  • 11. Data: 2006-06-06 15:42:06
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Henry (k) napisał(a):

    > A Kodeks Wykroczeń art. 138 ?

    A wskaż jeszcze do świadczenia jakich usług jest zobowiązany zakład
    fotograficzny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2006-06-06 15:44:27
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PaPi napisał(a):

    > Ustawa Prawo dzialalnosci gospodarczej

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej.
    Status aktu prawnego: uchylony

    > oraz Rozporzadzenie o szczegolowych warunkach zawierania i wykonywania
    > umow sprzedazy miedzy przedsiebiorcami a konsumentami.

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
    szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    przedsiębiorcami a konsumentami.

    Status aktu prawnego: nieobowiązujący

    Poza tym, co ma sprzedaż do usługi?

  • 13. Data: 2006-06-06 15:46:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek_Placek napisał(a):

    > I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić?

    Miał czy nie miał, strzelił gola do własnej bramki -- stracił zarobek,
    skorzystałeś z konkurencji. Im więcej takich klientów, tym szybciej
    właściciel pójdzie z torbami.

  • 14. Data: 2006-06-06 15:47:05
    Od: ps <p...@g...pl>

    JA wrote:

    > A jakie prawo w Polsce może mnie zmusić do wykonania usługi? To moja
    > broszka, czy zelcenie przyjmę czy nie. To ja nie zarobię.

    To samo, które w przypadku sklepu nie pozwala na odmówienie sprzedaży
    towaru. O ile świadczysz usługi powszechnie (tak jak ten lab - nie miał
    prawa odmówić).

  • 15. Data: 2006-06-06 16:18:10
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e640d8$oap$1@inews.gazeta.pl
    > Jacek_Placek wrote:
    > Miał prawo.
    > Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie
    > wykonał.

    a nie zagalopowałeś się przypadkem za daleko z tymi prawami autorskimi, a
    jakie prawo autorskie ma stolarz do kresła, które wykonał i sprzedał dla
    mnie.To ty uważasz ,że fabryka ma prawo autorskie do płytek, które ty
    kupiłeś i dalej nie możesz odsprzedać.,albo ułożyć je tak jak chcesz ?
    Fotograf zrobił zdjęcie i otrzymał za to zapłatę, jestem pewny, że skoro dał
    w formacie elektonicznym to tez sobie za to "policzył".i na tym jego prawa
    się kończą ,bo incaczej ja nie miałbym prawa do mojej "gęby" tyulko fotograf
    u którego się fotografowałem.Takie zdjecie nie jest wytworem sztuki ,ani
    żadnym innym ,tylko zwykłym "wbijaniem gwoździ".
    Teraz co do" labu" kodaka ,korzystam z takiego dość często i poprostu
    zdjęciom w formacie elektronicznym są postawine określone kryteria
    ,odpowiednia rozdzielczość i musi być oznaczony odpowiedni format.Zwrócono
    mi uwagę abym nie dawał do robienia zdjęć poniżej określonych parametrów ,bo
    nie będą przyjmowali do wykonania. Te same zdjecia w innym "labie"
    zrobiono.Możę to było przyczyną .
    akala

  • 16. Data: 2006-06-06 16:26:43
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 06 Jun 2006 17:42:06 +0200, Piotr Kubiak napisał(a):

    > A wskaż jeszcze do świadczenia jakich usług jest zobowiązany zakład
    > fotograficzny.

    Jeśli wywiesza cennik mogę to potraktować jako ofertę i wolę zawarcia
    umowy. Wprawdzie jest wątpliwość co do tego czy cennik jest ofertą ale
    powołujac się na KC art 71 i 72 możesz podejść do lady i zapytać "czy
    zrobicie mi odbitkę 10x15 z pliku który mam na CD" - jeśli odpowiedzą "tak"
    to umowa jest zawarta. Jeżeli Ci teraz odmówią to już art z KW który
    podałem wyżej. No bo jak dla mnie odmowa wykonania odbiki tylko dlatego
    że są na niej 4 zdjecia legitymacyjne to "widzimisię" labu
    a nie konkretny powód.

    Pozdrawiam,
    Henry - nie znajacy się na prawie

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 17. Data: 2006-06-06 16:45:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Miał prawo.
    > Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie wykonał.

    MegaROTFL

    I co jeszcze?

    Może jak przyniosę zbyt dobrze wyglądające zdjęcia krajobrazów mam
    przynieść poświadczone notarialne zeznania świadków, że to ja robiłem, a
    nie jakiś profesjonalista?

    Zakłady fotograficzne nie są organem upoważnionym do kontrolowania
    przestrzegania praw autorskich - jeśli mają jakieś podejrzenia, to mogą
    najwyżej zrobić donos na policji.

    Pomijam już taki detal, że w tym przypadku człowiek przyniósł własny
    wizerunek, który w dodatku nie miał w sobie żadnej 'esencji'
    artystycznej, bo sposób robienia zdjęć do dokumentów jest dość
    konkretnie sprecyzowany.

  • 18. Data: 2006-06-06 16:45:35
    Od: "Jacek_Placek" <a...@m...adr.es.pl>

    [ciach]
> [...]
    > ,bo
    > nie będą przyjmowali do wykonania. Te same zdjecia w innym "labie"

    Akurat paramatry byly jak najbardziej ok - takie jakie wychodzą przy
    przeciętnej cyfrówce 2 magapiksele (1200 x1600) i format jpg i tiff (do
    wyboru).
    I jestem całkowicie jestem przekonany, że nie chodziło o żadne prawa
    autorskie, bo facet z labu nic o tym nie mówił. Teraz jest poprostu akcja
    wymiany starych praw jazdy a co za tym idzie duży popyt na tego typu
    zdjęcia. Tym bardziej to potwierdz moją opinię, że w zakładzie na ladzie był
    do dyspozycji plik z drukami wniosków o wydanie prawa jazdy. Może facet
    doszedł doszedł do wniosku, że podobnie jak inni jego klienci powinienem się
    sfotografować, i dać mu zarobić. I choć mnie nie chodziło o zdjęcia do prawa
    jazdy, czy dowodu osobistego, zresztą moja sprawa do czego te zdjęcia(może
    chciałem dać na pamiątkę kochance ;-)) to uważam, że powinien mi te odbitki
    zrobić.
    Jacek_Placek

  • 19. Data: 2006-06-06 17:45:36
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Jacek K. wrote:

    > no wszystko okej, tylko skad Pan w labolatorium mial wiedziec ze tego
    > zdjecia kolega nie zrobil sobie sam?

    Było pokazać oryginalne zdjęcie, an podstawie którego zostało zrobione
    to i po sprawie.

  • 20. Data: 2006-06-06 17:47:49
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Robert M. wrote:

    > wykonał.

    > Nie dokonca masz racje, bo licencja mogla zostac zbyta za 18 zl. Skad ta
    > pewność ze ktos nie zrobil sobie tych fotek sam?

    To gdzie jest forma pisemna zbycia tej licencji? Inaczej sie nie da.