  • Data: 2012-03-14 11:18:51
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjm0tv9.1p9c.proteus@pl-test.org...
    > On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No proszę Cię...
    > Jak dziś pamiętam jak Video World wchodził do mojego rodzinnego miasta.
    > Z 5 wypożyczalni video które były, wszystkie elegancko wykosił "promocją",
    > które tamte nie były w stanie wprowadzić bo nie miały takiego kapitału.
    > A jak już wykończył, to elegancko i magicznie promocje się skończyły.
    > Konkurencja też. Duży może więcej, tym bardziej w świecie gdzie pieniądz
    > to władza.

    Czy jesteś pewien, że nie stało się to bez łapówek oraz zwolnieniom
    podatkowym? Ja nie wiem, ale podejrzewam. Wiem natomiast, że taka Biedronka
    ma cholernie łatwiej, właśnie przez regulacje, dotacje i inne takie, bez
    których każdy mały sklepik byłby większym zagrożeniem (większym nie dużym).
    Za to zrzuta kilku lokalnych pracodawców jest już dużym zagrożeniem. Były
    takie przypadki...

    > Obraz w którym każdy ciągnie i kładzie własne kable by dostać prąd/telefon
    > (bo przecież bez interwencji państwa elektrownia może powiedzieć "figa"
    > i nie zgodzić się na "przesył" ich przewodami) też jest uroczy.

    Pamiętasz to "jakby nie było kartek na żywność, to bogaty by wszystko
    wykupił i wszyscy by zgineli z głodu". Tak się mówiło u mnie na osiedlu w
    PRLu. Tak się nie stanie, bo elektrownia musi zarabiać. Chyba, że jest
    państwowa - wtedy nie musi zarabiać i może tak zrobić.

    > Celem każdej firmy jest maksymalizacja zysku, a to się najlepiej robi
    > stając
    > się monopolem. W sytuacji braku ograniczeń prawnych w takim kontekście, to
    > może podczas wyniszczania dużej konkurencji byłoby to dobre dla klienta.
    > Ale tylko wtedy. Potem miałbyś dużo, dużo gorzej.

    Bez pomocy państwa, duży nie jest w stanie sobie poradzić z taką
    konkurencją. Z małą, lokalną konkurencją być może, ale tylko przez koncesje,
    zezwolenia i inne regulacje narzucane przez państwo.

    M.