  • Data: 2012-03-13 23:18:53
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Mar 2012, Shrek wrote:

    > Ja bym się raczej zapytał dlaczego brak pensji minimalnej na nieetatach nie
    > powoduje spadku bezrobocia do zeta, jak tu jeden mędrzec postulował;)

    Powoduje, tylko pracujacy sa "nielegalni". Dorabiaja w sposób ukryty,
    do tego "pracodawcy" z tego korzystaja do ukrycia podatków.
    Bezrobotni bieduja, ale srednio biorac mniej niż "oficjalnie".
    Czasami słychac o reakcji "ale ja tylko chcę kwitek ze nie ma roboty" :P
    To się nazywa "szara strefa".

    <prawo Gowina>
    Wiesz jak Hitler zlikwidował bezrobocie?
    UNIEMOŻLIWIŁ zatrudnianie na czarno - to, że bezrobotni poszli łopatami
    machać przy autostradzie jest sprawa drugorzędna (a może nawet
    trzeciorzędna), pierwszorzędne jest to, że "pracodawcy" nie mieli
    wyboru "bezrobotnych", czekajacych na targowisku na hasło "taka
    a taka robota za 5/8/15 zł/h". Za daleko mieli do domu (wyjazd
    na weekend, a to chyba i nie każdy).
    Oczywiscie, mamy swiadomosc że przymus pracy doskonale nadaje się
    do uciszenia wszystkich "nieprawomyslnych" (komunistom też to
    wychodziło), ale idzie o problem wymierzenia "szarej strefy".
    <\prawo Gowina>

    pzdr, Gotfryd