  • 1. Data: 2004-04-05 19:34:58
    Temat: Co o tym sądzicie? (strzelanie w okna)
    Od: "lumhen" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Dziś w czasie gdy syn mył okno w swoim pokoju
    zauważył w zewnetrznej szybie dość regularną
    dziurke i promieniste peknięcia wokół niej.
    Ewidentnie wyglada na to, że ktoś strzelił
    w okno, prawdopodobnie z wiatrówki.
    Chciałam to natychmiast zgłosić na policje
    ale znajomy odradza mi, mówiąc, że będę miała
    więcej kłopotów niż pożytku a i tak po jakimś
    czasie dostane zawiadomienie o niewykryciu sprawcy.
    I tu moje pytanie,co o tym sądzicie, warto czy nie warto
    zawracać sobie tym głowe. Jak by nie patrzeć, było to
    użycie broni.
    Co prawda, nie wiem kiedy to się mogło stać, bo przez firanki
    na oknie mogłam tego nie zauważyć.

    Pozdrowienia
    Henia

  • 2. Data: 2004-04-05 20:01:36
    Temat: Re: Co o tym sądzicie? (strzelanie w okna)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lumhen" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zajrzyj między szyby, czy nie ma śruta. Jak jest, to jest niewielka
    szansa, że sprawcę uda się ustalić. Ale to znikoma szansa, bo trzeba by
    jakoś się dowiedzieć kto to i wówczas można na podstawie badań stwierdzić,
    czy śrucina jest z tej broni. Jak nie ma, to nie ma żadnej szansy na
    wykrycie sprawcy.

    Większość występujących u nas wiatrówek nie jest bronią w rozumienia
    prawa.

  • 3. Data: 2004-04-05 21:47:47
    Od: "Darek" <a...@w...pl>

    Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli śrucina uszkodziła również wewnętrzną
    szybę, albo zostawiła chociaż na niej ślad, to wykorzystując zjawisko
    paralaksy ;-) można namierzyć skąd padł strzał. Najlepiej "puścić" promień
    lasera (np. wskaźnik laserowy) tak, aby przechodził przez trafienia na obu
    szybach (można też po prostu spojrzeć przez szyby tak, aby ślady się
    pokryły). Ze względu na niezbyt dużą odległość między szybami oraz
    zakrzywiony tor pocisku nie da to dokładnych pomiarów, ale zawsze coś.
    Jeżeli np. wskaże samotny dom, to sprawa będzie jasna. Jeżeli blok
    mieszkalny - to już nieco gorzej. Jeżeli pobliskie krzaki - to przechlapane.
    Odpowiadając na Twoje pytanie - ja bym zgłosił. Następnym razem możesz
    akurat przy kolejnym strzale myć okno...

    Pozdrowienia
    Darek

  • 4. Data: 2004-04-05 21:58:37
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@p...onet.pl news:2d08.00000350.4071b4e1@newsgate.onet.pl

    > Chciałam to natychmiast zgłosić na policje
    > ale znajomy odradza mi, mówiąc, że będę miała
    > więcej kłopotów niż pożytku a i tak po jakimś
    > czasie dostane zawiadomienie o niewykryciu sprawcy.

    Moze... ale lepiej siedziec bezczynnie?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2004-04-05 22:00:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik lumhen napisał:
    [..]

    Daj sobie spokój, chyba że masz nadmiar czasu na daremne
    działania.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 7. Data: 2004-04-06 06:34:46
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Co prawda, nie wiem kiedy to się mogło stać, bo przez firanki
    >na oknie mogłam tego nie zauważyć.

    Jesli miedzy ramami jest srut, to wzywaj policje, jesli nie ma, to
    trudno Ci bedzie wykazac, ze ktos naprawde strzelal. Moze trudno Wam
    bedzie uwierzyc w to co teraz napisze, ale jest nawet takie dziwne
    zjawisko z cyklu archiwum X, w wyniku ktorego w szybach pojawiaja sie
    takie otwory, a ktorego jak na razie nie udalo sie wyjasnic. Czytalem
    o tym w jakiejs ksiazce i od tamtej pory wielokrotnie obserwowalem
    tego typu otwory "na miescie". Kiedys pomyslalbym, ze to dziury po
    kuli czy procy, ale sa one bardzo charakterystyczne. Szkoda, że nie
    mam pod reka skanera, bo pokazalbym jak taki typowy otwór wyglada.
    Bardzo krótka wzmianka jest tu:
    http://woymil.fm.interia.pl/arch/zdarz/83bstok.htm

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 8. Data: 2004-04-06 07:11:12
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

    > zjawisko z cyklu archiwum X, w wyniku ktorego w szybach pojawiaja sie
    > takie otwory, a ktorego jak na razie nie udalo sie wyjasnic.

    Zadne archiwum X, tylko zjawisko nazywa sie "piorun kulisty".

    X.

  • 9. Data: 2004-04-06 07:26:31
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Zadne archiwum X, tylko zjawisko nazywa sie "piorun kulisty".

    Oczywiscie "archiwum X" powinienem byl napisac w cudzuslowiu.

    Niemniej jednak tlumaczenie powstawania otworow w szybach piorunem
    kulistym jest wg. mnie tlumaczeniem jednej niewiadomej inna. Tak
    naprawde nikt nie wie co to jest, jakie sily utrzymuja go przy życiu,
    itp. Ponadto nikt nie widzial jak powstaje taki otwor w wyniku
    zetkniecia z piorunem kulistym. Mniejsza z tym. A widziales kiedys
    piorun kulisty, bo ja nie?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 10. Data: 2004-04-06 08:44:47
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał:

    > Niemniej jednak tlumaczenie powstawania otworow w szybach piorunem
    > kulistym jest wg. mnie tlumaczeniem jednej niewiadomej inna.

    stawiam na zidentyfikowany obiekt latajacy, ktory w nocy
    przypier^H^Htrafil dziobem w okno... ;-)

    > A widziales kiedys piorun kulisty, bo ja nie?

    http://www.centrume.krakow.pl/~kangurczak/piorun.htm
    "zrob to sam"

    --
    Psychik