  • 1. Data: 2004-04-05 18:51:08
    Temat: Czy to jest takie skomplikowane, czy mi się wydaje?
    Od: "Damian..." <c...@o...pl>

    Witam.

    Nie wiem, czy ja jestem taki nienormalny, czy to mi się wydaje (od razu
    mówię, że mam niespełna 15 lat), że to jest nienormalne...

    W tamtym roku zmarła mi matka. No nic, mieszkanie (własnościowe, oczywiście)
    było przepisane na nią, więc ojciec zaczął załatwiać sprawy związane z
    przypisaniem mieszkania na niego.
    No i tu zaczynają się schody, moim zdaniem, kompletnie niepotrzebne. Trzeba
    było załatwiać jakieś sprawy spadkowe (osiem dych w tył). No nic...przyszło
    już pismo z sądu no i...

    Teraz trzeba wzywać jakiegoś rzeczoznawce, bierze on niewiadomo ile (ale
    napewno nie niżej niż 400 zł). Mnie (i nie tylko mnie) ta sprawa totalnie
    frustruje. A jeszcze dalsze koszty...(dalej nie mówię bo nie wiem, co będzie
    dalej, ale już wiem, że nieźle nas to zaboli).

    Nie rozumiem, co to ma być? Niby taka prosta sprawa, zmienienie imienia w
    papierze, a trzeba płacić [...]. Nie wiem co mnie nawet powstrzymuje przed
    wyżyciem się...

    Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienie, jaki to ma sens...
    Damian...

  • 2. Data: 2004-04-05 19:28:15
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Nie rozumiem, co to ma być? Niby taka prosta sprawa, zmienienie imienia w
    > papierze, a trzeba płacić [...]. Nie wiem co mnie nawet powstrzymuje przed
    > wyżyciem się...

    w skrocie: takie jest prawo i jego wymogi. z tym rzeczoznawca to moze
    rzeczywiscie
    przesada i pewnie moznabylo tego uniknac (nie jestem pewien, bo nie jestem
    praktykiem), ale pozostale koszty raczej byly nie do unikniecia.

    niestety panstwo lubi zarabiac, oplaty sadowe, podatki etc.

    konrad

  • 3. Data: 2004-04-05 19:30:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Damian..." <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ale od czego ten rzeczoznawca ma być? - bo nie napisałeś. I z czego wynika
    obowiązek jego sprowadzenia?

  • 4. Data: 2004-04-06 07:25:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Damian... wrote:

> [...]
    > wyżyciem się...
    >
    > Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienie, jaki to ma sens...

    Jedyne wytlumaczenie tej frustrujacej sytuacji jaka mi do glowy przychodzi,
    to "podzial spadku" pomiedzy Toba i Ojcem. A poniewaz jestes maloletni,
    to w Twoim imieniuwystepuje kurator.

    Boguslaw