49:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie. Napisz oświadczenie, że to ty je zrobiłeś. Szczególnie jak sam na
    > tym zdjęciu jesteś.

    Jak ty jesteś d*.*pa i nie potrafisz wykadrować 'na czuja' i ustawić
    samowyzwalacz, to jest już tylko twój problem.

    > A zakłady robiące zdjęcia nie mają być ochoty pociągnięte 'za ucho"
    > przez fotografa, który to zdjęcie wykonał.

    Nie mogą być. Podobnie jak policja nie może mieć pretensji do Poczty
    Polskiej, że ktoś skradzonione radio wysyłkowo sprzedaje.

    [ciach]

    > to już bajka.

    Nie. Wymiary i pozycja są dokładnie opisane.

  • 36. Data: 2006-06-06 19:08:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2006-06-06 20:20:55 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...pulapka.org.pl> said:

    > Tak, o ile się wcześniej do tego nie zobowiązał.

    Czyli wracając do naszego fotografa, miał wykonać jedno zdjęcie 10x15
    cm, a nie sześć 3,5x4,5 cm.
    Co się dalej stanie? Ano zleceniodawca pójdzie z tym do sądu. Pomijając
    kwestię tzw. wartości sporu, co sąd nakazuje umieścić w pozwie, lub
    "uzupełnić braki procesowe", to wygra ten kto ma lepszego adwokata i
    komu sędzia będzie bardziej przychylny.

    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 37. Data: 2006-06-06 19:13:20
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak ty jesteś d*.*pa i nie potrafisz wykadrować 'na czuja' i ustawić
    > samowyzwalacz, to jest już tylko twój problem.

    Co nie zmienia tego co napisałem powyżej.

    > Nie mogą być.

    Mogą mogą.
    Sprzedaj coś ukradzione a wtopisz za paserstwo nawet jeśli nie
    wiedziałes, że to kradzione.

    > [ciach]

    > Nie. Wymiary i pozycja są dokładnie opisane.

    Zdjęcie nie składa się tylko z wymiarów i pozycji.

  • 38. Data: 2006-06-06 19:23:22
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Ja w Warszawie też w kilku labach tak próbowałem (tylko że ja miałem
    zdjęciej swoje robione cyfrówką i wykadrowane). Wysyłałem zdjęcia przez
    internet i odbierałem pocztą konwencjonalną i z kilkunastu różnych
    dziwnych zdjęć właśnie z tego jednego (składanych zdjęć legitymacyjnych)
    nie zrobili mi odbitki.

    J.K.

  • 39. Data: 2006-06-06 19:27:59
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > A istnieje?

    A skąd ja mam wiedzieć? To Ty zakładasz że nie istnieje. Poza tym, to
    wcale nie musiało być przekazanie praw autorskich, wystarczy niewyłączna
    licencja na rozpowszechnianie. Nie musi być w formie pisemnej. Pomijając
    już fakt że dyskusyjne jest w ogóle to, czy taka fotografia będzie
    przedmiotem PA.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 40. Data: 2006-06-06 19:49:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

> [...]
    nie
    > masz prawa do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli

    Skąd gość w zakładzie fotograficznym miałby to wszystko wiedzieć? A
    może naszemu pytającemu zdjęcie zrobił kolega, albo zgoła zrobił sobie
    je sam pytający przy użyciu samowyzwalacza.

    > Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie
    > wykonał.
    > Nie musisz za każdym razem płacić 18 zł.

    A czemu 18, a nie 5 czy 50 zł? To jest kwestia umowy pomiędzy nimi.
    Skoro fotograf daje zlecającemu zdjęcia i nośnik, to przecież w sposób
    dorozumiany wyraża zgodę na wykorzystanie tego nośnika. Przyjął
    wynagrodzenie za swoją pracę, czuje się zaspokojony i tyle. To jest
    normalna drobna rzecz i nie musi być do tego umowy. Gdyby fotograf był
    zdania, że nie wyraża zgody na powielanie zdjęć, to by nie dał nośnika
    i tyle. Bywały tutaj posty w sprawie żądania wydania negatywów.
    Wówczas sprawa jest jasna.

    > Zrób sobie zdjęcie sam, a nie korzystaj z usług zakładów
    fotograficznych.

    W tym wypadku pracownik zakładu fotograficznego zdecydowanie nie miał
    racji. Po prostu zaczął się mieszać w nie swoje sprawy. Nie był
    autorem zdjęcia, nie wiedział jaka umowa łączy zlecającego mu usługę z
    właścicielem praw autorskich i moim zdaniem w sposób nieuprawniony
    odmówił wykonania usługi.

    Z tym, że w takim wypadku najlepiej zaprotestować nogami i po prostu
    do idioty nie chodzić i nie zlecać mu wykonywania żadnych prac. Na
    upartego można by wysłać maila do przedstawiciela marki, ale nie
    sądzę, by to coś dało.