  • 11. Data: 2008-12-23 13:52:45
    Temat: Re: Czy podajac link popelniam przestepstwo?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 14:45, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > "równe zeru" "bez problemu" "można spać spokojnie", dla mnie bomba :-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Wiesz jak Ci mozna to wytlumaczyc skoro zadajesz takie pytanie jak
    mozna sie przed tym tlumaczyc przed sadem?

    Konkretnej porady chcesz? Trzeba sie powolac wykladnie celowosciowa
    przepisu i powinno w zupelnosci wystarczyc ;-)

    BK

  • 12. Data: 2008-12-23 14:01:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 05:52:45 -0800, BK napisał(a):

    > Konkretnej porady chcesz? Trzeba sie powolac wykladnie celowosciowa
    > przepisu i powinno w zupelnosci wystarczyc ;-)

    No w sumie z opieraniem się wyłącznie na wykładni, nawet celowościowej,
    nie wyskakiwałbym, zwłaszcza w przypadku nowego przepisu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-12-23 14:10:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 15:01, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > No w sumie z opieraniem się wyłącznie na wykładni, nawet celowościowej,
    > nie wyskakiwałbym, zwłaszcza w przypadku nowego przepisu.

> [...]

    Dlaczego? Mozna przywolac uzasadnienie projektu nowelizacji KK i
    wskazac jaki jest cel wprowadzenia takiego przepisu w ustawie. IMO
    powinno w zupelnosci wystarczyc. Jesli nie to lista argumentow,
    ktorymi sie mozna bronic jest dosc dluga, np. znikoma szkodliwosc
    spoleczna ;-)

  • 14. Data: 2008-12-23 14:13:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 06:10:20 -0800, BK napisał(a):

    > Dlaczego? Mozna przywolac uzasadnienie projektu nowelizacji KK i wskazac
    > jaki jest cel wprowadzenia takiego przepisu w ustawie.

    Bardzo proszę, przywołaj.

    > Jesli nie to lista argumentow, ktorymi sie mozna
    > bronic jest dosc dluga, np. znikoma szkodliwosc spoleczna ;-)

    Wybacz, ale to nie przepis ma cechować znikoma szkodliwość ("panie, co to
    za przepis, kto by się przejmował"), lecz czyn. Zależeć to będzie
    wyłącznie od stanu faktycznego, nie od normy penalizującej.

  • 15. Data: 2008-12-23 14:21:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 15:13, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > za przepis, kto by się przejmował"), lecz czyn. Zależeć to będzie
    > wyłącznie od stanu faktycznego, nie od normy penalizującej.

    Olgierd ale wlasnie omawiamy konkretny czyn wskazany przez autora
    watku.

    tj
    "No wiec jednej znajomej dalem wczoraj adres FTP swojego domowego
    serwera
    co by sciagnela moje zdjecia z wakacji. Malo tego, dalem jej rowniez
    haslo, aby nikt inny sie do serwera tzn. mojej prywatnej sieci
    teleinformatycznej (LAN) nie dostal."

    I do tego czynu sie odnosze mowiac o wykladni celowosciowej i niklej
    szkodliwosci spolecznej - nie zas do przepisu ogolnie :)

    Uwazam, ze biorac pod uwage cel wprowadzenia przepisu, szkodliwosc
    spoleczna i kilka innych rzeczy nie ma zadnego ryzyka, ze ktos kolege
    bedzie scigal za udostepnienie adresu i hasla do _wlasnego_ serwera
    FTP.

  • 16. Data: 2008-12-23 14:35:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 06:21:26 -0800, BK napisał(a):

> [...]
    > co by sciagnela moje zdjecia z wakacji. Malo tego, dalem jej rowniez
    > haslo, aby nikt inny sie do serwera tzn. mojej prywatnej sieci

    OK, wydawało mi się, że dyskusja przeszła od szczegółu do ogółu ;-)

  • 17. Data: 2008-12-23 14:42:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 15:35, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > Dnia Tue, 23 Dec 2008 06:21:26 -0800, BK napisa (a):

    > OK, wydawa o mi si , e dyskusja przesz a od szczeg u do og u ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artishttp://olgierd.bblog.pl

    Nie no ogolnie przepis obowiazuje, jest jaki jest i jest mozliwe
    popelnienie przestepstwa z tego art. :) To nie ulega watpliwosci i nie
    da sie zadna wykladnia czy szkodliwoscia uznac, ze przepis ogolnie nie
    obowiazuje :)

    Mowa jest o konkretnym przypadku: czy cos grozi osobie X jesli
    udostepnia osobie Y swoje haslo do swojego serwera :) A tu akurat
    sprawa jest 101% jasna biorac pod uwage wykladnie czy szkodliwosc :)

  • 18. Data: 2008-12-23 16:40:37
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 05:33:52 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > Ryzyko, ze jakas prokuratura postawi Ci zarzut a jaks sad skarze jest
    > rowne zeru.

    ROTFL :DDD
    Zyj dalej w blogiej nieswiadomosci.
    Niby dlaczego rowne zeru? Jest rowne widzimisie prokuratora.

  • 19. Data: 2008-12-23 17:55:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik BK napisał:
    > Dlaczego? Mozna przywolac uzasadnienie projektu nowelizacji KK i
    [..]

    Nie wiem czy przywołując z aresztu będzie Ci do śmiechu :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 20. Data: 2008-12-23 18:14:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 17:40, Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl> wrote:

    > ROTFL :DDD
    > Zyj dalej w blogiej nieswiadomosci.
    > Niby dlaczego rowne zeru? Jest rowne widzimisie prokuratora.

    Luz Panowie. Mimo absurdalnosci omawianego kazusu nikt wam nie
    zabrania zyc w panicznym strachu, ze kiedys was ktos skarze za takie
    dzialanie ;-)))

    Ludzie to powaznie maja problemy ;-)