  • 101. Data: 2008-05-12 21:12:03
    Temat: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2008, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Oczywiscie. Natomiast towar wycenil na 650zl.
    > I za taka cene zostal on kupiony. Natomiast z oferty transportu za 2500
    > kupujacy juz nie musi korzystac.

    Widzę, że nikt nie napisał, a dziwi mnie to nieco.
    Mam propozycję: idź do Plusa, Idei albo innego operatora.
    I zaaplikuj telefon - taki z fotoaparatem 2 mpix, GPSem, Javą i innymi
    bajerami.
    Za 1 złoty (albo jedną złotówkę, jak ktoś woli tę wersję ;)).
    A potem przekonaj ich, że reszta oferty Cię nie interesuje, niech sobie
    abonement sami wezmą :)

    > Nie popelnil zadnego bledu. Kupil towar za cene jaka oferowal sprzedawca.
    > A teraz sprzedawca ma obowiazek mu ten towar wydac

    Ma przeciwko sobie "małego" sprzedawcę, to go może i przeskoczy.
    Rozważ ten sam numer z telefonem...
    A potem będziemy mieli inny temat rozmowy: "czy umowy wiązane powinny
    być zakazane"!
    Bo chyba nie powiesz, że oferta, w której *pod warunkiem zawarcia
    jakiejś tam umowy* do wygrania jest takiż sam bilet (na te same
    zawody) jakoś różni się drastycznie od cwaniakowania sprzedawcy
    "2500 zł za przesyłkę"?

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2008-05-12 21:17:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2008, KRZYZAK wrote:

    > Ale mnie to nie interesuje - ma mi _wydac_ moja wlasnosc.

    wKF: czy TEN bilet to "rzecz oznaczona tylko co do gatunku"?
    Inaczej mówiąc, czy w szczególności w tym przypadku mowa była o numerze
    biletu (oznaczeniu co do tożsamości)? (żeby była jasność: patrzę na
    tę aukcję, patrzę... i nie widzę. Sprzedawca był sprytniejszy, a może
    tylko "tak mu wyszło").
    Bo jeśli "co do gatunku", to IMO & AFAIK jesteś w błędzie.
    Sprawdź, kiedy następuje przejście własności.
    Pomyliłeś przyczynę ze skutkiem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 103. Data: 2008-05-13 10:31:29
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    KRZYZAK pisze:
    > Moze sobie nawet zamowic dwie panienki i drogiego szampana na otarcie
    > lez.
    > Ale mnie to nie interesuje - ma mi _wydac_ moja wlasnosc.
    > A wydanie towaru to nie przesylka.

    Alez oczywiscie, ze moze Ci wydac i pewnie wyda, powiedzmy Twoja
    wlasnosc, po zaplaceniu 2500 zl za dostarczenie towaru (podniesienie
    dupy z kanapy, otwarcie drzwi ... itd, itd)

    Dla jasnoci podaje ponizej co jest napisane w regulaminie allegro
    odnosnie kosztow wysylki:
    "(...) 6.13.
    Do ceny ustalonej zgodnie z niniejszym artykułem Sprzedający może
    doliczyć jedynie koszty związane z dostarczeniem Towaru Kupującemu, w
    tym koszty związane z przygotowaniem Towaru do wysyłki oraz koszty
    przesyłki bądź transportu. Poza powyższymi Sprzedający nie może doliczać
    jakichkolwiek innych kwot podwyższających cenę należną od Kupującego.
    (...) "

    Pozdrawiam
    Bastek

  • 104. Data: 2008-05-13 11:31:06
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 13 Maj, 12:31, Bastek <b...@S...interia.pl> wrote:

> [...]
    > doliczyć jedynie koszty związane z dostarczeniem Towaru Kupującemu, w
    > tym koszty związane z przygotowaniem Towaru do wysyłki oraz koszty

    No i sam sobie odpowiedziales. Wydanie biletu to nie jest transport,
    ani przesylka.
    Podniesienie dupy z kanapy nie wiaze sie z zadnymi kosztami.
    I to by bylo na tyle.

