  • Data: 2012-03-13 16:59:54
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-03-13 10:49, MarlonB wrote:

    > Jeśli nie byłoby płacy minimalnej - każdy by mógł pracować. Myślałem, że
    > to oczywiste.

    Zasadniczo "każdy" teraz też może. Np na pól etatu. Tak naprawdę nie
    "każdy", ale rozumiem, że to przybliżenie wykluczające rencistów,
    nieletnich itd.

    > Ktoś kto sprząta ubikacje za 600zł i nic innego nie umie i
    > nie chce umieć nie znalazłby pracy,

    I sądzisz, że w tej chwili na jednego klopa przypada jeden z mopem i
    płacą minimalną? Bo jak nie to jak wyżej.

    > jeśli cena minimalna byłaby od
    > 1500zł. Nasz sprzątacz by się już nie załapał, bo nie jest tyle wart.

    Hm... Zaraz, to kto teraz kible sprząta.

    > Musiałby zasilić szarą strefę i oficjalnie byłby na bezrobociu.

    600 PLN/30 = 20PLN/dzień. Co powoduje w tobie wiarę, że jak
    zaproponujesz im pracę z taką płacą, to wybiorą tą pracę zamiast szarej
    strefy? Przecież już lepiej na tym wyjdzie jak puszki pozbiera. Albo
    usiądzie na ulicy i będzie żebrał. 20PLN dziennie to chyba nie będzie
    jakieś wielki wyzwanie?

    Shrek.