  • 1. Data: 2008-05-08 23:11:15
    Temat: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Aman" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:g0014t$irc$1@inews.gazeta.pl...

    > Kupiłem na Allegro bilety na mecz Polska Chorwacja przez Kup Teraz
    > http://www.allegro.pl/show_item.php?item=361743048 po cenie nominalnej.
    >
    > Ale osoba rząda sobie za wysyłkę 2500 zł . Czy mogę to podciągnąc pod
    > jakiś paragraf? Przecież oczywista sprawa jest , że tyle wysyłka kosztować
    > nie będzie czyli jest to wyłudzenie

    Przede wszystkim próba oszukania allegro na kosztach aukcji. Ale mimo to
    koszty wysyłki były uczciwie podane w aukcji, osoba wystawiająca nie
    zażadała ich nagle z zaskoczenia...

    Pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2008-05-08 23:14:29
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > Przede wszystkim próba oszukania allegro na kosztach aukcji. Ale mimo to
    > koszty wysyłki były uczciwie podane w aukcji, osoba wystawiająca nie zażadała
    > ich nagle z zaskoczenia...

    Owszem były podane. Ale powiedzmy że wpłace tej osobie za przesyłke 2500 zł a
    przyjdzie przesyłka kurierska która kosztuje 30 zł . Czy wtedy 2470 zł to nie
    będzie przypadkiem wyłudzenie??

    Pozdrawiam

    Aman

  • 3. Data: 2008-05-08 23:40:22
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski"

    > Przede wszystkim próba oszukania allegro na kosztach aukcji. Ale mimo to
    > koszty wysyłki były uczciwie podane w aukcji, osoba wystawiająca nie
    > zażadała ich nagle z zaskoczenia...

    przecież o co innego idzie.
    nie można sprzedać biletu kosztującego powiedzmy 100 PLN na 3000 PLN bo to
    podlega pod paragraf.

    macso

  • 4. Data: 2008-05-08 23:44:24
    Temat: Re: Czy mo?na zawy?a? koszty wysy?ki towaru?? (Allegro)
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> wrote:

    > Przede wszystkim próba oszukania allegro na kosztach aukcji. Ale mimo to

    Mysle, ze bardziej tu chodzi o to, zeby sprzedawac bilety po cenie
    nominalnej, a nie drozej.

    a.

  • 5. Data: 2008-05-08 23:44:28
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > nie można sprzedać biletu kosztującego powiedzmy 100 PLN na 3000 PLN bo to
    > podlega pod paragraf.

    a jaki to paragraf ?
    Mam ochotę troche powalczyć o te bilety .
    A nawet jak ich nie dostane , to może sprzedawca będzie miał na przszłość
    nauczke iż chciwość nie popłaca :)

    Pozdrawiam

    Aman

  • 6. Data: 2008-05-08 23:45:19
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > Mysle, ze bardziej tu chodzi o to, zeby sprzedawac bilety po cenie
    > nominalnej, a nie drozej.

    bilety są po cenie nominalnej , natomiast przesyłka już nie :)

    Pozdrawiam

    Aman

  • 7. Data: 2008-05-08 23:48:29
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aman"

    > a jaki to paragraf ?
    > Mam ochotę troche powalczyć o te bilety .
    > A nawet jak ich nie dostane , to może sprzedawca będzie miał na przszłość
    > nauczke iż chciwość nie popłaca :)

    jaka chciwość ?
    warunki aukcji są jasne.
    nie musiałeś startować skoro ci się nie podobają.
    gościu miał szczęście w losowaniu i wycenił to szczęście na 2500 PLN. Jego
    prawo.

    macso

  • 8. Data: 2008-05-08 23:48:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:

    > przecież o co innego idzie.
    > nie można sprzedać biletu kosztującego powiedzmy 100 PLN na 3000 PLN bo
    > to podlega pod paragraf.
    >
    > macso

    no popatrz, a znaczki 50 gr chodzą czasami po kilka tysięcy i więcej.

  • 9. Data: 2008-05-08 23:53:47
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > gościu miał szczęście w losowaniu i wycenił to szczęście na 2500 PLN. Jego
    > prawo.

    no ale przecież nie można podbno sprzedawać biletów po zawyżonych cenach.
    Zresztą bilety wycenil na 680 zl
    a koszt przesyłki na 2500 zł
    Tak jak już pisałem załózmy że wpłacam na konto delikwenta 2500 zł za przesyłke
    a dostaje przesyłka kosztującą 30 zł . Czyli została ode mnie pobrana kwota o
    2470 zł wyższa. CZyli jest to wyłudzenie.

    Pozdrawiam

    Aman

  • 10. Data: 2008-05-08 23:59:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Aman wrote:

> [...]
    > przesyłke a dostaje przesyłka kosztującą 30 zł . Czyli została ode mnie
    > pobrana kwota o 2470 zł wyższa. CZyli jest to wyłudzenie.

    ale koszt kuriera to nie jest całkowity koszt wysyłki, do tego dochodzi
    koszt koperty, pracy sekretarki, telefonu do kuriera. Całość kosztowała
    2500 zł, z czego praca sekretarki 2468 zł, telefon 1 zł, koperta 1 zł,
    kurier 30 zł.