  • 105. Data: 2008-05-13 16:05:54
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Podniesienie dupy z kanapy nie wiaze sie z zadnymi kosztami.
    > I to by bylo na tyle.

    Towarzyszu Przewodniczacy Inspekcji Robotniczo-Chlopskiej,
    czasy kiedy mozna bylo narzucac ceny kazdemu minely dosc dawno.

    M.

  • 106. Data: 2008-05-13 17:17:02
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 May 2008 18:05:54 +0200, Marek K napisał(a):

    > Towarzyszu Przewodniczacy Inspekcji Robotniczo-Chlopskiej,
    > czasy kiedy mozna bylo narzucac ceny kazdemu minely dosc dawno.

    Wydaje Ci sie. Jestes jak dziecko we mgle.
    A wydanie towaru to nie transport, ani przesylka.
    Towar zostal zakupiony, a teraz ma zostac wydany.

    --
    KRZYZAK

  • 107. Data: 2008-05-13 19:26:46
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje Ci sie. Jestes jak dziecko we mgle.
    > A wydanie towaru to nie transport, ani przesylka.
    > Towar zostal zakupiony, a teraz ma zostac wydany.

    Jestes niereformowalny. Na pewno byles na pochodzie pierwszomajowym
    i to utwardza twoje betonowe poglady.
    Tam byly wymienione koszty wyslania i nic nie bylo o odbiorze osobistym.
    A moze sprzedajacy pakuje te bilety do wysylki w recznie malowana koperte
    z wybitnymi cechami indywidualnej tworczosci i stad cena wysylki ?
    Ma prawo wycenic swoj czas i prace dowolnie,
    ty masz prawo sie z tym nie zgadzac i po prostu nie kupowac.
    Cala reszta twoich wymyslow smierdzi komunizmem na milion kilometrow.

    M.

  • 108. Data: 2008-05-13 20:47:37
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

    > A moze sprzedajacy pakuje te bilety do wysylki w recznie malowana koperte
    > z wybitnymi cechami indywidualnej tworczosci i stad cena wysylki ?
    > Ma prawo wycenic swoj czas i prace dowolnie,

    Jasne... nie kombinuj. Ciekawe, czy sąd się zgodzi z te dowolnością wyceny
    czasu i pracy:> Pewnemu fotografowi z lutowego wątku nie uznał jego wyceny.
    A w tym przypadku, to chyba sędzia umarłby ze śmiechu...

    Pozdrawiam Przemek

  • 109. Data: 2008-05-13 21:32:28
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:g0cupk$4j1$1@news.onet.pl...

    > Jasne... nie kombinuj. Ciekawe, czy sąd się zgodzi z te dowolnością wyceny
    > czasu i pracy:> Pewnemu fotografowi z lutowego wątku nie uznał jego
    > wyceny. A w tym przypadku, to chyba sędzia umarłby ze śmiechu...

    Ale co sad ma do tego na ile wyceniam swoj czas ?
    W przypadku fotografa chodzilo o wycene po fakcie uzycia zdjecia bez
    pozwolenia.
    Tutaj, jak nie zaplaci to nie dostanie.
    Koszta byly przedstawione jasno i wyraznie przed transakcja
    i nikt nikogo do niczego nie zmuszal.
    Tylko teraz kupujacemu glupio ze nie doczytal i kombinuje.
    Nie widze zadnego interesu spolecznego w zmuszaniu
    do zmiany ceny wysylki w tym przypadku. Wrecz przeciwnie.
    I tak naprawde sadze ze po terminie okreslonym w regulaminie allegro
    sprzedajacy wystapi o zwrot prowizji a kupujacy zaliczy punkt karny.

    pzdr
    M.

  • 110. Data: 2008-05-13 22:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, Marek K wrote:

    > Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał

    [...]
    > Jestes niereformowalny. Na pewno byles na pochodzie pierwszomajowym
    > i to utwardza twoje betonowe poglady.

    Ja w kwestii formalnej, nie związanej z wątkiem ani ceną biletów
    w szczególności.
    Otoż czasy w których można narzucać ceny nie minęły.
    Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego :)

    pzdr, Gotfryd