  • 11. Data: 2011-06-29 09:20:26
    Temat: Re: Czy obrażono tutaj uczucia religijne?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-06-2011 10:47, januszek pisze:
    > Maddy napisa?(a):

    > Ale już Święci katoliccy są obiektem kultu ;)

    Obraz świętego - może a nawet na pewno, w końcu KK idolatrią stoi.

    Ale co to za obiekt "święty"?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2011-06-29 09:27:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    > Ale co to za obiekt "święty"?

    Osoba nieżyjąca, która zmarła a która po śmierci trafiła i przebywa w
    Niebie i/lub taką, którą w akcie kanonizowania ogłasza się świętą i
    tymże zezwala na powszechny jej kult w całym Kościele katolickim, jako
    Boskiego pośrednika i orędownika. Zalicza się do nich aniołów.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-06-29 09:30:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-06-2011 11:12, januszek pisze:
    > Kamil napisa?(a):

    > Kilkudziesięciu innych byłych papieży jest - to i ten będzie.

    W sumie możliwe. W końcu ten to nawet z faszystami się nie kumał (co to
    tam taki Pinochet), dzieci na krucjaty nie wysyłał i nawet heretyka
    żadnego nie spali. Żydów też nie kazał wyżynać albo chrzcić na siłę, z
    heretykami Lutra i Kalwina się bratał. I nawet żaden chłopiec nie
    stracił jąder z jego powodu. A poza tym był taki sympatyczny i bajkowy w
    tym swoim jeżdżącym akwarium. I wiersze pisał...

    Więc nawet lepszy kandydat na świętego niż cała banda poprzednich do kupy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2011-06-29 09:32:29
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia 29 Jun 2011 11:12:10 +0200, januszek napisał(a):

    > Kilkudziesięciu innych byłych papieży jest - to i ten będzie.

    "Będzie" to kwestia przyszłości.
    I nie całkowicie pewna :)
    Znasz procedurę beatyfikacji i kanonizacji?
    http://archiwum.wiz.pl/2001/01103500.asp

    I póki co, nie sposób karać "za przYszłość" :)

  • 15. Data: 2011-06-29 09:32:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-06-2011 11:27, januszek pisze:
> [...]
    > tymże zezwala na powszechny jej kult w całym Kościele katolickim, jako
    > Boskiego pośrednika i orędownika. Zalicza się do nich aniołów.

    O jezusmaryjajózef! I aniołów też można znieważyć?

    ps. ja się nie pytam co to jest wg. mitologii katolickiej, ja się pytam
    co to jest w świetle prawa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2011-06-29 09:36:22
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 29 Jun 2011 11:32:51 +0200, Maddy napisał(a):

    > ps. ja się nie pytam co to jest wg. mitologii katolickiej, ja się pytam
    > co to jest w świetle prawa.

    Jak powiesz jakiemuś józkowi (nawet z koziej wólki) że dostanie w ryja - to
    pewnie postawia ci zarzut "obrazy uczuć" bo józek to wszak święte imię
    ;)))))))))

  • 17. Data: 2011-06-29 09:39:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.06.2011 10:47, januszek pisze:
    > Maddy napisa?(a):

    > Ale już Święci katoliccy są obiektem kultu ;)

    Formalnie kult świętych to herezja.

  • 18. Data: 2011-06-29 09:50:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-06-2011 11:39, Andrzej Ława pisze:

    > Formalnie kult świętych to herezja.

    Herezja to jest może w Watykanie.
    Tu Polska jest i mam własny katolicyzm, najlepszy na świecie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2011-06-29 09:54:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.06.2011 11:50, Maddy pisze:

    > Herezja to jest może w Watykanie.
    > Tu Polska jest i mam własny katolicyzm, najlepszy na świecie.

    Oj, nie ma co się oszukiwać - polskie chrześcijaństwo to stare, dobre,
    pogańskie wierzenia z mnóstwem opiekuńczych bożków i boginią-matką,
    tylko zaadaptowane i ubrane w chrześcijańskie szatki przez sprytnych
    misjonarzy z dawnych czasów, usiłujących zjednoczyć Europę pod jedną władzą.

  • 20. Data: 2011-06-29 10:04:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    > ps. ja się nie pytam co to jest wg. mitologii katolickiej, ja się pytam
    > co to jest w świetle prawa.

    To się Sądu pytaj ;) albo chociaż orzeczenia przeglądnij bo może już
    ktoś wcześniej pytał o obrazę wierzeń opartych na w/w mitologii ;)

    j.